zaterdag 7 april 2012

3x3 'tree x tree'

Het was weer even geleden dat ik mezelf ertoe kon zetten om 9 dagen achter elkaar hetzelfde 'iets' te fotograferen...... Totdat ik weer zo blij werd van mijn all time favoriete boom 'de Magnolia' (in bloei dan wel he!). De nieuwe 3x3 was weer begonnen. 3x3 dus 9 dagen achter elkaar fotografeerde ik een boom (tree x tree). 
En wat zijn dat toch machtige dingen he die bomen! Je rijd er altijd maar zo voorbij en ze vallen eigenlijk niet eens meer op, want ze zijn er altijd en overal. Maar moet je eens even stil gaat staan en er wel op letten! Of stel je eens voor dat ze er niet zouden zijn...... Maar goed. 
9 dagen dus een leuk/mooi/bijzonder boompje uitgezocht en een kiekje van geschoten.



De eerste dag dus een Magnolia, kijkend over een muurtje. Ik vind deze boom met z'n mooie wit/roze (of andere kleurtjes) bloemen ook zo fijn omdat hij zo vroeg in het jaar bloeit. Ineens staat het prachtig in bloei en is een voorbode voor al het moois wat de komende maanden gaat komen.
dag 2. gezellige kronkeltakken bomen.
dag 3. (ik had deze al wel gespot op dag 2 in hetzelfde parkje bij ons achter). Een multifunctionele boom met zo'n leuk bankje eromheen. Maar alleen nu afgezet vanwege de zwartrosse zandbij die daar in de grond zit. Zandbijen zijn niet gevaarlijk (de angel is niet sterk genoeg om door de huid te prikken). Ze zijn ook vrij zeldzaam in de stad. Om de nestgroep niet te verstoren is het dus tijdelijk afgezet met een lintje (en een informatie briefje handig op de boom geprikt). 
dag 4. de boom met een vogelhuisje, de perfecte combinatie vind ik.
dag 5. en dit is altijd zo'n sneu gezicht.... In een straat hier in de buurt hebben ze pasgeleden alle bomen gekapt! Het was zo'n hele mooie straat met aan beide kanten van die mooie dikke karakteristieke bomen. Nu is het een gewone straat met van die afgezaagde stompjes. Erg triest en jammer. Ik weet niet waarom de bomen weg moesten maar ik denk vanwege de overlast van wat takjes ofzo......
dag 6. De sprookjesboom in de efteling. Geweldig toch zo'n prachtig gemaakte boom die verhalen verteld (alle bomen vertellen natuurlijk een verhaal, maar deze kan iedereen horen!)
dag 7. deze vond ik ook wel bijzonder. Ik weet niet of het goed te zien is op de foto, maar deze rest van een boom zit vast in een hek. Of zit het hek nu juist vast in de boom???
dag 8. zien jullie ook dat iedere hele boom zo lijkt op juist een enkel blad waarin je de nerven van het blad zo kan zien zitten?
dag 9. en een enorme gigantische boom, vooral als je eronder staat en naar boven kijkt. Bijna om bang van te worden....






voor alle 3x3's kun je klikken op de paginabalk boven in.

12 opmerkingen:

  1. Prachtig Merula!! Heel erg mooi!
    Het kappen van bomen is momenteel overal te zien. Bij ons in de wijk, bij mijn schoonouders, overal kappen rigoureus de bomen weg. Zo verschrikkelijk zonde!
    Ik wens je een heel vrolijk Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke 3x3! Ik word ook altijd zo blij van de magnolia, jammer alleen dat die maar zo kort bloeien..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik houd ook van de magnolia! Mijn ouders hebben er 1 in de tuin staan die bijna op knappen staat! :) Hopelijk gebeurt dat met mooi weer, want ik vind het zo zonde dat wanneer het rotweer is, je er niet van dichtbij van kan genieten :)
    Fijne paas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! leuk idee, die 3x3 (inspiratieeeee)
    Fijne dagen! Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zó tof! Ik moet mij er ook eens toe brengen om een 3x3tje te doen, vind de jouwe altijd zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke serie, die kende ik nog niet. Ik hartje bomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo'n 3x3 projectje, ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige serie! De magnolia is ook mijn favoriet...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey wat leuk een bomenpost, je schreef het al! Ik moest er lachen om de sprookesboom er tussenin! Magnolia's zijn inderdaad geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn die bomen, ben ik ook dol op ;-)
    Die boom in de Efteling had tijdens ons bezoek z'n ogen gesloten. Was ook erg koud, hield zeker een na-winterslaapje.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)