donderdag 22 december 2011

"deze week zag ik" (numéro vingt-trois)

"deze week zag ik" ...... het kerstboodschappenlijstje.
AAARGH!


Ik zal jullie niet lastig vallen met een foto van dit lijstje.....vind boodschappenlijstjes van andere mensen eigenlijk altijd leuker. Ik neem ze dan ook stiekem altijd mee als ik ze nog zie liggen in het karretje of mandje. 

Zo moet deze volgens mij van een oud vrouwtje geweest zijn. Aardappelen, bloem, peterselie, bieslook, brood, krackers, soepzakjes (hihi) en een kaart 1 jaar getrouwd (lief!) En ook nog even 100 euro opnemen.


Deze vond ik ook mooi in een niet leesbaar handschrift kun je er van alles van maken! tomsaus enzo snappen we nog wel maar: pau passa, roos zakjes, warme stokjes en 1 prot. Geen idee!! Ik hoop dat deze persoon met de juiste spulletjes is thuis gekomen.


Iedereen succes met alle kerstboodschappen(lijstjes)!
en natuurlijk fijne dagen.


Kijk ook nog even wat andere 'DWZI' deelnemers deze week gezien hebben. klik hier
Wil je ook meedoen? leuk! Kijk dan ook even hier



16 opmerkingen:

  1. Ik heb er een hekel aan, boodschappen zo net voor kerst... Superdruk, mensen zijn in staat te knokken om de laatste fond of verse bieslook, vreselijk. Gelukkig daarna een paar fijne en rustige kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die lijstjes, daar kun je een heel verhaal bij verzinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En de inspiratie die je er soms van krijg niet te vergeten!
    Lijstjes van andere zijn zooo leuk :)
    Mijn kerstboodschappen zijn binnen, nu alleen voor vandaag en morgen nog wat verzinnen en evt kopen...
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, hoe verzin je het weer? Zo'n briefje van iemand anders zie ik niet eens liggen, haha, laat staan dat ik het ga analyseren.
    Ik heb mijn lijstje trouwens net afgehandeld, heeeeeeerlijk gevoel!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha…grappig,
    ik heb de behoefte om andermans boodschappenlijstje nooit zo gevoeld,
    maar voel ineens een nieuwe hobby omhoog borrelen!
    :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha wat een grappig idee om de verfrommelde papiertjes die altijd in de winkelwagen liggen eens open te vouwen en te kijken wat erop staat. Nog nooit bij stil gestaan, maar een super leuk idee.
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee om die lijstjes mee naar huis te nemen. Ik voel inspiratie opkomen voor een blogpost haha.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een kennis van me schreef hier samen met een vriendin een kookboek anex psychologieboek over. http://marloeskooktover.wordpress.com/psychologie-van-het-boodschappenbriefje/
    Misschien leuk om jezelf kado te doen en met jouw briefjes weer iets heel anders te maken. Fijne kerst, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn dochter heeft en lesboek: 'Lena lijstje' over een meisje van 11 die overal lijstjes van maakt. En ze vindt boodschappenlijstjes ook leuk en verzint er dan verhalen bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jeetje ben gelukkig niet de enige die ineens de neiging krijgt om ze te gaan verzamelen, wat leuk zeg!
    En wat die prot betekend, zit hier al zwaar te verzinnen joh!
    Merry XMAS!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik beken dat ik wel vaak in de rij bij de kassa kijk wat mensen gaan eten.
    Ik hoop dat jij je lijstje hebt afgewerkt en vredig op de bank zit met man en kind in afwachting van de kerstdagen. x Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wattenstokjes misschien?

    Ik ben al vijf minuten aan het broeden op de andere woorden, maar kom niet verder dan Pau pasta....dat helpt niet echt hè?

    Fijne kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat grappig die lijstjes...jij hebt altijd van die geniale onderwerpen op je blog daarom is bloggen zo leuk en verschillend!
    Jullie ook hele sfeervolle en gezellige kerstdagen toegewenst!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo tof zeg! Bij ons is een prot een scheetje, een windje! Maar misschien was deze persoon de "s" vergeten en is het 1 sprot hè. Warme stokjes, misschien lucifers of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha dat doe ik ook! Nou goed, ik neem ze niet mee naar huis, maar in de winkel lees ik ze wel even :) De prot is prei natuurlijk, zo vlak voor de wortel kan dat niet anders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooh verloren briefjes zijn zo leuk! Helaas kom ik ze bijna niet tegen :[

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)