dinsdag 3 april 2012

'lief vogeltje, jammer dat je dood bent. we hebben je begraven'


Vanmorgen zetten ik de fiets achter in de poort en toen zag ik een dood vogeltje liggen, een mereltje..... Ow..... wat moet ik daar nu mee doen, hij lag precies midden in het gangetje. Siem had hem nog niet gezien want die liep zoals altijd wat vertraging op in de achtertuin (nog even dit doen en dat bekijken en nog 1 keer van de glijbaan enzo). Ik zat te twijfelen of ik het dode vogeltje nou snel zou wegmoffelen in de struikjes of juist toch maar niet. Nee toch maar niet. Ik besloot dat het vandaag een mooie dag was voor een vogel- begrafenis.

zie hier het slachtoffer......




voorzichtig opscheppen met wat hulp van een stokje.


kuiltje gegraven, vogeltje erin.....





Zand er weer op gegooid. Twee stenen erop en een houten kruis. Een opkomende kleine zonnebloem erbij geplant en ook nog wat bloemenzaadjes erbij gedaan. 
Hopsa. zo.
Toen stelde ik voor om nog even wat liefs tegen het mereltje te zeggen. Dat vond Siem ook goed. 'lief vogeltje, jammer dat je dood bent. We hebben je begraven'.
Nu mag de vogel tussen de wolken wonen, lijkt me een fijn plekje voor een vogel.
Nog even zat ik te bedenken om misschien met m'n iphone een muziekje aan te zetten. Maar nee, ik moest natuurlijk ook niet overdrijven (en dan zul je net zien dat er een buurman aankomt in het gangetje ofzo!!!).

Dus het was goed zo.




20 opmerkingen:

  1. Ach wat een mooie begrafenis hebben jullie er van gemaakt & wat een lieve woorden zijn er gesproken...
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat mooi...een prachtige merel begrafenis....Zo leert Siem dat ook vogeltjes belangrijk zijn....kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaaaww mooi hebben jullie dat gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, dat mereltje wist natuurlijk hoe jij heet en dacht met zijn laatste krachten " hier ga ik liggen, dat moet goedkomen..."

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen! Zo mooi! Tot die Iphone...Pff

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh dat is zo lief! Wat een lief mannetje ook, jouw Siem :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, prachtig! En bedankt dat je altijd zo'n leuke comments op mijn blog schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ah wat hebben jullie het vogeltje liefdevol een plekje gegeven

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie begrafenis voor die arme vogel. Lieve woorden van Siem. Mooi mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhh wat lief dat je dit gedaan hebt! We hebben zo ook al heel wat tuinbegrafenissen gehad: een muisje, een vogeltje, een kip... ! De merel heeft in ieder geval een waardig afscheid gehad, dat kunnen niet veel andere merels zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ken je het boek van Kikker ? Daar gaat ook een vogeltje dood. Mooi om voor te lezen aan Siem. X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi grafje, idemdito verhaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, dat hebben jullie mooi gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah-mijn hart breekt-iets mooiers had Merel zich niet kunnen wensen-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief ja! Goed dat je het vogeltje niet hebt weggestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi. Goed ook om het niet weg te moffelen, maar Siem op een goede manier erbij te betrekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wil wel n keer met je koffiedrinken bij Villa Augustus hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is net of ik het boekje 'Kikker en het vogeltje' lees :-) Het vogeltje in kwestie is ook een merel! Toevallig hebben wij het net in huis...helaas met een andere reden maar voor dochterlief van 5 jaar wel heel goed om voorgelezen te krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)