woensdag 5 oktober 2011

3x3 'rood met wielen'

9 dagen achter elkaar op zoek geweest naar een rode auto. En dat is natuurlijk een eitje.... er zijn zoooo veel rode auto's, was zelfs in 9 minuten nog wel gelukt. Maar goed, geduld op de proef gesteld en me netjes aan de regels gehouden om iedere dag 1 foto te maken. 
Toevallig was er zondag in de stad een informatiedag van de brandweer (ja ook rood maar dan met 6 wielen....) Overal brandweer auto's waar je dan in mocht, kids mochten de sirene aanzetten enzo. Met helm en brandweermannenjas aan mochten ze ook water spuiten met de brandslang. En nog wat andere dingetjes om te doen, best geinig dus.
De middelste foto doet mij helemaal aan vroeger denken. Een VW golfje. Dat was namelijk mijn eerste autootje. Ook in het rood maar dan met een roze dak (was helemaal verbleekt door de zon). Heerlijk was dat, je eerste eigen auto. Ik ben er overal mee naar toe geweest en heb er zelfs een ree mee aangereden 
(dat was dan weer wat minder leuk...)



De volgende 3x3 heeft weer lekker met eten te maken........


10 opmerkingen:

  1. Goh ik heb een heleboel bij te lezen op je blog!
    Komt doordat ik fff niet kon bloggen maar nu haal ik het in hoor.
    Wat leuk je tijd thema van de week!
    En dan al die groene dingen in je winkelwagentje, je moet er maar op komen om dat dan ook te fotograferen.
    Ik zie je al helemaal over dat bloemenveldje lopen terwijl Siem sliep (mooie naam trouwens mijn collega heeft pas ook een zoontje gekregen met die naam)
    Die vintage enveloppe leuk wat je daar allemaal in vindt hou ik ook van hoor al die frutsels, alles bewaren ken je dat?
    En gaaaaaaaaaaaaaaf joh die rode autootjes!
    Wat een ideetjes heb je steeds maar weer!
    Leuk om even bij je op visite te zijn geweest ik heb genoten!
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn eerste auto was ook rood, met een roze dak :-) Ik heb er ook een fikse aanrijding mee gehad!
    Leuk gedaan hoor, en wat goed dat je je keurig aan de regels houdt van elke dag 1 foto. Dat speelgoedautootje tussendoor is erg grappig! Ben benieuwd naar het volgende!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben al meer dan een jaar geen auto meer maar af en toe zou ik best een rode willen. Man niet helaas en hij moet erin rijden. Hij is bijgelovig en denkt dat we brokken krijgen in een rode.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wij hebben een rode auto gehad. We reden er prima in. Na een aantal jaar kochten we een nieuwe, een aparte kleur blauw. En op een of andere manier had we altijd schade aan deze auto, niet door ons maar het leek wel of mensen de kleur niet mooi vonden of jaloers waren, hij werd altijd bekrast. We dachten in die tijd , na de zoveelste kras, met weemoed terug aan onze roede auto. Maar afijn jij hebt mooie auto's op de foto gezet.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi Wat leuk weer!
    Ben benieuwd naar de volgende...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke serie. Oei, ja, eerste auto's zijn toch wel heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk project! En jaaajaaa, ik ben ook nog steeds verliefd op het eerste autootje waarmee ik nu rij. Wat een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Merula
    Ik vind jou project van 3x3 erg leuk.
    Mag ik ook ideetjes insturen?
    Wat mij altijd erg trekt zijn gebouwen, natuur of auto's waar ik een gezicht in herken.
    Bijvoorbeeld:

    http://www.herrekijker.nl/blog/wp-content/uploads/marijevanderhoeven_low.jpg

    of

    http://www.google.nl/imgres?q=boom+met+gezicht&um=1&hl=nl&biw=1440&bih=771&tbm=isch&tbnid=l9Sdi7tEY-DT-M:&imgrefurl=http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Niets-is-wat-het-lijkt/&docid=vK8ihtl5pc_jnM&w=396&h=594&ei=c8yNToLqKM2WOu3O1aAB&zoom=1&iact=hc&vpx=853&vpy=247&dur=3915&hovh=275&hovw=183&tx=126&ty=163&page=1&tbnh=131&tbnw=89&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:12,s:0

    Misschien vind jij er wel niks aan hoor ;)in dat geval kan ik altijd nog overwegen om er zelf een project van te maken

    Groetjes Linsiedepinsie

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)