zondag 30 oktober 2011

zonder zonnig dagie....

Vandaag lekker "zondagje" op pad geweest (helaas zonder zon, maar we mogen natuurlijk niet klagen). Man moet eigenlijk meestal het weekend werken, maar vandaag gelukkig niet. Dus zijn we vandaag net als al die andere gezinnetjes lekker naar buiten geweest de hele dag. 
Ik zag hier een leuke tip om naar het Sonsbeek park te gaan in Arnhem. Vanuit Tilburg wel een uurtje rijden, maar dat is niet zo'n probleem. Ik herken dat park nog wel van vroeger omdat mijn vader daar uit de buurt vandaan komt. En wist nog dat het daar erg mooi is en ideaal om de hele dag een beetje rond te hobbelen.

Vandaag was de laatste dag dat het kabouterdorp er was. Gezellig al dat kleine gefriemel.
(Zie foto's : )



 Kinderen (en papa's) konden er ook hun eigen bootje knutselen, waarmee je dan vervolgens met het stroompje naar beneden kunt varen. Hoe leuk is dat!?



 JAAAA! dat is dus echt heel leuk. Zelfs na afgebroken masten (lees:sateprikkers), overboord gevallen passagier (lees:kastanje), een uitgelopen zeil (tja wie maakt dat dan ook van een leuk rood-wit gestipt servetje......) en wat botsingen met mede-enthousiaste-bootvaarders, was het nog steeds leuk, ook voor de 20ste keer.

Man vond het natuurlijk ook heel leuk, maar was ook erg in zijn nopjes met nieuw fish-eye-opschroef-lensje voor z'n telefoon. 
(zie resultaat hieronder)


De verdere dag fijn gewandeld. Bij de oude watermolen gezellige zakjes speculaasmix en pepernotenmix gehaald en natuurlijk ook gezien hoe dat nou allemaal werkt in zo'n molen. 
En oja de tel niet meer bijgehouden met al die paddenstoelen die we gezien hadden......


en tot slot....
een familiefoto gemaakt!


..... maar ik weet nog steeds niet of we nou echt zo'n zondags gezin zijn....

15 opmerkingen:

  1. Genieten zeg, en wat een superleuke familiefoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach, soms is het stiekem best wel leuk toch, zo'n zondags gezin te zijn ... ;-)
    Pssstt.. niet verder vertellen hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Park Sonsbeek, jaaaa, dat is mooi inderdaad!
    Geen wonder dat het een leuke dag was

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach is toch lekker om een keertje burgerlijk te zijn hihi, maar hier hoeft dat ook niet zo van ons hoor, dus snap wel wat je bedoeld met je laatste opmerking hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja jullie waren echt een zondagdagsgezinnetje, maar is dat erg ?
    Jullie hebben zoveel plezier gehad. En wat leuk al die kaboutertjes in het bos. groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie heeft de zon nu nodig op zo'n heerlijke zondag....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zondagsgezin of niet... jullie hebben lekker genoten, toch? Erg leuk dat kabouterdorpje, zou ik me ook goed kunnen vermaken :-)
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er zeker leuk uit, ook met dat kabouterdorp! Jammer dat het er nu niet meer is, maar dat ga ik onthouden.
    En ook lekker, zo met z'n allen een dagje weg kunnen!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de Tip. Het ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dus we hebben elkaar misschien wel zomaar voorbijgelopen?
    Maar ja, ik heb dan ook helemaal niet gelet op drie mensen met donkergroene gezichten zoals op je laatste foto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er gezellig uit!
    En die familiefoto is echt mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij maakt ook al van die mooie foto's.
    In blogland zijn er meer die dat goed kunnen,ik in ieder geval niet haha.
    En waar ik die tijd vandaan haal?
    Tja, ik ben huisvrouw vroeg opstaan, huis schoon, wasmachine hou ik draaiende strijkgoed tussen neus en lippen door! Eten haal ik al vroeg in huis,en dan start ik om dingen voor mezelf te doen!!
    Ik ben nog wel jong maar heb al grote kinderen nu!!
    Wel lief dat je het vraagt, heel begrijpelijk ook hoor!!
    Maar heb er al zo'n 25 jaar werk opzitten, ik werkte ook toen mijn kinderen klein waren.
    En nu geef ik graag wat weg of ik ruil graag, want ik kan niet alles zelf houden Toch??
    En wat die sjaal betreft, hij heef mijn huis vanavond weer verlaten, tja schoonzusje was er weg van.
    Nou ik blijf je volgen hoor!!
    Leuke dingen hier!!

    En zorg dat ik in ieder geval genoeg tijd heb om dingen te maken dat vindt ik het allerleukst!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)