dinsdag 12 juni 2012

bijzondere post.

Weet je wat ik nou zo lief vind? Dat iemand die ik verder niet ken mij gewoon hele mooie dingen stuurt! Gina stuurde mij al eerder moois en leuks per post klik klik. Ik ken haar verder niet, ze heeft zelf geen blog en ze reageert eigenlijk (bijna) nooit op berichtjes, maar ze leest wel mijn blog! En vind het gewoon leuk om dan iets te sturen. Dit maal verstuurden ze deze twee 'calling cards'.


Ik citeer ook even wat ze erbij schreef:
Deze kaartjes (calling cards)behoorde vroeger zo rond 1880/1900, tot de gegoede burgerij en werden vooral gebruikt tijdens visites onderling. Bracht je en bezoek aan een familie en de heer en vrouw des huies waren afwezig, dan werd je door de bediening in de gelegenheid gesteld jouw visitekaartje achter te laten in de hal, zodat men wist wie het huis bezocht had tijdens afwezigheid. Meestal lagen de kaartjes op een presenteerblad of schaal waar al meerdere kaartjes lagen (prominente natuurlijk bovenop of vooraan), zodat mensen terloops kon zien met wie de familie nog meer 'bevriend' (lees: kennis) was.
De kaartjes werden ook wel gebruikt om te laten weten dat men weer in de stad was gearriveerd, of dat men vertrok.
Gaaf he?
Dat waren nog eens tijden......

De kaartjes mochten meteen door verhuizen naar de letterbak in de kamer! De andere oude kaartjes waren ook al van Gina die stuurde ze een andere keer al.

kijkt u gerust even rond hier ;)

Natuurlijk moest ik meteen wel iets terug sturen. Ik verzamelde een hoop papieren spulletjes, kaartjes, oude fotootjes, zakjes en labeltjes. En maakten er een mooi envelopje van, met 'post' stempel en een oude zegellak stempel erop.....


23 opmerkingen:

  1. Wat lief! Zomaar moois naar iemand sturen!
    Lief ook je envelop vol geluk terug!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker van genieten! (maar dat doe je al!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend lief van Gina en ze weet natuurlijk dat jij zoiets koesterd.
    Gaaf hoor die letterbak!
    Een mooie post is ook je vorige over de trein, wat een mooie foto's op die rails!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om zomaar post te krijgen en zulke mooie kaartjes, met zo'n goed verhaal erbij.
    Bofkont! Mooie letterbak met Supermannetjes en Playmobiel.
    Had je die stempel POST zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, een soort visitekaartjes dus! Leuk zeg!
    En wat staat daar allemaal in jouw letterbak?! Volgens mij zie ik kleine kandelaartjes, kaarsenhoudertjes of hoe je ze wilt noemen ;)

    En jaaaa, nog steeds paaseieren in die pot mevrouw havik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige kaartjes! Heel lief van Gina :) En die letterkast is geweldig! Superleuke zegel ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaartjes zeg, wat tof van Gina! En zo eens gluren bij de buren vind ik ook heel leuk, mooie letterbak en nog liever gezegd, de inhoud ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg van Gina... misschien vind ze mijn blogje ook wel leuk om te lezen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief zeg!!
    Coole letterbak heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zeg, dat waren nog eens tijden ja, ik was graag 100/150 jaar geleden geboren (denk ik nu, zaten vat ook nadelen aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een mooie kaartjes! En een superleuk verhaal erachter! Wauw, leuk dat je echte zegels maken kan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh zou het nu lukken om een berichtje achter te laten?! Gisterenavond laat een gezellig berichtje getypt op mijn iPhoontje maar kreeg het niet gepost en kopieëren en plakken lukt ook niet. Dus nog eens geprobeerd maar die lukte ook niet :(.
    Tsja was zeker tijd om te gaan slapen ;) hihi.
    Dus nu ben ik er nog een keer, heb vandaag eens lekker uitgeslapen en lig nu al een uurtje lekker te bloggen hihi. Het wordt tijd om op te staan, douchen en creatief aan de slag en mmm misschien eerst nog zooi opruimen van de vakantie die nog in de keuken staat hihi.
    Maarreh geweldige kaartjes, geweldige lakstempel (mmm hoe heet het alweer...nee ik ga niet spieken, dadelijk lukt mijn post niet meer) oh ja en die letterbak daar had ik ook over geschreven...hebbe als we een groter huis krijgen, kopen, miljoen winnen ;)... Vroeger had ik er ook eentje, een echte oude nog wel...maar verkocht op de rommelmarkt waar ik vroeger als tiener iedere week op stond en later 1 keer per jaar.
    Zoeffff ik ga ervandoor. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zo'n onverwachte post van een 'stille 'volgster, lief! En je letterbak... daar kijk ik mijn ogen op uit! Fijne dag! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk zeg, zo af en toe een leuke oude schat per post is toch helemaal geweldig!
    Jouw letterbak is trouwens ook helemaal geweldig, ik ben gek op dat soort verzamelingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi verhaal en wat een lieve Gina ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Merula, ik heb je een Sunshine Award gegeven!
    Omdat je zo'n leuk en gezellig blog hebt en altijd een lieve reaktie achterlaat op de mijne!
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend mooie ontvangen post-die printen alleen al en een hele lieve actie. Soms heb je zomaar met iemand zo'n klik en dat is goud waard-geniet ervan-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Merel met haviksogen!
    (heet je trouwens Merel of echt de chique variant?)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een fijne post...zowel de verstuurde als de ontvangen post!
    En die letterbak...geweldig, met zoveel leuks erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jouw envelop ziet er ook uit als n verrassing!!!! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Altijd leuk, van die onverwachte post. Die envelop van jou ziet er ook heel gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)