dinsdag 8 mei 2012

sensory-box-love

Oe getipt door bosliefje en pinterest om eens even lekker te gaan 'voelen' met Siem en om een zogenaamde 'sensory-box-achtig' iets te maken.
Want hoe lekker is het om met je handen door een enorme berg rijst te gaan!? 
We maakte er ook een spelletje van om kleine spulletjes te zoeken die ik tussen de rijst had verstopt, een dobbelsteen, een knikker, een dino, rolletje plakband etc. Van ieder dingetje had ik er twee. Eerst met voelen of juist alleen kijken naar de ene en dan al voelend met dichte ogen op zoek naar hetzelfde andere voorwerp tussen de rijst.







Vervolgens bleven we een beetje in het thema 'voelen' en plopte heel wat bubbeltjes bubbelplastic 
(wat verstuurd werd bij m'n nieuwe schoenen :)


pang pang! ook altijd fijn om te doen......





22 opmerkingen:

  1. Dat is een leuk spelletje! Ook maar eens proberen met mijn mannen.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk in de rijst graaien, wie wil dat nou niet! :)
    Nieuwe schoenen? Zien! Plopplopplopplastic, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaja maar het zijn geen blauwe sneakers hoor!

      Verwijderen
  3. LIEF!! :) die kleine ontdekkende handjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja leuk he, hoe die kleintjes met simpele dingen zoveel plezier kunt beleven! Leuke foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk spel! Dat gaan we hier zeker ook eens doen! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk daar houden Montessori-juffen van. En Amelie Poulain ook trouwens ;-)
    Geweldig dat je dit soort dingen doet, supermoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *bloos*
      ben jij montessori juf dan???
      Siem gaat na de grote vakantie beginnen op school en dat is ook een montessori school!

      Verwijderen
  7. Altijd leuke foto's zo van bovenop de tafel, je had je nieuwe schoenen ook kunnen tonen zo ;-) En de pang pang, zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee is dat!!
    Ruik en proef spelletjes zijn ook altijd zo leuk(vond ik vroeger vet spannend haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het even hoeft niet ingewikkeld te zijn, leuke activiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee gaan we hier ook eens doen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, wat leuk! Je doet hem hier echt een groot plezier mee :) Vandaag heb ik in mijn groep weer een nieuwe geintroduceerd: blauwe doorzichtige steentjes, water en plastic waterdieren. Superleuk idee ook het verstoppen in tweetallen. Dit ga ik binnenkort ook eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een goed ideeeee! ga ik ook uitvoeren met mijn kleine baas!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk idee om met de kindjes op het KDV te doen. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat doe jij toch altijd leuke, creatieve dingetjes met Siem :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb jij dat nou ook....dat je hoofd soms overstroomt van mooie en leuke dingen :-)
    -x-Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee zech! Ga ik onthouden...

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)