zondag 17 juni 2012

lopende projectjes....

Soms he, dan ben je met zoveel tegelijk bezig.... Maakt helemaal niet uit hoor, want het zijn allemaal leuke dingen. 
Even een up-date.

Ik zag echt de meest leuke beschilderden stenen hier. En laten we die nou toevallig net vorig weekend heel veel hebben gevonden langs het spoor!



Ze zijn grappig geworden he? (nogmaals alle credits naar de persoon van het linkje!). Grappig om de hoofden te wisselen van de lijfjes, krijg je weer een totaal ander karaktertje!

Dit idee zag ik ook rond dwarrelen op internet. De playmobil poppetjes kapstok (de voetjes zijn dan dus de haakjes). Ik hou niet zo van ge-na-aap, maar soms eh... is het gewoon even niet anders.



Dit moet nog allemaal in elkaar gezet worden natuurlijk! Alle plankjes zijn al geschilderd en de gaatjes zijn ook al allemaal geboord. Nu dat laatste stukkie nog even......
Mocht u zich nou afvragen waarom het tafelzeil er zo verknipt uitziet. Nou dat komt dus omdat ik een vlaggenlijntje wilden maken voor het speelhuisje/zandbak overdekking/restaurant-ding van Siem buiten in de tuin. Man maakten dit pas geleden van de oude planken van onze klerenkast, maar dit moest natuurlijk nog wel opgeleukt worden! Dus schilderden we met wat schoolbordenverf twee eh.. dingen. En ging ik ook nog achter de naaimachine zitten om een vlaggenlijntje te maken.

op het menu staat 'alles wat iedereen wil ' en 'alle toetjes'.... :)

Ik ben helaas niet zo heel goed in naaimachine klusjes. Ik zou dat wel heel graag willen eigenlijk, maar tot op heden....... En het is ook niet zo dat ik maar altijd in tafelkleden knip hoor (spoel wel vaak verfkwastjes uit in de vaas bloemen op tafel... ahum). Maar het was een oud tafelzeiltje en nodig toe aan vervanging! echt waar.

30 opmerkingen:

  1. Die stenen site is echt gaaf!
    Dan maar niet helemaal zelf bedacht, jouw uitvoering is superleuk geworden!
    Lekker bezig....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je goed bezig!!!! Super de kapstok en die stenen zijn zooooooo gaaf!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Merula-dank voor de stenen link-helemaal te gek. Ik wil er echt meer mee gaan doen-is zo gaaf. Je maakt gewoon je eigen karaktertjes-die van jouw zijn mega kleurrijk en te gek. Nog meer inspiratie-ik word gek!
    Mooie avond nog-en moge NL winnen-mijn maag draait om van de spanning-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke projektjes en dan die stenen, die zijn echt heel leuk gelukt. Op naar het park op zoek naar mooie stenen. En voor lessen met de naaimachine, kijk even op het blog van bymiek. mooi voetbalavond ? euh..........is er eigenlijk nog wel echt een kans ? maar spannend wordt het zeker. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tof restaurant, ik wil wel eens een keertje komen eten als alles mogelijk is (bedenk me net... hoe gaat het met je veggie challenge?)
    De steentjes... heb je die echt zelf beschilderd? Je hebt talent! Dacht dat het foto's van Pinterest waren, echt waar. Zo leuk!
    En de kapstok, wat een grappig idee!
    Fijne zondagavond nog (geen voetbal kijken )?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik hou ook niet van na-apen,maar weet wel dat ik dat bij deze ga doen. Zowel de stenen als de kapstok....:) Echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De stenen zijn super geworden. Laat ik nou een stenofiel zijn en hier heul veul leuke steentjes hebben...
    Geweldig speelhuis voor Siem !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die stenen zijn echt geweldig! en het speelhuisje, wat leuk, daar zal vast veel in gespeeld worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Talentje voor stenen beschilderen zie ik!! Echt heel erg leuk geworden!
    En joh, dat heet toch inspiratie in plaats van na-apen ;)
    Leuk dat geval van Siem! (euhm ja, dat hok-ding-geval he?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow die stenen zijn superr, wow je hebt echt talent!
    Ennuh die kapstokjes worden ook heel leuk en och moet toch eens kunnen dat copycatten, het wordt toch nooit hetzelfde ;).
    En girl die vlaggetjes zijn toch ook superr, dat wordt echt een feestje zo te zien!
    Warme creatieve groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke ideeen! De stenen zijn erg mooi geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, ik hou ook niet zo van na-aperij, maar ik wil zowel de kapstok als de stenen toch wel heel graag na-apen, veuls te leuk om me in te houden! Ik was toevallig net ideetjes aan het verzamelen voor de volgende Kloosterfair, dan gaan we een plekje op de kraam van meneer Snoeshaan vrijmaken voor gerestylde vintage-dingen... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw die stenen! Wat een leuk project voor de zomervakantie :-) supers!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige dingen! Die stenen... Daar kan ik al wel wat mee, nu maar hopen dat ik het net zo goed kan uitvoeren als jouw. Maar ehm, bedoel je deze:

