maandag 23 januari 2012

flexicube

Ik wil jullie even laten zien waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest, nl. deze kubus-draai-blokjes-dingen. Ze heette flexicubes.


Ik zag ze hier en hier

Je maakt ze van 8 oude blokjes (uit blokkendoos van kind?) of zaagt ze even zelf van b.v. een hardhouten (gaat niet splinteren) tafelpoot van de kringloop. Je plakt de blokjes op bepaalde plaatsen aan elkaar met tape en zo kun je ze steeds om blijven klappen (rechthoek, kubus etc). Je beplakt alle zijde met een gezellig papiertje, plaatje, foto, tekening of wat dan ook en door het steeds omklappen veranderen iedere keer de afbeeldingen.


Zo moet je de tape plakken:

bovenkant

onderkant

En dan kun je deze vormen allemaal maken.


Dan kun je de zijde beplakken met wat leuks. Papier moet niet te dik en ook niet te dun zijn. Te dun is erg kwetsbaar met veelvuldig heen-en weer klappen en te dik papier is ook niet handig, dan worden de blokjes te dik t.o.v. elkaar en klapt het dus lastig.
De lijm goed laten drogen en dan kun je de restjes papier wegsnijden en los snijden met een mesje. Zorg ervoor dat je van tevoren even hebt getekend waar de tape zit zodat je daar niet dwars doorheen snijd (dan valt de boel natuurlijk uit elkaar).





.... ik vermaak me wel weer. 
Ik vind het zelf ook hele leuke cadeautjes. Je kan de afbeeldingen  helemaal afstemmen op iets of iemand of met opgeplakte teksten iemand feliciteren ofzo.


24 opmerkingen:

  1. leuk dit project joh, ben het wel eens vaker tegengekomen en het staat nog steeds een keer op de planning om het te maken(ja een keertje hihi), leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, superleuk! Dit wil ik ook al heel lang doen, maar ging nooit op zoek naar een handleiding. Hihi kan ik nu blokjes gaan beplakken in plaats van mijn interieur. Je bent mijn redding. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauwie echt leuk...maar is het niet heel veel werk??zoiets dat er weer makkelijker uitziet dan als ik het doe??;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey ik kan gelukkig weer reageren hier:)
    Top idee, moet ik ook maar eens gaan proberen, maar ik wil nog zoveel proberen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hé, wat leuk deze kubusjes! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf zeg! Leuke afbeeldingen ook, lekker nostalgie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super idee. De mogelijkheden zijn eindeloos. Hoe ben je daar nou toch opgekomen ?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gaaf gemaakt-lijkt me een te gek cadeau-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee, en zo simpel dat zelfs ík het zou kunnen maken! Ik vind het superschattige cadeaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er echt heel leuk uit! Leuk als cadeautje met bv foto's ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat super knap gemaakt...een heel werk zeg maar een super resultaat!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo leuk zeg! Een geweldig idee en inderdaad je kan ze personaliseren, absoluut de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, die zijn geweldig! En laat ik nou net gisteren op mijn werk op zoek zijn geweest naar zulke kubussen voor een interne klant. Je wilt er zeker geen 150 maken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat een super-tutorial! Wat een goed idee! Dank je!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Woooow supertof! Moet ik zeker maken voor mijn petekindje! Het komt op mijn to do lijstje. En haha ja, een pony is inderdaad een froefroe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is er één voor het blog van Craftmagazine!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OH GEWELDIG!!!! Wat een superidee!! En mooie plaatjes heb je gebruikt, ik zie zelfs de Berenboot, yeah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ohh wat een superleuk idee, dat ga ik ook een keertje maken!! thanks voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superleuk deze flexicube! Even een paar vraagjes, ik wil er namelijk graag eentje gaan maken. Wat voor tape en lijm gebruik jij precies? Ennuh, hoeveel plaatjes/foto's van hoeveel 'blokjes' heb je nou nodig? Kom ik niet helemaal uit...

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)