woensdag 23 mei 2012

meimarkt

Afgelopen weekend was het meimarkt hier in Tilburg.  Het is de grootse  rommelmarkt van Nederland die 's nachts is..... 
Jawel 's nachts. 
Alhoewel ik er wel bij moet vertellen dat het ieder jaar steeds vroeger begint, dit jaar al 21 uur zaterdagavond (tot 17 uur zondagmiddag) ipv 's nachts wat een paar jaar geleden nog wel zo was. 

Maar dat mag de pret niet drukken! Alleen maar meer tijd dus om al die kraampjes uit te pluizen op zoek naar...... van alles! Heerlijk vind ik het. Voor mij is het zo ongeveer het uitje van het jaar!!! Joehoe! Ik ga dan dus inderdaad 's avonds al op speurtocht, maar het is dan wel heel druk (en dus minder goed zicht.....) tot een uurtje of 23. Dan snel slapen om 's morgens weer om 6 uur verder te speuren. Een beetje vroeg maar dan is het dus heerlijk rustig! 
Op alle bezopen studenten na dan, die zich eerst in de stad hebben vol gezopen en vervolgens zichzelf belachelijk gaan maken met al hun aangeschafte spulletjes! Erg grappig altijd! Hoe leuk is het om de hele tijd op ski's rond te lopen of flippers die je voor 50 cent hebt gekocht? Je als volwassen man aan te kleden in een kinder-prinsessenjurkje voor 1 euro. Eindelijk dat te lelijke geborduurde schilderij te scoren voor in je studentenhuis? Heeft u een beetje een sfeerimpressie zo? (of zal ik nog even doorgaan?)

Ik ben natuurlijk een zeer serieuze rommelzoeker.....

Zo kocht ik een hele lading kleren voor Siem, grote zak met playmobil (een beetje voor Siem en een beetje voor mijn nieuwe frutsel-project!). Een mooi oud spelletje, een paar grote dino's en een mooi schaaltje. 
Maar ook deze kleine pannetjes met wat verschillende soorten lepels e.d.






ideaal om soep in te maken!

Op het menu stond heerlijk aromatiserende oregano-blaadjes soep. Maar ook gebakken stukjes bieslook en het paarse bloemetje als garnering. Hierbij een lekker sausje van wat zaagsel en zand, wat kleine groene blaadjes van iets en wat afgevallen bloemblaadjes van de clematis.

Het was overigens een restaurantje met uitzicht op zee....



(vooraf reserveren is wel noodzakelijk)



Al het andere moois komt vast ook nog wel een keertje hier voorbij hoor! Maar moet ik nog even op de foto zetten eerst. Ik had al wel foto's gemaakt van het enorm grote boek wat ik pas geleden gekocht had bij de kringloop. En aangezien het wel een beetje bij het rommelmarkt-thema past:


De grote reis met opa en Bennie Blauw. Het is uit 1972 en enorm groot (ruim A3) en dus helemaal niet handig wat het past niet fatsoenlijk in een kast ofzo.....  Maar het is mooi! De tekeningen en kleuren zijn super.






Mooi he? En dan te bedenken dat het al 40 jaar oud is! Het ziet er juist enorm modern uit 
(er zit zelfs een kleur-zelf-maar-in pagina bij!)
Maar goed het enige nadeel is dus dat het veel te groot is..... Lastig lastig wat zal ik er eens mee doen.
Iemand suggesties?

Update: Er hebben inmiddels al meerdere mensen mij benaderd over het boek. Het schijnt voor vele een mooie jeugdherinnering te zijn. Ik heb het boek een hele tijd geleden al geruild met iemand tegen een hele lekkere chocolade taart. Dus helaas heb ik het ook niet meer.....

15 opmerkingen:

  1. O wauw, dat prentenboek!! En ik was ook op de meimarkt, met zaklamp en al. ;) Erg leuk ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nu 's nachts en ik ben wakker. Wat lijkt me het gaaf om 's nachts naar een rommelmarkt te gaan! Ik als nachtmens (meestal wel slapend dan hoor) en gek op rommelmarkten...vind dat een mooie combi.
    Je vondsten zijn ook gaaf zeg. Dat boek zal zijn tijd ver vooruit zijn geweest, qua stijl. Ben benieuwd wat je er mee gaat maken. Bij deze reserveer ik een plekje voor morgenavond bij jullie restaurant! Klinkt als super lokatie met exquise recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat n prachtige tekeningen a! Ik zeg: ophangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superrestaurant!! Graag een tafel voor 3 aub ;-)
    Het prentenboek is prachtig!! Er schieten zo gauw geen ideeën in mijn hoofd, maar ophangen is een goed idee. Een mooie doos mee beplakken? Envelopjes van maken? Tsss, dus toch wel ideeën ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat boek uit de jaren 70 en dan al met doodle-prenten, het ziet er inderdaad erg hip uit! Misschien kun je de mooiste tekeningen inlijsten? Leuk hoor dat je zoveel mooie vondsten hebt gedaan, dan kun je blij zijn he? Grappig concept zo'n avondmarkt!!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf boek! En dan de titel...of de naam eigenlijk; Bennie Blauw. Wat een zaligheid :)
    Leuke pannenset ook, kook je graag vreemde soepjes? ;)
    Het lijkt mij ook geweldig zo'n nachtmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel houden dat boek! (En als dat echt niet lukt inlijsten dan maar)
    Ik wil ook graag reserveren in jullie restaurantje aan zee. Een heerlijk 'groen' menu lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Help! Gewoon zo houden hoor dat boek!
    Kun je het niet leuk tegen de muur zetten ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee dat is leuk een nacht rommelmarkt!! Mooie spullen heb je!!
    Een biologisch restaurant aan zee, wat wil je nog meer!(is tie ook s,nachts open??)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAUWWWWW! Ik krijg ook meteen zin om goudklompjes bij de kringloop te scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Xou zeggen: maak een kleurenkopie van elke bladzijde in de betere kopieerwinkel. Die fotokopieën zijn heel goed tegenwoordig en je kan vervolgens ook kiezen voor beter papier. Want het mes zetten in zo'n boek is wel een beetje barbaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een exclusief menu in jullie restaurant aan zee. Kan ik nog aanschuiven?
    Het boek ziet er prachtig uit! Er valt echt heel veel te zien.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo heb je het boek nog en wil je het verkopen? 0651387806

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beste S. Ik heb het boek niet meer. Ik heb het een hele tijd geleden al geruild met iemand voor een hele lekkere chocolade taart!

      Verwijderen

ik ben dol op reacties!
:)