maandag 12 september 2011

pling plong

leuk, Tilburg heeft weer wat bedacht.......

Voor het project Play Me, I'm Yours van de Engelse kunstenaar Luke Jerram worden 101 beschilderde piano's geplaatst op pleinen, in parken, bij scholen, bibliotheek, enz.
Iedereen mag ze bespelen.
Het is een onderdeel van het incubate festival en is vanaf vandaag tot en met 18 september.

Ik heb net al eventjes rond zitten snuffelen op de site (zie foto's) en kwam vandaag ook al wat piano's tegen in de stad (zie nog geen foto's......). Wel ook al even staan luisteren naar een jongen die heel goed kon piano spelen (op de piano die stond op het verhoging tegenover de groenteboer in de stad.....). 


 






 En toen bedacht ik me dat het toch echt eens tijd wordt om onze piano thuis eens te laten stemmen en me te gaan verdiepen in piano les. we hebben deze piano vorig jaar gekocht bij de kringloop voor 2 tientjes ofzo. Ik vind het zo gezellig staan een piano in huis en het dient ook als soort van kast om allemaal spulletjes op te zetten. En daar worden we natuurlijk ook weer blij van! 
Maar eh.... niemand hier thuis kan piano spelen. En het lijkt me zo mooi om zo'n 'Amelie' deuntje te kunnen pingelen.... Maar met 'lang zal ze leven' ben ik natuurlijk ook al blij.
Maar goed daar gaan we maar weer eens een keertje voor zitten. 
Van de week in ieder geval op piano-jacht hier in de stad! Ik had er al 3 van de 101 gevonden, o nee ik bedoel natuurlijk 4 van de 101! Laten we die hier thuis niet vergeten. En dan ga ik morgen eens even heeeeeeel goed oefenen en dan kan ik misschien van de week wel mijn eigen openlucht piano concertje geven ergens......

7 opmerkingen:

  1. Mooie happening-pianokunst. Wens je alvast veel succes met oefenen en een mooie dag toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tof initiatief!!! Veel succes hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk !! Succes met oefenen ;)
    Hoorde van Sandra dat er op de Vuurvogel ook 1 staat, heb je die al gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat een grappig idee van Tilburg. Als je zo'n ding ziet staan is het altijd leuk om er even achter te kruipen, ook al kun je niet spelen :) Succes met oefenen!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een onwijs leuk project zeg!
    Hier staat ook een piano, man bespeelt hem en ik decoreer hem. ;-)

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al die beschilderde piano's, kun je ook een mooie 3x3 van maken!
    Ik ben samen met dochterlief gitaar aan het leren, ook erg leuk! Ik kan nu al Altijd is Kortjakje ziek spelen, hahaha. Hier hoor je niets anders, manlief rent gillend weg!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou geen piano kwijt kunnen in mijn huis maar ik vind ze prachtig!
    Wat leuk, zal mijn zoon morgen eens hierop attenderen hij gaat in Tilburg naar school.
    Super foto's!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)