dinsdag 8 november 2011

weer een geslaagd 'kringloopje'

Ik wil ze toch weer even delen met jullie...... 
Ja, dat heb je als je ergens blij mee bent. 
En waar worden we dan blij van??? 
Ja van leuke dingen voor weinig!
Of zoals sommige het inderdaad 'oude meuk' noemen..... (maar die mensen weten niet beter)
Hier dus mijn foto's van de nieuwe (oude) kringloop vondsten:

Dit is een heel leuk luisterboekje uit 1979, met jawel, een elpee singletje. Die kunnen we hier in huis natuurlijk niet meer luisteren.... wel de super mooie illustraties bekijken in het boekje! De lijnen en kleuren zijn helemaal mooi!



Deze mooie oranje opbergmap (met van die kartonnen opbergvakjes binnenin). Leuk en handig, wat willen we nou nog meer?
Even terug in de tijd. Was natuurlijk leuk geweest samen met een rollokit ofzo.......


En dan nog even wat verder terug.....
Dit hele oude fotoalbum! Daar worden we (ik dan) heel erg blij van voor die 5 euro.
Vol met oude foto's (zo rond 1925 allemaal)




mooi he? Zit u al te kwijlen?
Ik kan hier zo blij van worden en helemaal weg dromen over al die mensen op die foto's. Wie zouden het zijn? Wat deden ze allemaal toen? waarom zijn de foto's gemaakt enzo.


En nu bedenk ik me ineens dat ik geen foto heb gemaakt van het zakje met 7 porseleinen pinokkio hoofdjes. Daar ging mijn hartje namelijk ook sneller van kloppen toen ik ze zag liggen (heb namelijk ook een beetje een zwak voor pinokkio) Ze zijn ongeveer 4 cm groot en zijn waarschijnlijk van die poppen van stof met porseleinen hoofdje, hand en voetje ofzo. Ze zijn wel een beetje zoet beschilderd en dat vind ik niet zo mooi. (Dus hier zit weer een projectje aan te komen). Ik ga ze denk ik eerst maar eens helemaal weer wit maken en dan opnieuw beschilderen met wat lekkere felle kleurtjes ofzo. En dan allemaal samen in een glazen potje frotten ofzo, lijkt me wel een grappig bizar iets. 

Maar we dwalen nu een beetje af.....
Ook nog wat oude boekjes gekocht. En oja het boek 'boris' van Jaap ter Haar, voor vriendinnetje die net is bevallen van haar zoontje 'Boris'. (leuk toch?)


Merula met volle tas en 10 euro lichter weer zeer content naar huis.....

13 opmerkingen:

  1. Wat bizonder al die oude foto's Ik vraag me dan ook af, wie heeft dat weggedaan en waarom? Heb jij dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik snap niet dat mensen foto's wegdoen, gewoon een schance eigenlijk, je gooit je hele familiegeschiedenis weg! Maar jij bent er dan weer goed mee, komt gelukkig goed terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. inderdaad, denk k ook altijd als k fotos zie staan in de kringloop! dat oranje opbergmapje vind k zelf wel heel retro-schoon! komt ook altijd van pas ;-) vele groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke aanwinsten! Zou ik ook blij van worden, zeker dat album met die oude foto's. Kan ik me ook hele verhalen bij bedenken: wat dachten die mensen, welke zorgen hadden ze etc. etc....
    De boekjes zijn ook enorm leuk! Krijg zin om weer naar de kringloop te gaan, iets voor op mijn to-do lijstje dit weekend!
    Fijne woensdag!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw-prachtig-die hoofdjes lijken mij ook heel byzonder-ben benieuwd-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die opbergmap is fantastisch, en dat fotoalbum... echt heel tof! Ik krijg weer helemaal zin in een bezoekje aan onze kringloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige vondst. Vooral de foto's. Degene die ze heeft weg gedaan zal er vast nog eens spijt van hebben. groet petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die foto's! Geweldig. Ik ben bepaald geen kringloopmens, ik kan niet door de meuk heen kijken, maar voor de mogelijkheid van zo'n prachtige vondst zou ik bijna eens gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal leuk!! Het geeft zo'n voldoening hè, om zulke leuke spullen te vinden! Omdat ze bijna voor niks mee te nemen zijn, voelt het ook echt een beetje als schatzoeken.
    Je hebt me op een idee gebracht, nou heb ik ook zin om vandaag naar de kringloop te gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HA, ik heb net voor morgen een kringloopbezoek gepland. Maar die prijst (wel wat grotere) jaren 20 foto's op zo'n 5 euro per stuk. Wat een vondst van jou! En trouwens, als ik de kleding zie, zijn de foto's niet een 20 jaar ouder?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hê?! ik heb ook zo'n fotoboek! Het is zo raar, het lijken wel de zelfde mensen haha!
    Ik begrijp misschien wel waarom mensen dit weg doen, mijn boek is waarschijnlijk van familie maar zelfs ik weet niet eens wie al die mensen zijn. Ze zeggen mij net zoveel/weinig als de mensen uit jouw fotoboek.
    groet, Marit

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)