woensdag 30 mei 2012

ons tuintje!

Ik ben dol op ons tuintje! (en ook op ons huisje hoor) Maar de tuin was toch wel de reden dat we zo'n 7 jaar geleden ons huisje hier gingen huren. Een huisje redelijk in het centrum van Tilburg met een best grote tuin van 19 meter lang (voor een huisje redelijk in het centrum, is dat best veel vind ik). Een jaar later kregen we de mogelijkheid om ons huisje te kopen van de woningbouwvereniging. Joehoe alle reden dus om de tuin eens aan te pakken! Ik kon geen foto meer vinden van de tuin van vroeger, maar dat was dus gewoon een lang stuk gras met daarnaast een looppad van tegels.....  U kent ze vast wel die tuintjes! Achterin de tuin is de berging. En aan beide zijdes met de buren stonden coniferen. 
Wij houden van plantjes en bloemetjes in de tuin en vinden het heerlijk om alles altijd te zien groeien en bloeien. Dus het gras en de tegels moesten er voor een groot gedeelte uit en plaats maken voor grond met vers geplante plantjes.


Later verdwenen de coniferen en het overgebleven gras en maakte man achterin een openhaard/bbq met een overkapping 
(dit samen met zijn lieftallige assistente natuurlijk!)



En nu ziet de tuin er ongeveer zo uit:


Heerlijk groen en een lekker rommeltje! Ik vind dat leuk. Onze tuin is eigenlijk nooit klaar en we zijn daar altijd mee bezig. Dingetjes weer verplaatsen, eraan bouwen,kruidentuintje, zandbak, picknicktafel, hangmat, glijbaan, regenton enz. En de favoriete bezigheid is plantjes kopen! Wij gaan het liefst naar marechal. Dat is een enorm groot tuincentrum hier vlakbij net over de grens van Belgie. 
Groot & goedkoop!!!
Ieder jaar is het weer een verrassing wat er allemaal naar boven komt aan groei & bloei. En hoe gaaf is het om te zien dat een plantje van ongeveer een meter hoog wat je 4 jaar geleden geplant hebt, nu al is uitgegroeid tot een grote boom!





Gister kwam ik nog wat oude tegeltjes tegen en die kitten we dan gewoon op de stenen..... IK weet niet of ze de vorst van volgend jaar overleven maar dat zien we dan wel weer.




Toen ik vandaag thuis kwam van het werk, stond er ook ineens een houten huisje in de tuin (over de zandbak heen).


man en zoon hadden een hut gemaakt van al het oude hout (onder de overkapping staat het vol me bouwmateriaal en zaagmachines enzo). Ja hoor past er ook nog wel bij! Het moet natuurlijk nog wel opgeleukt worden. Dus we hadden wel al meteen het restje schoolbordenverf uit de berging tevoorschijn gehaald. Het huisje doet op dit moment dienst als soort van winkel/restaurant, aan de buitenkant kunnen we dan leuk het menu van de dag of de mega-aanbieding van de week opschrijven! De lampjes, slingers en andere toeters en bellen volgen binnenkort nog. Ik moest namelijk ook nog even een laagje schilderen aan de 'paddenstoeltjes' (ze staan te drogen op de picknicktafel). Ik maakte er vorig jaar ook al een aantal, maar vind ze zo gezellig staan in de tuin en zijn dus ook zeer functioneel als krukje, dat ik er nog twee bij maakte. Ik weet niet of je het goed kunt zien op de foto maar het zijn dus boomstammetjes geverfd als een paddenstoel 
(enfin, het woordgrapje paddenstoel voor dit stoeltje mag duidelijk zijn)

Maar goed ik kan nog zo veel meer foto's plaatsen van dit fijne plekje, maar dat doen we misschien nog wel een andere keer!




23 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n tuin! En leuk juist dat het nooit af is. Leuk die stoeltjes! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een supermooie tuin!!!! Erg gaaf!!
    En de stoeltjes zijn prachtig! Wat een leuk idee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk lange tuin! Ik hou ook niet van die tuinen waar niks in mag, gewoon heerlijk je gang gaan elk jaar. Zo kan ik elk jaar van andere planten genieten. Ik heb ook een boomstammetjes -tic....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zalig tuintje hebben jullie en het ziet er ook nog eens lekker breed uit. Geniet ervan! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo hee wat een diepe tuin, zalig!
    En over welke vorst heb jij het nou?
    Oei, dan vind jij mijn tuin zeker heel netjes met het rechthoekje gras en pad ernaast ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super tuin! Dat is echt fijn. Zeker als hij zo diep is. Geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke tuin heb je daar!!
    Kratje bier ook fijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tuin! En wauw voor die bbq zeg, ziet er ook heel goed uit! Goed gedaan van manlief en zijn helpster ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superplek hebben jullie ervan gemaakt. Ik hartje stadstuinen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een super tuin-ik van tuinen die nooit af zijn. Er is van alles bij je te zien-ik hou niet van te stylisch. En gave actie met die tegeltjes. En zoonlief kan lekker aan de slag in zijn nieuwe huisje-iederéén tevree-geniet ervan-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke tuin, die van mij is niet zo groot hoor !
    En wat een super huisje, erg leuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk zo'n lange tuin waar plek is voor van alles, zelfs een winkeltje/restaurantje (hoe leuk!!) Lekker ontspanned ook he, wroeten in de aarde, plantjes kopen... erg leuk!
    En uhhhh... haha, heb de 2 kratjes bier wel gezien hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, super die paddenstoelenkrukjes! En wat een mooie tuin. Wauw 19 meter diep, dus altijd zon in de tuin, toch? En een heerlijke hut! Lekker zo die spontane dingen die zo ontstaan, daar word je helemaal blij van ;-) Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ME LIKE!!!!Wauwie..een tuin van 19m...ik droom er van...:) Je tuin is prachtig en wat leuk; helemaal self made...nice! Ik ben ook druk in de weer met plantjes en potjes...zo heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooohhh en die paddestoeltjes....te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke tuin, Merula.
    En ja, die paddestoelenkrukjes zijn wel heel gezellig.
    Ik heb niet zo'n mooie grote tuin, dus je bent een bofferd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! wat een mooie en grote tuin!!
    Ik ben niet jaloers... (ja wel!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een fijne tuin.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, groen paradijsje en die krukjes wil ik ook! (ietsje hoger dan wel)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)