zaterdag 7 januari 2012

Leuks!

O, gisteren een blauwe envelop (nee niet zo een....) op de mat met een voor mij onbekend handschrift. 
Spannend! 
En jeetje wat werd ik blij verrast. Ik kreeg weer post van Gina. En Gina wat precies wat voor dingen ik leuk vind. Leuke lieve stickertjes met blije gezichtjes en glitters en super mooie oude plaatjes, zoals deze visitekaartjes en etiketjes. 
Wauw mooi he!? 
En het is dus helemaal geweldig om erbij te vertellen dat ik Gina dus helemaal niet ken, een wild vreemd iemand (ze heeft zelf ook geen blog). Ze stuurde met vorig jaar toen ik net een maand ofzo aan het bloggen was een berichtje om een kaartje uit te wisselen. Ze las mijn blog en vond dat leuk. En aangezien ik van post erg blij word..... Ze stuurde me toen al super leuke spulletjes. En nu vandaag dus zomaar weer, is dat nou niet lief!!!!


Dank je wel Gina!!!

Eergister werd ik ook heel blij van lieve kindjes. We gingen namelijk 3 koningen zingen.
Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal is, maar hier in mijn stad is dat toch wel een uitgestorven iets. 
Bij ons in de buurt gebeurd het volgens mij helemaal niet. Tenminste in al die jaren dat we hier wonen nog nooit iets van gezien of gehoord. En ik vraag me ook af of de mensen uberhaupt wel open zouden doen..... Maar een paar vriendinnen van mij wonen in een andere wijk vlak bij elkaar en daar gingen we dus 3 koningen zingen, gewoon bij de mensen uit de buurt die ze kennen. En wat is dat schattig zeg! Van die kleine frummeltjes met hun lampionnetje, zachtjes zingen over een koning en een hoed en een beetje achter elkaar verschuilen, totdat de schaal met snoepjes in zicht komt en ze dan ineens vooraan staan!

En mensen vonden het zelfs zoo leuk, dat we op straat meerdere keren werden aangesproken of we alsjeblieft ook even daar en daar wilden aanbellen! Veel mensen vinden het dus wel heel leuk en jammer dat zo'n traditie eigenlijk zomaar verdwijnt.



.... en dat vind ik ook jammer. 
Dus wij gaan volgend jaar gewoon weer.

Hopelijk is dan de hoeveelheid snoep ondertussen op. pfff
Want we moeten ook nog mini-banaantjes eten! Ik kon ze echt niet laten liggen deze schatjes........


En tot slot wil ik het item "leuks" afsluiten met een foto van de 'schoenenboom" hier in de stad vlakbij het station.
Hier word je toch ook blij van als je er langs fietst.



De boom staat er al heel lang op zo'n plek waar van die skaters een beetje rondhangen. De schoenen hangen er ook al heel lang in hoor, ik heb het zien groeien en groeien. Maar je kunt het nu sinds kort beter zien en het ziet er mooier uit omdat de gebouwen die er achter stonden nu gesloopt zijn. Je ziet de hijskranen nog achter de boom. Met een mooie blauwe lucht erachter is de schoenenboom gewoon veel mooier dan met een lelijk oud gebouw. En de boom is trouwens best groot dat ik me ook al heel lang aan het bedenken ben hoe ze die schoenen er nou in hebben gekregen. 
Gewoon maar blijven gooien????

11 opmerkingen:

  1. Waw-mijn hart breekt bij de 3 koningen-zang. Te mooi en te lief. En te leuk om niet in ere te houden. En de schoenenboom vind ik te gek-bijzonder. Mooie zondag-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie traditie, drie koningen. Op school van m'n dochter vieren ze het ook. En wat betreft de schoenen: volgens mij ook net zo lang gooien tot er iets blijft hangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke dingen allemaal!! Leuk idd om zo'n leuk post te krijgen en vooral heel erg lief. En de kids zien er erg leuk uit met hun kroontjes en lampionen ... Vooral dat snorretje!! ghighi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Papieren post, heerlijk, wat lief dat je allemaal cadeautjes kreeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, het wordt tijd dat Gina zich bekend gaat maken:)
    Ontzettend lief, ze zou haar eigen blog kunnen maken!
    En die schoenenboom is erg leuk, ik denk als het hier zou zijn dat de gemeente ze er uit ging halen haha.
    Hier moet alles keurig en opgeruimd zijn haha.
    Leuk om je berichtjes te lezen weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een lieve koningen! Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar misschien is het iets wat niet in het noorden wordt gedaan?? Hier wordt wel Sint-Maarten 'gevierd'.

    Ik heb trouwens nog geen idee wat ik met de tape ga frutselen...ik moest het gewoon hebben, is dat niet erg?! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke post, daar word je blij van he? En ik vind het een super-idee met driekoningen langs de buurt met kleine Siem als opperkoning, liefff!
    Haha, een schoenenboom, nog nooit van gehoord, erg grappig om te zien! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne post inderdaad! Super!
    En die schoenenboom is errug leuk, doet me denken aan de film Big Fish...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijkheden allemaal! heb ontzettend om je schoenenboom moeten lachen...zo'n boom wil ik hier ook wel...fleurt toch wel op! In mijn oude buurt hadden we wel een muurtje waar veel mensen gevonden voorwerpen op legden. Dat zag er ook altijd erg grappig uit.Vaak was het een verzameling handschoenen (en dan steeds maar 1 van ieder)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief dat je zo maar zo'n leuk pakketje krijgt!
    schattig je drie koningen!
    Inderdaad hier komen ze ook al jaren niet meer aan de deur en dat vind ik heel erg jammer!
    Toen ik pas juf was ging s-avonds de bel en stonden er 50 koningen aan de deur...de hele scoutingclub.
    Er zaten kinderen uit mijn klas bij en ze mochten allemaal een adres opgeven waar ze langs wilden gaan...ik heb nog nooit zo'n leuke drie koningen-avond gehad!
    Die traditie moet je zeker in ere houden!
    Grappig die schoenenboom!
    Dank voor je altijd lieve reaktie!
    Fijne week,Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk zeg die spontane post, ben ik ook zo dol op en net een klein kind als er iets raars in de bus ligt hihi

    En ja die drie koningen. Sinds we hier in een christelijk dorp wonen, heb ik ze ook nooit meer gezien, maar vroeger was mijn schoonmoeder jarig op die dag en het hele huis zat dan natuurlijk vol. Als er dan aangebeld werd, werden ze spontaan naar binnen gehaald door mijn zwager om binnen te komen zingen, tja echt blij waren ze er dan niet mee hihi.

    En wat gaaf die boom, heb ik nog nooit gezien, toch eens beter opletten want vind het superleuk!

    En bedankt voor je berichtje en ja nieuwe kleren worden hier met regelmaat aangeschaft, maar omdat ik er ook weer net zo snel uitgroei wil ik er niet teveel geld aan uitgeven, maar dat gaat zeker veranderen als ik klaar ben, moet ook wel, want voor de zomer heb ik dus niets in de kast liggen(rondlopen met een laken is immers ook geen optie hé hihi)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)