    http://www.noeks.nl/Webwinkel-Product-11282554/Speedy-Carve-S.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ok dat is goed en ik weet bijna wel zeker dat die het is, heb er namelijk al een hele zoektocht op zitten! Speedball Speedy Carve. Niet op heel veel plaatsen te krijgen in Nederland volgens mij. Zou het zelf ook graag willen verkopen maar dat komt nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke ideeën allemaal. Vooral die beschilderde stenen vind ik gaaf!

    Grtz Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, mijn artikel komt in een regionale uitgave, geen nationale bekendheid helaas...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ontzettend leuk die beschilderde stenen, heb ik als kind (héél lang geleden ;-)) ook veel gedaan. Had er zo een klein vierkant boekje van kan ik me herinneren maar dat is helaas verdwenen :-( Maar zo mooi als die van jou waren ze niet hoor!!! Je vroeg op een ander blog over dat roze stempelspul. Je kan het hier bestellen http://www.dickblick.com/products/speedball-speedy-carve-blocks/ maar is helaas niet zo goedkoop en dan komen er nog verzendkosten bij en waarschijnlijk ook nog invoerbelasting. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan maar als ik ooit nog eens naar Amerika ga dan komt het zeker in de koffer!!!
    In maart heb ik ook 2 blogberichten over stempelen geplaatst, misschien vind je het leuk om te kijken.
    Groet, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh oh wat een leuke post kreeg ik vandaag!!! Die roze bloem, helemaal te gek! Ik zag ze al vaker op blogs voorbij komen, maar heb niet de illusie dat zoiets me gaat lukken. Als het om vouwen gaat, snap ik er nooit iets van...haha!
    Erg leuk ook die boekjes van verfstalen, mijn dochtertje neemt die altijd mee uit de Gamma, handenvol (schaam), nu weet ik wat ik ermee kan :)
    Dankjewel ook voor je leuke brief! Op naar het volgende blogjaar inderdaad! Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh die stenen zijn echt te gek! Wat een super-idee (huh volgens mij hoor ik mezelf dat we vaker uitroepen bij jouw blog ;-) )
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk, leuk, leuk! Die stenen zijn echt heel gaaf & dat kapstokje!! Wat goed dat je het ook gewoon maakt!!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw wat een leuk idee die stenen en dat lukt jou dan ook meteen zo super goed!
    Die play mobiel kapstok zal Siem geweldig vinden en wat is hij gezegend met twee van die super creatieve ouders!
    Schitterend dat restaurant van hem!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nee! Wat erg! Heb je em niet opgepikt om tenminste nog reerug te kunnen eten? (oei, die is misschien op het randje...) En was je auto niet kaduuk? Schijnt soms nog best een ravage aan te richten.

    En ik hoop wel dat je het restje kroepoek nog hebt opgegeten! Machtig mooi idee zou het zijn als teken gewoon vet weg konden zuigen, dan had ik meteen een dozijn op mijn buik gezet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super, die kapstokken. En in het Pinterest-tijdperk ben ik over mijn namaak-aversie heengestapt, want zelfs wat ik net zomaar bedenk blijkt al lang gedaan door iemand anders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh heb je 'm nu al, wat leuk!! Ik ben nu op mijn werk, hoeplijk is de post thuis ook geweest. Bij mijn bestelling stond: leverdatum juli? Spannend, ben zo benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk idee van die stenen. Dat ga ik ook eens proberen. Je kan mooi tekenen trouwens.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi! Ik kijk met plezier rond op je blog:)
    Wat geweldig, die stenen! En de lego-kapstok..super!
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)