zaterdag 15 oktober 2011

lekker bezig...

Nou had ik echt al weeeeeeeken geleden op etsy deze siliconen vormpjes besteld......


Want ik vond ze echt te leuk en mooi en zat vol wilde plannen met wat ik er allemaal mee zou gaan doen.......
Nu dus weken later heb ik ze eindelijk uit de verpakking gehaald en ben ermee aan de slag gegaan. De vertraging kwam denk ik omdat ik niet zo goed wist welke materialen ik daarvoor nou moest gebruiken. En dan om teleurstellingen te voorkomen doe ik maar niets ofzo??? Maar uitproberen werkt denk ik toch het beste in zo'n geval. 
Vandaag dus probeersel 1 met fimo klei. In de hobby-winkel blijkt er fimo klei te zijn en soft fimo klei. Nou dilemma 1 dus al..... Ik ben voor de gewone gegaan en heb ook nog een hele tijd staan te twijfelen over welke kleur ik nou moest nemen.
Maar okee, zie hier het resultaat:





mooi he!?
Ik vind ze echt al behoorlijk goed gelukt eigenlijk.
Zeer enthousiast en na een wasbeurtje, begonnen aan probeersel 2. Chocolade!!!!

Zie hier resultaat:


Hm.... das dus wat minder, zit namelijk vol met luchtbelletjes. Ik heb dat natuurlijk ook helemaal niet op de juiste manier gedaan. Heb gewoon even wat chocolade in bakje opgepiept in magnetron en in vormpje laten druipen. Het hele gedoe van chocolade smelten op de juiste temperatuur, uitstrijken op platte steen enzo kwam natuurlijk niet aan bod. Maar goed, nog steeds erg lekker hoor!


Binnenkort nieuwe pogingen met nieuwe materialen. Schijnbaar kun je er van alles mee doen. Zeepjes, snoepjes, jelly-spul en vast nog veeel meer. 
Ideeen, suggesties, tips&tricks zijn van harte welkom.....

15 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf!! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je de malletjes hebt besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marsepein en fondant kan ook! Voor op een taart, cupcake of koekje ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow die fimo klei modelletjes zijn super gaaf zeg!
    Die chocolaatjes zijn zo voor de eerste keer toch helemaal niet slecht wel een lekker kliederwerkje!
    Hele leuke vormpjes hoor!
    Fijne avond,
    Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, graag gedaan hoor! Maar wees gewaarschuwd, het is een zeer verslavende hobby ;) Ik ben zelf bijna drie jaar geleden begonnen met een workshop en heb er nu m'n tweede baantje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! En die chocolade is volgens mij vooral een kwestie van schudden: door trilling komen de belletjes naar boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal niets mis met die chocolaatjes.
    Ik kom graag alle misbaksels opeten;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke malletjes, vooral dat speculaaspopje! Ik wil ook zo graag gaan Fimo kleien, maar geen idee waar ik moet beginnen? Is de klei in alle kleuren verkrijgbaar of moet je zelf schilderen? Pff... weet er helemaal niks van, ik ga me er binnenkort eens in verdiepen. Dus helaas geen tips van mij!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ervaring heb ik er niet mee, dus tips kan ik je niet geven, alleen dat ik het bakje chocolade gewoon naar binnen zou werken hihi.

    De eerste serie vind ik het mooiste, vooral het gingerbread poppetje vind ik super, al vind ik de kleur van de bloemetjes dan weer te saai, maar ik weet niet of je dat kan verven? Vind in ieder geval de vormpjes super de puper gaaf! En ja met zeep schijnt het inderdaad ook te kunnen, ben heel benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen, leuk hoor!

    Enne niet twijfelen over mijn creaties, het waren inderdaad vogeltjes hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, die van chocolade zien er heel mooi uit. Ik wilde ook al marsepein voorstellen, dat roosje is perfect voor op taarten! Mooie vormpjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor de tip! In het kader van de te verwachte hebberigheid, wacht ik nog maar even met kijken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind die van koekjeskleur-fimoklei er ook heel eetbaar uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. CUTE! Dat peperkoekmannetje is té schattig ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bijzonder schattig zeg, wow!! Succes ermee :)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)