zaterdag 21 april 2012

rabarber en andere fijne dingen.....

Hebben we echt al een aantal jaar een rabarber plant in de tuin staan........ maar ik heb er eigenlijk nog nooit iets mee gedaan. Ik ben stiekem ook een klein beetje bang van die plant. Dat ding groeit zo ontzettend hard! dat het volgens mij niet normaal is en dus een beetje afschrikt......De bladeren zijn echt enorm groot en die stengels aaargh! Maar goed. We hebben ook nog een enorme maggiplant hier in de tuin (die ik eigenlijk ook nooit gebruik). Da's een beetje hetzelfde verhaal. Die groeit ook waar je bij staat. Zelfs na wat verhuizingen in de tuin komt die met gemak weer boven en gaat verder met wat die aan het doen was, groeien. We moeten hem regelmatig snoeien want hij is in no-time weer een paar meter hoog. 

Maar... vandaag dus de rabarber te lijf gegaan!


.....en vanavond als toetje rabarber-prut!



Vandaag kreeg ook ik nog fijne post, de ruil met Bien!


Wat een heerlijk pakketje! Allemaal leuke en fijne frutsels en frummels en kaartjes en plakkertjes. Een speciaal cadeautje voor Siem (een helicopter-ballon ding). En natuurlijk de 'one and only' gehaakte vlaggetjes slinger van bien maakt
Dank je wel!!! Ben er erg blij mee!



Ik ben ook nog steeds aan het nagenieten van het concert van the kyteman orchestra. Afgelopen donderdag was dat hier in 013 Tilburg. Wauw wat was dat prachtig! Het hele orkest van strijkers, blaasinstrumenten, slagwerk, snaar dingen en nog veel meer word gecombineerd met hiphop-achtige rappers. De dirigent speelt ook trompet en gaat verder helemaal uit z'n dak. Bij het hele orkest hoort ook nog het 30man tellende koor.... Hoe gaaf is dat? 
Het ene moment enorm bombastisch en het andere moment een heel klein en fragiel piano geluidje.
Erg fijn dus.


En ik kom ook zo graag in 013 (helaas een beetje te weinig de laatste tijd). Het is echt een prachtig popcentrum! Ik heb er ook een paar jaar als vrijwilliger gewerkt, lichttechniek en stagehand. Super leuke tijd gehad en heel veel gezien en gehoord. 
 (en natuurlijk ook mijn mannetje ontmoet)


Fijn weekend iedereen!
(en maar weer ons potlood gaan slijpen)

15 opmerkingen:

  1. Eet smakelijk! En dat concert lijkt mij ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk allemaal! Lekkere rabarber en verwend door Bien en een concert, gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmm lekker rabarber, moet ik ook weer eens maken. En ja de Lavas, voor je het weet staat je hele tuin vol.
    Nou ja zeg, waarom kennen wij elkaar niet, ik heb ook een paar jaar bij 013 gewerkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 013, leuke zaal inderdaad! Ik woon niet echt in de buurt maar ik heb er wel een aantal bands gezien. En je hebt daar de liefde gevonden!! Wat romantieees, werkte hij er ook? Of kwam hij er kijken/spelen? Ik ben dol op dat soort romantische verhalen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, rabarber, goede muziek en vlaggetjes, wat een fijne post zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik bang voor een naaimachine, jij voor een rabarberplant, het kan allemaal. Maar je hebt je angst goed overwonnen zo te zien :-)
    Ik wist niet dat je ook aan het swappen bent, leuk is dat he? Misschien kunnen we ooit ook eens samen swappen, lijkt me leuk! Maar voorlopig ff kleine break, ben nog met een swap bezig!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier ermee!!!
    (fijn dat je er blij mee bent ,best spannend haha)

    Oe en rabarber lekkerrrrr!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben verslaafd aan de rabarbermouse van ma-zo lekker-ongelooflijk. Maar ik moet je bekennen-nog nooit zelf gemaakt.Maar dat gaat binnenkort gebeuren. Fijn dat je hebt genoten van het concert-heb er laatst iets van gezien bij DWDD. Fijne zondag nog-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne kleurencombi: die rabarber in dat bakje. Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed dat je de horrorabarber te lijf bent gegaan!
    Enne, wij zouden alle concerten wel willen zien/horen in 013: zo'n fijne zaal.
    Niet te groot en niet te klein en eigenlijk altijd wel goed zicht.
    We hebben Kyteman ooit te gast gezien bij een concert van Sting: Gaaf!!!
    Helaas is Tilburg niet om de hoek...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ten eerste: rabarber: mmmhhh!!!
    Ten tweede: wat een prachtig pakketje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niets zo lekker als rabarber-crumble met vanillevla (voor de volgende oogst).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmmm, lekker rabarber! En een heel mooi pakketje van 'bien maakt'. Oh ja, en kyteman, daar wil ik ook heel graag met man heen, man speelt trompet en is natuurlijk fan! Hihi, leuk om te lezen, en dat je daar je man hebt ontdekt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil ze ook weer graag een keer zien. Vooral met deze nieuwe show. Ik vin het album zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)