zaterdag 4 februari 2012

tuurlijk een sneeuw-blogje!






Ja kan natuurlijk niet anders. Ik moet wel even een sneeuw-berichtje plaatsen vandaag! 
We hebben er lang op moeten wachten, maar dan toch eindelijk gisteren een flink pak sneeuw. En wilden we dus weer een sneeuwfort bouwen net als vorig jaar. Maar het was zo'n ontzettende "pluis sneeuw" dat dat niet ging. Helaas, misschien over een paar dagen beter. Ik had er ook nog een heel leuk time-lapse filmpje van gemaakt (= dat de camera iedere paar seconden een foto maakt en dan deze aan elkaar plakt tot een filmpje). Maar dit filmpje kreeg ik niet ge-upload bij blogger.


dit was het sneeuwballen-gooi-fort van vorig jaar.


Gister ook nog bezig geweest met project frituurvet+vogelzaadjes. 




 Lente-achtige muffin vormpjes, draadje erin leggen met coctailprikkers (ik heb het idee dat het dan iets meer houvast heeft, weet niet of dat ook zo is)

Pakje frituurvet in pannetje laten smelten (niet te warm laten worden). Vogelzaadjes erbij doen en dan in vormpje gieten.


Ik heb ze vervolgens even een nachtje buiten in de kou gelegd (samen met de inhoud van de vriezer, ideaal dit weer voor het ontdooien van de vriezer!)
Zonet voorzichtig eruit gehaald en in de boom opgehangen.




Nu maar weer hopen dat de vogeltjes er blij mee zijn!




 
Een fijn weekend voor iedereen. Met veel sneeuwpret mocht je dat leuk vinden en anders lekker warm binnen blijven!

20 opmerkingen:

  1. wat mooie vetbolletjes voor de vogeltjes. ZOlang het vriest, plakt de sneeuw niet, maar het jullie ford van vorig jaar is prachtig... Wij maakten vorig jaar een iglo, een hele klus, maar was wel super leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto, die tweede, zo heb je de vogeltjes blij en zelf een vrolijke slinger om op uit te kijken! Slim!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vogelbollenslinger heb je gemaakt! En wat een superfort hadden jullie vorig jaar!
    Fijn weekend dan maar! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie slinger! Kreeg je de muffinvormpjes wel weer goed schoon?
    Fijn sneeuw-weekend! Ik blijf zoveel mogelijk binnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vogeltjes zullen blij zijn met zoveel creativiteit. De foto van het fort van vorig jaar deed me denken aan het spelletjes tetris. Mooi weekend. Ik blijf lekker binnen en ga alleen naar buiten als het moet. ( kou geeft mij extra pijn aan mijn been ) Ik geniet er evengoed van. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De vogeltjes worden goed verwend bij jullie met zo'n vrolijke slinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een idee om de vriezer te ontdooien en je eten buiten te zetten, haha, praktisch hoor! Je vogelbollen zijn erg leuk, je fort nog indrukwekkender! Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt leuk gemaakt joh, gaaf! zal zo op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig fort! De vogeltjes komen bij jou niets te kort zie ik! De vriezer wil ik ook al paar dagen doen, maar zal voor volgende week zijn volgende week zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och, die slinger is gewoon weer te leuk. Hoop dat de vogels dat ook vinden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Genieten he dit weer! Je slinger ziet er ook geweldig uit! Je brengt me op een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige voerslingers voor de vogels!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk idee! Lucky little birdies :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haaai!
    Je bent de gelukkige winnaar van een award en ik heb em jou gegeven! Kijk maar op mijn blog voor meer info :)
    En als je em niet doorgeeft, dan vind ik dat ook ok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer dat je je schaatsen hebt weggedaan! Marktplaats.nl op zoek naar nieuwe? Mwoah... gaat alweer dooien hoor ik!
    Dank je voor je berichtje. Met mijn meisje gaat het op en af. Gisteren was rampzalig, vandaag mogen we niet klagen, al hoewel ze dan toch weer thuis is gebleven van school...
    Fijne avond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben er zéker van dat de vogeltjes daar blij mee zijn! En dat sneeuwfort van vorig jaar ziet er zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het een super idee en weinig werk. De vogeltjes zullen je dankbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee zeg. Met drie katten hier durf ik het niet aan. Ik wil die vogels niet de dood in lokken. Maar anders had ik zeker dit idee geleend.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)