zondag 21 augustus 2011

ik heb een tante in Belgie......

Afgelopen twee dagen ben ik samen met mama op bezoek geweest bij mijn tante in Belgie. Mijn tante woont in een geweldig mooie oude boerderij in Hombourg, in the middle of nowhere (jaloersheid ten top dus). Heerlijk rust en stilte en allemaal moois om je heen. 
Ik heb m'n ogen uitgekeken.
Ook omdat m'n tante werkelijk altijd alles bewaard, van kinds af aan eigenlijk al. Nou heeft ze ook nog heel wat wereldreizen gemaakt, wat natuurlijk ook de nodige souvenirs oplevert (ieder met eigen verhaal natuurlijk!). Dus overal moois om naar te kijken en anders komt het wel tevoorschijn uit een laadje/kastje of bakje. Zo kwam ze ook met allerlei moois aan van mijn oma. 
Zoals dit dagboekje uit 1929.

Oma ging toen een weekend weg om te gaan zeilen met een groep jongens en meiden en schrijft hier een heel verhaal over. Super leuk geschreven en gezellig gemaakt met foto's en tekeningen.


Ook een schetsboek van m'n overgroot opa uit 1910.



met al deze mooie tekeningen (en krasplaatjes!) erin. Mooi he!?


Dit is een foto van deze overgroot-opa samen met mijn tante (niet de tante uit Belgie, maar de oudste zus van m'n moeder). Dit vind ik zooooo'n mooie foto!


Natuurlijk hebben we lekker zitten 'ouwebetten' met elkaar en zijn ook nog bij m'n nichtje op bezoek geweest (de dochter dus van m'n tante, snappen we het nog?). Die ook sinds kort daar woont in zo'n belachelijk mooie oude boerderij met super tuin...... 
Lekker gegeten en veel gelachen.
De volgende dag zijn we nog naar het verzamelhuis in Wijlre geweest. Ook een aanrader al je van rommeltjes en veeeeel houd. Dit is een soort van museum waarbij allerlei kamers zijn ingericht volgens een bepaald tijdsbeeld, of met een speciale verzameling van iets. De eigenaar is een man die ook al vanaf z'n tiende jaar alles spaarden.
En dan krijg je zo ongeveer dit:



Een hele mijnafdeling, koperhuis, boekenkamer, jaren 50 keuken, oude ambachten, oorlogstijden enz. Alles wat hij dubbel heeft verkoopt hij ook (of als hij je heel aardig vind....). Heerlijk dus, lekker rondgesnuffeld en wat souvenirs meegenomen voor thuis! Helaas heb ik geen mooie oude boerderij en moet dus weer bedenken waar we de spulletjes gaan laten, maar dat komt goed. 
Ik heb twee heerlijk gezellige dagen gehad!

9 opmerkingen:

  1. Ik kan alleen maar zeggen: oooh. Oooh voor de prachtige oude boeken en oooh voor de verzameling! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW!!!!! Wat kan ik hier van meegenieten :) Ik kijk nu al mijn ogen uit,haha
    Wat zal je heerlijk hebben gedwaald door al die vervlogen tijden ;)
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi !! Dat boekje en die schetsen en die foto en... Eigenlijk alles !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Merula,
    Oh waaw, dat klinkt echt als 2 gezellige dagen!
    Wat was je tante vroeger al hip dat ze een Round Robin Noebook had :-)
    Leuk, dat schetsboek herken ik, heb ik nog van mijn opa, precies dezelfde voorkant (maar ja, vroeger was er ook niet zoveel keuze he)
    De foto van de opa en kleinkind moet je op linnen laten drukken en ophangen, zo mooi!!!!!
    En dat museumpje in Wijlre... kan me voorstellen dat je daar niet uitgekeken raakte. En je kon niks kopen (he, da's dan weer jammer :-) Walhalla hoor. Zo'n familiebezoekje geeft dan weer heel veel inspiratie, niet?
    Liefs Carolien (jaja, ben weer aan het werk, ff tussendoor een klein blogje om het niet af te leren)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo wauw wat mooi en wat geweldig meid, super leuk en prachtig om te lezen en te zien! Hahaha het is echt een feest om elke dag even op jouw site te kijken! liefs bianca en geniet nog lekker na!!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, wat een mooie kunstwerkjes van je familie-dat dagboek van je oma kan zo meedoen met RRN. En dat schetsboek van je overgrootvader-p-r-a-c-h-t-i-g. Dat zou ik koesteren. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve merula, Wat vond ik het fantastsich gezellig dat jij en mamma een paar dagen bij mij waren in de boerderie. Je hebt er een heel leuk en origineel verslag van gemaakt het maakte me helemaal blij. Je kunt goed beeldend schrijven dus alles werd weer herbeleefd.
    Ga hier mee door lieverd,want je bent er heel goed in en je kunt ook echt je creatieve ei erin kwijt. Je bent welkom hoor. gaan we weer samen met mamma leuke oude dingetjes bekijken want je hebt nog niet alles gezien haha dikke kus voor jou, siem en Frits dag Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)