donderdag 6 oktober 2011

Deze week zag ik (nummer tretton)

'Deze week zag ik' de woorden:  
undeRvol, LutweR, bwstAkin, enAlson, Klical, nonsiNg, illes, rAreA, undAR, diticies, tHessuLe, THecti en Merser.

En waarschijnlijk zullen de meeste het allemaal wel herkennen, het zijn woorden van de woordverificatie. Als je een berichtje op iemand anders zijn blog wilt achterlaten moet je eerst het zichtbare woord overtypen. Op deze manier wordt voorkomen dat er met automatische systemen reacties worden toegevoegd aan je blog. Alleen een mens kan het woord lezen en de handeling uitvoeren.....Een soort van spam filter dus. Je kunt deze optie natuurlijk ook uitzetten.
Maar goed. Ik vind al deze woorden wel erg fascinerend en ben ze dus gaan googlen. En zo blijkt dat LutweR een naam is van iemand uit de USA. illes was een Hongaarse rock/beat band van 1960 t/m 1973, ze waren erg populair!!! diticies betekend kredietverlening in het Spaans. enALson is een voornaam van iemand op facebook.Klical is Sloveens voor 'noemen'undAR is een niet zo heel erg bekend karakter van de marvel comics aktiefiguren (net zo als x-men en spiderman). En rAreA is de afkorting  van The racine Area Retired Educators Association een soort van Scholarship Committee.

Zo dat wisten jullie niet he!? Je wordt gewoon slim zonder dat je het in de gaten hebt hier!
Welke geweldige woorden zagen jullie deze week?

hier klikken voor alle andere deelnemers.


11 opmerkingen:

  1. mmmm volgens mij is dit wel een gevalletje van ik verveel me whahaha, wel leuk om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms wil je het niet eens weten-ik word nu al bijna gek van alles wat ik MOET weten! Mooi weekend toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja er zitten soms echt hele mooie tussen, die soms zelfs toepasselijk lijken bij het blogje! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha ha ha ik vind het echt iets voor jou om daar over na te denken en om de woorden op te zoeken. Grappig. Ik heb de optie trouwens uitgezet want ik vind het vervelend. groet Petra en een mooi weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk he, woorden! Ik speel nu WordFeud op mijn mobiel (scrabble), en dan kom je ook leuke dingen tegen. Ik kon net AIOLI leggen!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe kom je er toch op om uit te zoeken of deze woorden bestaan, haha! Wel erg grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jee dat jij de moeite neemt...:)
    Mij valt wel op dat ik ze probeer hardop te zeggen om te horen of ze ook lekker klinken...mmm dit is ook een afwijking zeker.....
    In ieder geval Fijn WeeKend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gevonden ik vind zoiets ook zeer interessant, prettig weekend, ✗✗✗ Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het ook zo interessant! Every time I have to type a verification word I can't help but wonder where they came from... leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé, 'undAR' heb ik ook ergens ingevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk, leuk, leuk, zal er ook eens meer aandacht aan geven..........

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)