maandag 20 februari 2012

goed gekeurde projecten.....






Inmiddels heeft Siem z'n nieuwe bed goed gekeurd.  Gelukkig maar. We hadden besloten om meteen een groot bed te doen (anders blijven we beddengoed enzo kopen voor al die tussen maatjes). En het is echt enorm voor zo'n klein mannetje! Maar het slaapt gelukkig heerlijk en er is genoeg ruimte voor alle knuffels.
De kamer moet nog wel verder leuk gemaakt worden maar dat komt goed. Ik vind het eigenlijk ook wel leuk als dat langzaam een beetje meegroeit met hem. Ik bedoel niet zomaar ineens tadaaaa! Gewoon rustig aan dingetjes doen en op zoek naar mooie spulletjes. Tja en voor nu dus nog maar even ook het alom bekende ikea dekbed...... 
Siem z'n pootjes komen trouwens tot vierde rij beestje van boven :)




 Deze uit blik geknipte letters had ik al wel van de week meegenomen voor de nieuwe kamer. 
Gekocht bij sissy boy. 
(voor mezelf nog een leuk circus kleurboek gekocht daar)


Nou is het deze week ook druk geweest met jawel carnaval.


Enne nou ja misschien meer druk geweest met carnaval ontlopen........ Het is niet zo mijn ding. 
Daarom hadden we besloten om zondag naar de bioscoop te gaan om de sprookjesboom film te gaan kijken. Er zou ook een springkussen zijn, schminkdames enz. Op zondag is de carnavalsoptocht in Tilburg, dus ik had bedacht dat het dan niet zo druk zou zijn. Ahum misgedacht! Weinig springruimte en een niet-geschminkte peuter ivm enorme rij. Maar de film werd leuk bevonden. (goedgekeurd dus)
Na afloop van zoiets weet je eigenlijk altijd dat het kind dan binnen 5 minuten in slaap valt in de auto. Dus in dit soort gevallen gaan we dan meestal maar even een stukje rijden zodat Siem even een dutje kan doen. De favoriete route is binnendoor naar Belgie rijden. We wonen 10 minuten van de Belgische grens af. Door de weilanden langs de meest mooie boerderij-achtige huizen wegdromend over misschien.... of ooit! Ze hebben daar ook nog allemaal van die leuke brievenbus-huisjes aan de weg, pre-historische bushokjes, broodmachine's enz. Je waant je al snel een beetje op vakantie, al is het maar voor een half uurtje.




Vandaag was ook leuk. Een vriendin had wat gelezen over een geboortebos hier in de stad.
De gemeente Tilburg heeft in samenwerking met stichting nationale boomfeestdag een bos waar je je eigen geboorteboom kunt planten. 1x per jaar (dus met nationale boomfeestdag) kun je daar je eigen boom planten als inwonertje van Tilburg. De gemeente laat via de Stedenband Tilburg-Matagalpa voor iedere geboorteboom in Tilburg een boom  planten in Matagalpa (Nicaragua). 
Goed bezig denk ik zo.
Vandaag gingen we dat bos dus eens even zoeken! Nog nooit geweten dat we dat hadden namelijk!!!





Enne ook dit is weer een goed gekeurd project. Toevallig is dus volgende maand (24 maart) de dag dat de nieuwe bomen geplant kunnen worden. Net op tijd (nou ja eigenlijk dus 3 jaar te laat) ontdekt. En raad eens wie zijn naam en geboortedatum er dan op zo'n plaquette komen te staan?





10 opmerkingen:

  1. Ik herken het gevoel dat je beschrijft, maar ik doe de route in omgekeerde richting: van Gent naar Goes en van het moment dat ik in Zeeland rij, krijg ik het gevoel van vrijheid en ruimte. Zaaaaaalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach in friesland waan je je altijd op vakantie (haha geintje)
    Wat ontzettend schattig zo,n lief klein jongetje in zo,n groot bed.
    En een geboorte bos wat leuk zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, en goed initiatief dat geboortebos. Mooi bed heeft ie, wel weer een hele stap, toch?! De letters Siem vind ik ook heel moo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dat zijn beentjes tot rij drie komen, grappig! maar dat groeit allemaal sneller dan je denkt hoor!
    Wij hebben ook de carnaval ontdoken, is niet gemakkelijk als je in zuid-limburg woont! Zaterdag wel even naar de kinderoptocht met Serah, maar ze had weer last van haar buik, die drukte is niet bevordelijk, dus we waren voor de eerste wagen kwam alweer thuis :-) Gistermiddag met z'n drietjes op de hei gewandeld, het was er zo rustig dat we zelfs nog 2 herten zagen, waw! Daar word ik zoveel blijer van dan die hoempapamuziek, haha.
    En leuk een boompje planten voor Siem! Toen Serah was geboren kwam mijn beste vriendin met een mini eikenboompje aanzetten voor in onze tuin, inmiddels is 'ie niet mini-meer, maar wel dus helemaal van haar! Leuk!
    Veel kleurplezier, haha.
    Groetjes Carolien (ff illegaal vanaf m'n werk)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke, fijne foto's! Heel fijn om weer even een update te krijgen uit je leventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige foto's! Dat hij maar heerlijk mag slapen in zijn fijne bed; een leuk dekbedovertrek heeft hij in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg bedankt voor je tip over mijn volgers-profiel! Ik moest even flink googlen maar ik ben er uitgekomen. Nu kunnen mensen me tenminste terug vinden. Ik had er geen idee van dat dat niet werkte bij mij. Nu dus wel, super!
    En hier gaat dat ook heel langzaam, de kinderkamers aankleden. Leuk he! Schattig hoe Siem daar in zijn grote bed ligt. Hier toch voor een tussenmaat gekozen en nu dus af en toe het probleem dat het wel erg krap is met alle knuffels. Hadden we toch een maat groter moeten kiezen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Bedankt voor de tip van de sprookjesbos film :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo lief: klein jongetje in heul groot bed!
    leuk die letters

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die uit blik geknipte letters ga ik echt onthouden! Dat moet ik toch zelf ook wel kunnen :P zijn de randen niet scherp?

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)