donderdag 14 juni 2012

deze week zag ik (nummer fem och 40) nummer 45

Deze week zag ik:



Tja hoe doen die kikkervisjes dat toch. Zijn ze gewoon weg! 
En nee ze hadden zelfs nog geen eens pootjes gekregen, of iets wat er op moet lijken. Ze hebben echt een paar maanden al in die bak buiten gezeten, en het werden er wel minder op den duur, maar nu zijn ze allemaal verdwenen! Af en toe fietsten ik naar de sloot waar ze vandaan kwamen om nieuw water te halen (is trouwens best lastig fietsen met een emmer water) en ik heb er ook een keer een zakje watervlooien ingegooid (ieuw!), een grote steen en waterplantjes. En ze hebben helemaal niets gedaan! Ze waren alleen misschien een beetje groter en dikker geworden. Maar verder helemaal niets. Wat een tegenvaller.... Kom ik aan met mijn magische biologie verhaal over kikkervisjes en pootjes die groeien en staarten die verdwijnen.... En ja hoor dan zouden die dingen ook nog kikkers moeten worden!? Ik geloof er niets van.


Ook mee doen met 'deze week zag ik' of alle linkjes van de andere deelnemers zien?
Klik hier


18 opmerkingen:

  1. Misschien omdat je ze buiten had zijn ze opgegeten. Kikkervisjes schijnen namelijk een heerlijk hapje voor vogels, vooral vogels met jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volgens mij hebben we een winnaar van het mysterie.....

      Verwijderen
  2. Hmm ze waren vast een lekker hapje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is de natuur hè, eten en gegeten worden....... zo een klein kikkervisje is een delicatesse, ai.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh bah opgegeten.... zou het?
    Grappige strip trouwens, zelf getekend?
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wilde ook zeggen dat ze waarschijnlijk zijn opgegeten door een ander dier. Voedselketen he! Volgende keer beter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Denk ook opgegeten...:) ik vind het maar vieze beesies...blegh! Denk door de wetenschap dat het kikkers zouden kunnen worden :) Iiieeeeeuw haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ze ook vaak in de klas en worden er inderdaad maar een heeeeel klein aantal echt kikkertjes. Je hebt wel aan alle verzorgingsregels voldaan, daar kan het niet aan liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben het ook een keer gehad, maar toen waren de poezen de schuldigen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Naja zeg, word je zo verwend als kikkervisje, doe je ook nog de Verdwijntruc.
    Het moest niet kunnen! ;)

    Nog ff een reactie op je letterbak van vorige blog: gaaaaf is die! :}

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke tekening! (van kikkervisjes weet ik helaas niets...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps! Goeie truc, maar ik denk ook dat ze misschien wel zijn opgegeten....
    Het zorgt in ieder geval voor een leuke tekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik denk idd ook dat ze elkaar hebben opgevreten, onze kikkervissen deden het btw ook goed op gewoon schoon vers kraanwater en ook regenwater uit de ton, en aten blaadjes sla en ehm ook af en toe een korstje brood.Maar ja.... hoe kun je het nu weer uitleggen jah ;-) volgend jaar nieuwe kansen??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgende keer even een netje er overheen spannen ;) Wel jammer van al die moeite; ai met een emmer fietsen lijkt me ook zeer lastig! Wél leuk getekend trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yup, jij voert de vogeltjes zonder huisjes en vogelzaad enzo...
    Maar dat levert een mooi blogverhaaltje met briljante strip op, dus ik vind het niet zo erg! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Arme kikkervisjes....maar ja, tis de voedselketen hè. Ook weer leerzaam! En leuk getekend zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spannend... heb vandaag ook mijn boek besteld met hardcover. Duur grapje inclusief verzenden, haha, maar wel erg leuk! Ben benieuwd wanneer we het krijgen, ik kan niet wachten!
    Ohhh niet verplicht voelen om iets terug te sturen hoor, daar was het me niet om te doen, maar ben natuurlijk wel altijd blij met post :)
    Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat jammer! Ik wil het volgend jaar proberen. Misschien zijn de kikkervisjes opgegeten door vogels? Of door de kat eruit gevist?

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)