vrijdag 16 september 2011

Deze week zag ik (skaičius dešimt)



'deze week zag ik' mezelf........

Dit is (een slechte foto genomen met telefoon) schilderij wat gemaakt is door vriendinnetje zo'n 4 jaar geleden. En dit schilderij heeft wel een speciale betekenis wat het is van de dag dat ik net wist dat ik zwanger was! Ik ging die dag op bezoek bij haar in het atelier, want ze wilde graag foto's maken. Ik was natuurlijk helemaal nog niet van plan om te vertellen wat ik net te weten was gekomen, maar kon het ook niet voor me houden. En sommige mensen zien dat soort dingen gewoon aan je......
Maar goed. We hebben die dag foto's gemaakt en die heeft ze later wat bewerkt op de computer en vervolgens omgetoverd tot schilderij. Het hing nu al een hele tijd in het atelier mooi te wezen maar vanmorgen is het verhuisd naar mijn eigen huisje! Ik ga er een mooi plekje voor zoeken. En even weg dromen over de glory-days van voor het verval..........
Oja dat titel is: 'clear blue' (en dat is niet alleen vanwege de kleur natuurlijk)

Thanx Nienke! (excuus voor de slechte foto)

17 opmerkingen:

  1. Supermooi! Wat leuk om zoiets persoonlijks aan de muur te hebben - en zeker met dat verhaal erachter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus je kind is nu 3 jaar en bijna 3 maanden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het nu in je eigen huisje hangt! Bijzonder schilderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het schilderij heel mooi, net als de geportretteerde overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi... En leuk dat er die gedachte achter zit!
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto! En vooral omdat er zoveel betekenis achter zit. Leuk, leuk!! En dan die naam.. clear blue..., goed bedacht!
    Haha, moest lachen om je zinnetje 'voor het verval', heel erg herkenbaar!!Ik zie duidelijk het verschil in foto's van mij voor en na de bevalling. In het begin denk je nog: komt wel weer goed... NOT! Haha, maar we hebben er wat moois voor teruggekregen, toch?!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's nog eens een kado! Die slechte foto nemen we gewoon voor lief ;-) Plaats je er nog een als het schilderij zijn bestemming heeft gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzonder mooi! En hihi, ik moest ook lachen om de titel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. idd goed gevonden die titel!
    Een prachtige herinnering aan de muur!
    Fijn weekend,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto en een mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee Lieve Merula,

    OOOO wauw wat geweldig meid haha, ik was er natuurlijk bij en mocht dit moment aanschouwen, maar ik vind het geweldig dat dit dan nu zo mooi in jouw huis hangt met jou prachtige titel! Geweldig joh! Zal onze vriendin die het prachtige doek gemaakt heeft ook fijn vinden!
    tot gauw, ik ben een groot fan van jouw blogs! Elke dag spiek ik even! ZO leuk!!!

    kus bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ps.:Mooi Nienke, dat hij zo'n mooie plek heeft gekregen, echt een heel mooi doek! kus bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi schilderij, en bijzonder ook dat het een speciaal moment markeert. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, vooral ook de herinnering erachter.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! What an awesome way to capture a memory :-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)