zaterdag 28 april 2012

oranje vs blauw, wit en wat oud grijs....

Wat fijn dat jullie allemaal zo enthousiast waren over de zelfgemaakte letterkoekjes van mijn vorige berichtje! Ik had ze maar meegenomen naar m'n werk (anders (vr)eet ik ze zelf allemaal op.... ) het duurde natuurlijk eventjes voordat iemand als eerste een letter wegpakte. Maar al gauw lagen de letters D A N en K alleen nog op het schaaltje.
Een andere collega had deze week oranje M&M's meegenomen uit 
New York.



mjam! Hoera voor Bea! (zwaai met vlaggetje)

Ik was deze week verder niet zo bezig met oranje, maar met een blauw-experiment! Ik vond het leuk en leerzaam om aan Siem te laten zien wat er gebeurd als je voedingskleurstoffen doet in een bloemenvaasje.



1 vaasje met witte fresia's en gewoon water en 1 vaasje met witte fresia's en blauwe kleurstof. Na twee dagen hadden de bloemetjes een licht blauwe kleur en waren sommige nerfjes wat donkerder blauw geworden. Mooi en leuk om zo een beetje te spelen met de natuur!






o en dit wil ik ook nog even met jullie delen. Sas van  zolderschatten had een te leuke app ontdekt! Silent film director. Kun je van die 'stomme' filmpjes maken op allerlei verschillende manieren en verschillende muziekjes enzo.

Kijk hier naar het filmpje en zet vooral het geluid aan!


video


Dus daar hadden we ook veel lol mee!

En dan nu de laatste mededeling: iedereen een fijne Koninginnedag!
Wij zijn er een paar daagjes tussenuit.

13 opmerkingen:

  1. Wat een boel leuks allemaal!
    Het filmpje zie ik nie....
    Ook een hele fijne vakantie jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leukleukleuk!
    Ik kom op Pinterest ook geregeld bloemen op water met kleurstof tegen, zo leuk!
    Ik moet dat toch ook eens gaan proberen, dank je voor de inspiratie, en fijne dagen er even tussenuit!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg met die bloemen. Ik wist dat het kon, maar heb het nog nooit zelf uitgeprobeerd.
    Het filmpje is super, wat geinig zeg!
    Geniet van jullie daagjes samen, lekker genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even bij je bij gelezen heerlijk lezen je lange benenpost en die lekkere koekjes!
    Jij weet het ook altijd zo leuk vast te leggen op de foto!
    wat leuk die kleurentest voor Siem, wij doen dat ook wel eens met ecoline op school , de kleuters zijn dan erg verbaasd.
    Zoveel mensen doen dat dus niet lekker thuis met hun kind.
    Geniet van jullie heerlijke weekendje weg!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig met die bloemen! Nooit aan gedacht, ga ik ook eens uitproberen. Fijne dagen, geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig, dochterlief zei gisteren: wat gebeurt er als je verf in een bloemenvaas met water doet? Nou, ik heb haar net even het antwoord gegeven door jouw experiment te laten zien! :) Leuk hoor!
    En het ouderwetse filmpje is ook te leuk, haha, dat muziekje...
    Ik wens je een gezellige mini-break, waar gaat de reis naartoe?
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nooit geweten van die verf in bloemenwater. Wat een grappig idee!
    Fijne dagen @@
    .....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee van die kleurstof zeg! Goed gevonden. En fijn filmpje, die app moet ik aan mijn vriend laten zien, vindt ie vast geweldig! Geniet van de daagjes 'er tussenuit' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ok; dat met die kleurstof wil ik ook wel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een grappige collega's heb jij dat ze het woord Dank overlaten.

    Leuk experiment zeg!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lees nu pas dit bericht :-) Je filmpje is zeker leuk geworden....heb je er nog meer gemaakt? Ik heb je aan mn blogroll toegevoegd dan zie ik al die leuke dingen en tips die je schrijft tenminste eerder :-) Dat van die bloemen wist ik wel maar lag ergens ver weg....ga het nu met de kinders zeker doen! Thanks!
    -x-Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leerzaam maar ook mooi, die blauwe bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)