zaterdag 14 april 2012

de taart zit in de oven.....

Zo, de appeltaart zit in de oven (morgen ben ik jarig). Duurt toch altijd wat langer dan je denkt zo'n taart zelf maken. En dan moet het ook nog ruim een uur in de oven (help paniek bedtijd!). Maar goed. Het ruikt hier inmiddels al wel lekker in huis. Daar doen we het dan voor he! en natuurlijk voor de visite morgen die dan zegt 'oe wat een lekkere taart'. Vanmiddag ook al cupcakes gemaakt met mede feestbeest (ik vier het samen met vriendin die pasgeleden ook jarig was) en Siem. 

oempf! ja heeeeel zoet.....

 Vanmorgen met het nageslacht ook nog even naar het museum geweest. Het is dit weekend museumweekend en konden we dus gratis naar de pont. Het museum voor heden daagse kunst hier in Tilburg. Ik vind het een erg fijn museum, een 3-jarige natuurlijk wat minder. Maar omdat het vandaag gratis was, was dit het ideale moment om even naar binnen te gaan met z'n tweetjes.




 (even de taart gecheckt ondertussen, gaat goed)

De kikkervisjes doen het ook goed. Ik hang iedere dag boven die bak, leuk dat gekrioel! Het zijn niet de enige huisdieren op dit moment. We hebben ook nog mieren, in zo'n antfarm-ding.


Ze zitten er echt al heel wat weken, misschien al wel een paar maanden in. Het is dan de bedoeling dat ze allemaal van die gangetjes gaan graven in het blauwe gel-achtige spul. Maar tot op heden lopen ze heel veel rond en gaan langs de zijkant naar beneden en weer naar boven, maar gangetjes ho maar. Een beetje jammer dus. Ik denk dat we ze binnenkort maar weer de vrijheid gunnen.....


O iedereen bedankt trouwens voor de reacties van de ruilaktie! 
Ik wil de fisher price poppetjes-sleutelhanger graag ruilen met linda en bien

En weten jullie..... inmiddels is de taart al klaar. Ik heb hem zojuist uit de oven gehaald. Hij heeft niet de volledige baktijd gehad, maar ik had het idee dat die niet veel langer moest!

Zo fotootje maken....


mjam!


29 opmerkingen:

  1. (vast) Gefeliciteerd en fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast gefeliciteerd en veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou....hieperdepiep hoera!!! Gefeliciteerd! En een hele fijne feestdag!
    -x-Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Geniet van je dag! (en taart)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merula-van harte meid. Een heel mooi nieuw levensjaar toegewenst met hart&ziel door Sil. En geniet van de lekkere taart en andere baksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd, fijne dag gewenst en je taart ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hiep hiep hoera in de gloria en van harte!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciflapstaart! Mmm jammie ziet er lekker uit. Geniet ervan! Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd!! Heb een heel fijn dag met die mierzoete cupcakes en heerlijk ruikende appeltaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jummie die ziet er lekker uit!!!
    Gefeliciteerd en een hele fijne dag toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hiep hiep hoera! Van harte gefeliciteerd! Lekker zo'n zelf gebakken taart!
    Fijne dag vandaag!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Merula, alvast een fijne dag morgen!
    Trouwens, de ant-farm waar zand in moet lijkt me beter dan die met gel.., misschien voor de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkige verjaardag Merula!! Geniet ervan! Ik duim voor jou en de giveaway, maar kan natuurlijk niets beloven! Let faith decide! Lekkere cupcakes en taart, dat kan al niet mis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte met je verjaardag!! Jammer dat er nog geen geurblog bestaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijne verjaardag! De taart ziet er echt heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hiep Hiep Hoeraaaaaaaaaaa!
    Fijne dag, met heerlijke taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jee wat een druk en productieve zondag heb jij!!
    Ik niet zit hier lekker op de ban k en ben bezig met een ......ruil??!! ;)

    Fijne verjaardag alvast voor morgen x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hieperdepiep hoera!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Merula. Geniet van je heerlijke baksels!
    Ik vind de fisher price poppetjes trouwens enig, wij hebben ze thuis uit in alle varianten, mijn dochter speelt er af en toe nog mee. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vandaag ben je dus jarig! Gefelicitaaaart, en die ziet er geweldig uit! :D
    Fijne verjaardag,

    Groetjes mevrouw Snoeshaan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd en geniet van de taart! Ziet er goed uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd! Happy birthday!
    Taart ziet er erg lekker uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd! Taart ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. GEfeliciteerd Merula, nog veel gezonde en gelukkige jaartjes erbij!

    Wij hebben ook een bak vol kikkervisjes, gered als dril uit een poel, die nu weer droogstaat. Alleen hebben ze niet zo'n goede ogen, arme, ze botsen steeds tegen de glazen want aan :(

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja enge foto he?! :)
    En de bekers waren zelfs bij verschillende kringlopen en dan ook nog in verschillende steden.... hoewel ik deze twee wel in mijn stad gevonden zijn (maar dus wel verschillende kringlopen)...maar de allereerste (die ik niet heb gekocht) vond ik in een andere stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vandaag is je verjaardag. Nog van harte. Waren de taartjes lekker ? X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. gefeliciteerd!!! Jammer dat de appeltaart niet ff door de laptop heen kan ;)

    (enne, wat apart dat blauwige spul in die bak. Nog nooit van gehoord!).

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ooooo, wat een leuke foto van die kikkervisjes met die grappige laarsjes er naast!
    Ik zie eigenlijk volgens mij geen datum bij je blogberichten staan maar ik neem aan dat je verjaardag al voorbij is!
    Alsnog HIEPERDEPIEP PROFICIAT voor jou!
    Het du pont museum is zeker mooi, hier gaan ze er zo wat elk jaar met school naar toe.
    En gratis is natuurlijk helemaal super!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Graag gedaan hoor en het is toch wederzijds , jij geeft ook vaak gezellige reakties.
    Gezellig zijn wij brabanders inder elkaar toch haha
    Welterusten
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)