maandag 13 februari 2012

interne verhuizingen


Afgelopen 3 dagen zijn wij hier bezig geweest met interne verhuizingen. Klinkt mooi he!? Nou ja in ieder geval beter dan 
'zooi opruimen'. 
Siem ging verhuizen van z'n kleine kamer naar de grote kamer (met bijbehorend nieuw groot bed enzo). En toen moesten dus al onze spullen vanuit de grote kamer in de kleine kamer passen...... enfin ik denk dat U ook wel snapt dat dat natuurlijk niet past. In de grote kamer die eerst van onze kleding en rommeltjes was stonden een aantal grote klerenkasten die waarschijnlijk niet nog een verhuizing zouden gaan overleven. Daarom wilde Frits in de kleine kamer zelf ook eerst nog kledingkasten maken (wat dus ook pas kan als de kamer leeg is) 

Nou ben ik natuurlijk al wel flink wat weken (misschien al wel maanden) bezig met opruimen en eigenlijk voornamelijk weggooien. Maar ik zag na al heel veel te hebben weggedaan nog steeds niet echt het beoogde resultaat. Dus van het weekend maar voor de zoveelste keer de bezem erdoor. En weer allemaal stapels gemaakt en vuilniszakken gevuld. Dit moet gewoon allemaal naar de kringloop, dit naar collega die op rommelmarkt gaat staan, dit naar tweedehands kinderkleding winkeltje met opbrengst voor goed doel, andere kennissen etc. Container zat natuurlijk al vol en word pas weer morgen geleegd. Kringloop is zaterdagmiddag en zondag natuurlijk gesloten. De blije nieuwe eigenaars van spullen kunnen die niet ala minuut opkomen halen. 
Kortom wat vertraging met de externe verhuizingen!

Maar goed maakt niet uit. In verband met ons niet zo'n grote huis en het niet hebben van een zolder was het sowieso al een uitdaging. We hadden niet de mogelijkheid om Siem z'n nieuwe kamer eerst leeg te halen en helemaal leuk en gezellig te maken om dan pas daarna over te verhuizen, omdat we de spullen dus nergens even tijdelijk konden neerzetten. Zielig he? Het was een soort van gelijk oversteken, ene kast eruit andere erin. Nog even een bed in elkaar schroeven, tadaa! Maar schrik maar niet hoor, het gezellig maken van de kamer komt nog wel! (maar daarom nu nog geen foto's)

Op de overloop hebben we wel wat bergruimte, dus die moest maar eens zeer functioneel ingedeeld gaan worden. Op zondag (hoera wij hebben voortaan iedere zondag koopzondag hier in Tilburg) zijn we naar de hema geweest en hebben even de hele voorraad grote plastic bakken gekocht. En dat scheelt ook al stukken en ziet er bijzonder opgeruimd en overzichtelijk uit! (best wel een klein beetje trots)





Op Siem z'n oude kamer had ik deze muurschildering gemaakt toen ik zwanger was. Heerlijk avond na avond met zo'n penseeltje in de weer, dromend over het kindje dat er na zal gaan kijken. Het nadeel van een muurschildering is natuurlijk dat het niet mee kan verhuizen. Nu staat er een boekenkast en kledingkast voor. 

Komende dagen nog heel wat op te ruimen en dingen naar plaats van bestemming brengen. Siem slaapt ondertussen heerlijk in z'n enorm grote bed en droomt misschien wel over hoe mooi z'n nieuwe kamer zal gaan worden! 
(ik vertik het overigens om een muur geel te maken, al zou hij dat heel graag willen)

9 opmerkingen:

  1. Gaaf vind ik dat als mensen ook rommelfotootjes op hun blog zetten! Stoer! (ik wil trouwens ook een gele muur, heb ik nu een slechte smaak?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha tja... ik heb altijd een beetje een haat-liefde verhouding met geel. Maar de peuter hier in huis is dol op geel! Zou altijd het liefst alles geel hebben, zucht dus.

      Verwijderen
  2. Ik kan me heel goed voorstellen hoe dat gaat zo'n verhuizing. Je begint ergens aan maar het een haalt het andere uit. Maar als het allemaal achter de rug is ben je zo blij dat het het allemaal goed hebt aangepakt ! En je hebt tegenwoordig hele mooie kleuren geel voor op de muur en als je Siem daar nou heel blij mee maakt.
    Zie het van de zonnige kant. succes . X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, I love de bijenkorf! Geweldig met die hangers ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele klus hoor!
    Wij hebben hier ook allemaal nieuwe kasten helemaal tot aan het plafond, want genoeg kastruimte is wel belangrijk;)
    En swappen ja dat zouden we nog een xtje doen haha.
    Doe jij maar rustig aan, ik hoor wel van je wanneer je er tijd voor hebt:)
    Het resultaat van Siem zijn kamer komen we vast nog wel te zien!?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die rommelfoto's, dacht eerst dat het een nieuwe 3 x3 was :-)
    Ben benieuwd naar het eindresultaat. De muurschildering is super, net een echte sticker!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal maar ik ben blij om te zien dat een ander ook heerlijk veel rommel heeft.
    Al zou ik er niet aan moeten denken ooit nog te moeten verhuizen want die zolder van ons met een verzameling van 25 jaar krijgen we nooit meer leeg!
    Leuk die rommelcollage en gelukkig dat in Tilburg dus de winkels op zondag open zijn....goed dat ik dat weet kan nog wel ooit van pas komen.
    Gelukkig is het eind in zicht voor jullie, rommel nog even lekker verder.
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig Merula!! Wat zal alles straks mooi opgeruimd zijn!
    Mooie muurschildering!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie muurtekening!
    Je krijgt van mij ook een award, kom maar eens kijken op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)