zondag 10 juni 2012

treintjes kijken?


 vandaag waren er twee kindjes op het spoor.....




 .......ze verzamelde stenen in een zakje, om die thuis te gaan beschilderen. En ze speelden met een kiepauto en een popje die ze zojuist hadden geruild tegen een paar rolschaatsen bij de speelgoedruilmarkt. 
Even daarvoor hadden ze al flink gesprongen op een springkussen. En de mama's zaten maar lekker in het zonnetje en smulden van een lekker stukje rabarbertaart!



Wat een fijn dagje vandaag! Wat doet dat goed die zon. En ook een super mooie dag om vandaag naar de spoorzone te gaan hier in Tilburg. De spoorzone is de plek vlakbij het treinstation en de plaats waar vroeger de werkplaats van de NS was. Hier werden alle treinen en locomotieven van Nederland zo ongeveer gerepareerd, de wielen weer rond gemaakt, de assen gereviseerd, interieurs geplaatst etc. Nu gebeurd  dat allemaal niet meer en word het geloof ik nog wel voor opslag en alles gebruikt. Je kunt je wel voorstellen dat dit een enorm terrein is. En dan met van die hele oude gave fabriekshallen enzo! De gemeente heeft allemaal plannen met deze locatie (en alsjeblieft maak er niet zo'n modern iets van!) Het is een ideale plek voor kunst&cultuur. Feestjes in fabriekshallen, theatervoorstellingen in een oude werkplaats. Klinkt goed he? 
Vandaag was er een soort van bazaar in samen werking met festival mundial. Leuk hoe allemaal culturen samengaan! En er was ook een speciale kindermiddag met een pannenkoeken-ontbijt en springkussens. Kortom heerlijk genoten.



 Maar het aller gaafste is toch wel om te lopen over een treinrails!

 Hopelijk nog veel fijne daagjes en leuke projecten hier.


Oja en nog even dit. Wat enorm veel reacties ineens op mijn vorige berichtje over de poe-poe's. Leuk! ook veel nieuwe lezers ineens. Geen idee waar ze vandaan komen, maareh gezellig! Welkom aan boord ;)



21 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige, sfeervolle foto's! Lijkt me een superterrein!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk zo'n dagje! Kids die zich amuseren, mama's die ongestoord kunnen kletsen, beetje zon... wat wil je nog meer? Aleen uh... die rabarbertaart lijkt me niet zo lekker, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dagje zo!!
    Mooie foto,s ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eng gezicht die kinderen op het spoor!
    Wel een heerlijk dagje zo!

    En de p.s. heb ik toch maar even verwijderd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke plek! Speelparadijs....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet eruit als een hele gezellige dag! Lijkt me een erg leuke plek, zowel voor kids als voor volwassenen. En rabarbertaart, hmmm...

    Ga binnenkort in de Hema maar eens op zoek naar poehpoeh's. Hopelijk kan ik ze vinden want vind ze echt erg leuk. Nu maar hopen dat ik ze niet sloop bij het uit elkaar trekken van al die stukjes. Enne, ik denk dat ik inderdaad voor blauw ga. Ben heel ruimdenkend maar vind dat toch wat geslaagder voor een jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja gek, maar toch ook een beetje eng die eerste foto.
    Leuk dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er gezellig uit zo! Maar ik heb wel enorm de neiging om die schatjes van het spoor af te trekken... gevaarlijk oogt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dat zijn juist de leukere plekken in een stad, houen zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik erger me er niet aan hoor! (ja, ik weet dat ik dat ooit eens heb geschreven in een stukkie... maar ik ben wat milder geworden whahaha!) Mijn moeder vindt het een onhebbelijke eigenschap van mij en ik zie het steeds meer in dat het ook irritant is als ik mensen verbeter...dus sorry! (het heeft toch een beetje te maken met mijn opleiding; communicatie...)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmmmm, ik wil ook rabarbertaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een superleuke dag zeg!!
    Een heerlijke geniet plek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het een geweldig mooi gezicht...die kindjes op het spoor...compleet in hun spel...prachtig ook dat mooie oude gebouw op de achtergrond!
      Jij bent wel heel snel hoor met kijken op mn blog...ik was m nog aan het maken toen jij al een reactie plaatste waar ik overigens ontzettend om moest lachen....als je nog een keer gaat kijken zie je wat mijn Home sweet home precies inhoud :-) xxSas

      Verwijderen
  14. Wat een fijne foto's, ziet er ook uit als - alweer - een heerlijke dag :) Jij maakt toch ook van alle dagen het beste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.S. Ik heb mijn vouw-origami blaadjes bij de Action gehaald, en tutorials gewoon op internet opgezocht! Veel Youtube filmpjes kijken en stap voor stap meedoen. Het is echt niet zo moeilijk! (en hoeft ook helemaal niet duur te zijn, zeker niet als je al je materiaal bij de Action kan vinden ;-) )

      Verwijderen
  15. Een blije dag! Op naar véél van dat soort dagen deze zomer! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke dag zo! Leuk idee ook om die stenen mee te nemen en te schilderen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke foto van de kindjes op 't spoor!:) Je hebt er een nieuwe volger bij. kom ook eens gezellig op mijn blog kijken:)
    Liefs Jorian

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)