vrijdag 2 september 2011

3x3


Zo vandaag de premiere, het aller aller nieuwste, het debuut van mijn nieuwe projectje wat ik 3x3 noem.

Het leek me leuk om voor mezelf een soort van foto opdrachtjes te bedenken. Iedere keer 9 foto's (in een schema van 3x3)  van hetzelfde maar dan 9 dagen achter elkaar 1 foto. Geinspireerd door alle 365 dagen dingen, vond ik 9 dagen achter elkaar toch een beter en meer haalbaar plan.
Dus afgelopen dagen ben ik bezig geweest met iedere avond een foto te maken van mijn avondeten. 
En dit is het dus geworden.... 
Ik ben zelf altijd heel nieuwsgierig naar wat andere mensen nou iedere dag eten (ook verloren of achtergelaten boodschappen lijstjes van andere mensen neem ik altijd mee omdat ik die zo leuk vind). En ik vind het ook altijd wel grappig dat als je zelf (onprofessionele)foto's maakt van eten dat het door die snoeiharde platte flits er meestal toch niet zo smakelijk meer uitziet! Vooral zo'n bord met alles door elkaar word eigenlijk 1 vieze derrie zo!
Zoals jullie zien heb ik 8 dagen heel saai gewoon thuis binnen aan tafel gegeten en 1 dag bij schoonzus (die zich uitleefde met rijsttorentjes!). Ik heb ook niet anders gedaan dan dat ik normaal doe met opscheppen ofzo. Ik wilde dat het echt zo zou zijn als het geweest was.

Aan de volgende 3x3 wordt ook al gewerkt. Dit zijn 9 foto's van siem die in bed ligt te slapen.....
Nu ook nog even gaan freubelen op een logo-tje ofzo.

Wat hebben jullie trouwens gegeten???

14 opmerkingen:

  1. Superleuk bedacht. Ik ga je 3x3 in de gaten houden :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk idee, hoe verzin je het? Ik vond die 365 dagen poster in Flow erg leuk, heb alle ideetjes ook gelezen, maar tis inderdaad wat veel van het goeie! Dit is beter te behappen (en nu met gerechten al zeker, haha)
    Ik heb dus echt absoluut geen talent voor koken, dus ik vind het er bij jou allemaal lekker uitzien.
    Ben erg benieuwd naar 9x slapende Siem en je volgende 3x3... Ik vind het echt een heel leuk idee!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee zeg!! Wat kook jij goed en het ziet er ook zo netjes uit op je bord! Onze meiden zijn nogal eenzijdige eters, dus wij eten heel vaak hun lievelingsding: vegaterische spinazieburger van AH...... zou dus een saaie 3x3 worden bij ons......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super idee. Ben zeer nieuwsgierig naar je volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk zeg,
    wat heb je dat leuk gedaan!
    Krijg er honger van.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! En ook stukken beter vol te houden dan de 365 dagen projecten waarvan je soms hoort of leest. Ik at vandaag trouwens kip met rauwkost salade en brood.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk. Ik heb bizar gegeten vandaag ivm de jaarmarkt in ons dorp, vanochtend 2 boterhammen, vanmiddag een kadetje kaas en een krentenbol en vanavond een pizzabroodje. Morgen maar weer gezond vis, worteltjes en aardappelpuree, heb er nu al zin in :-)

    groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk bedacht Merula en nu zie ik als je moeder, dat je heel verantwoord en lekker uitziend eten voorzet. En niet alleen het lekkers eten wat ik bij jou kreeg van bordje nr 1.dat was roerbakgroente met zalm en "sliertjes"zoals Siem zegt.kus mama

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam hier via Lien, ze had een linkje op haar blog gezet van jou. Wat een leuk idee heb je bedacht. Ik ben al nieuwsgierig naar de volgende ronde!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk idee het 3x3 project .....
    ben gek op fotograferen dus wie weet ??

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee !! Heb de lijst ook uit de Flow maar vond het ook wat veel... Maar dit is precies goed zo... Ben heel benieuwd naar Siem! Ik hou je in de gaten... Wij eten vandaag; frietjes !! Mmmm Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een heel origineel project. En wat eet jij lekkere dingen. Ik kom graag en keertje bij je eten. groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Graag gedaan hoor! Jij maakt altijd zo'n leuke berichtjes, dat vertel ik graag rond!
    Wat manlief van het roze vond.. ach, hij onthoudt zich tegenwoordig van commentaar en verbaast zich nergens meer over. Twee tegen 1 in dit huis, haha.
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou en via Lien dus kom ik even bij je kijken.
    Wat een gezellig blog heb jij!
    Leuk bedacht die fotootjes zeg1
    Ik zie nog vele mooie berichtjes dus ga lekker verder lezen dadelijk.
    Ook ik hou erg van oude boeken vooral ook kinderboeken dus ook daar raakvlakken gezellig!
    Ik ga je vanaf nu lekker volgen,
    Fijne week nog,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)