vrijdag 29 juni 2012

update juni


 Even heel wat van-alles-watjes van de afgelopen tijd......
We maakten lekkere cakejes en aardbeientaart (met een vleugje dennenappels ;)
En de ontdekking van deze zomer: de cocos-ijsjes van de toko (je weet wel in zo'n vage verpakking). Die zijn lekkerrrr! (met dank aan Linde). Ik ben helemaal niet zo van de cocos, maar deze zijn echt erg goed. Een beetje creamy maar ook heel lekker fris. Mjam mjam een super aanrader.
En we deden of Siem een enorme kauwgombal van de ballon aan het blazen was...... (en moesten daar om lachen, jawel)


Phoef wat een regen de afgelopen tijd! Niet normaal.... Maar gelukkig ook wat soort van zomerachtige avondjes. We hingen potjes babyvoeding met een waxinelichtje in de boom, wat zeer sfeervol was! 
En met een zonnig dagje naar het safaripark Beekse bergen hier een kwartiertje vandaan. Beesies kijken
(aaaaa een jong zebraatje wat lief!).
Enne dan regen-zon-regen-zon is erg fijn voor al het onkruid in de tuin. Gelukkig kregen we hulp van het onkruid ophaal-team (ze mochten kiezen of aan de kapstokjes die poppetjes, of meehelpen in de tuin). We hebben wel een experiment lopen in de tuin met cacaodoppen tegen het onkruid. Eerst al het onkruid weghalen en dan een paar centimeter dik cacaodoppen eroverheen gooien. En dan schijnt het niet terug te komen en het ziet er ook wel sjiek uit. Maar jawel ook hier weer "overlast" van de vogels! Eerst vreten ze alle kikkervisjes op, daarna alle aalbessen en dan gaan ze ook nog eens al die cacao-dingetjes uit de tuinbakken gooien!


Verder ontving ik afgelopen week mijn geprinte blogfotoalbum (hier geprint). Okee best wel duur, maar het ziet er wel super echt en mooi uit! Al mijn foto's en hersenspinsel van 1 jaar lang bloggen (nooit gedacht dat ik het vol zou houden trouwens!). Het fotootje rechtsboven is de ge-klei-de versie van Draconicon, de draak van Raveleijn uit de Efteling (hier ook een kwartiertje vandaan). Siem vind heel dat Raveleijn gebeuren helemaal geweldig! Maar dat komt omdat Man dus de "drakentemmer" daar is. Hij programmeert en bestuurd dat beest. Jawel erg stoer allemaal..... Man is eigenlijk lichttechnicus en verzorgd altijd de lampjes in theaters en bij concerten enzo. Ik schreef al eerder dat hij het deze maand zo druk had. Juni zit altijd vol met festivals en tourneetjes = veel weg. Het was dus een rare maand. Siem ook heen en weer moeten slepen naar logeer en oppas adresjes (ik moet ook altijd heel vroeg werken, dus dan moet meneer ook gaan logeren omdat ik hem anders al om 7 uur 's morgens bij oppas voor de deur moet zetten). Geen auto voor mij dus heen-en weer gefiets met tassen en kind. En iedere dag met z'n tweetjes eten. Deze maand was ook de veggiechallenge maar dat kwam dus qua timing niet helemaal handig uit. Het is wel allemaal gelukt hoor met m'n vegetarisch eten! Maar het is niet zo leuk koken voor anderhalf persoon... Ik heb wel wat lekkere receptjes erbij die vaker langs mogen komen in mijn kook-repertoire. Het bevalt me goed met wat minder vlees (tis ook nog geen bbq weer...)

Gister ook nog het afscheid van de peuterspeelzaal gevierd en het bijna vier jaar feestje. Dit was het uiteindelijke resultaat van de traktaties. Siem had heel goed meegeholpen met het schilderen van deze wc rolletjes (hij wilde ze goud omdat dat op favoriete kleur geel lijkt.....). Het idee heb ik gevonden op internet hoor. In het wc rolletje zit nog een kleiner rolletje met 3 ronde stickertjes met een gezichtje op. Een rond gaatje uit de wc rol gesneden zodat het gezichtje tevoorschijn komt. Als je het rolletje draait komt er dus iedere keer een ander gezichtje voor de opening. Ik maakten er robotjes van die een lolly vasthouden. Het was de laatste dag en er waren maar 5 kindjes dus dat was wel een beetje jammer, maar verder was het leuk. Liedjes zingen, kaarsjes uitblazen, cadeautje krijgen enz. 

Vorige week ook al kennisgemaakt op de basisschool. En dat was erg leuk! Siem zit bij z'n beste vriendinnetje in de klas, dus dat was meteen helemaal goed. We hadden van tevoren nog zitten twijfelen of het verstandig is om ze bij elkaar in de klas te zetten (heeft natuurlijk voordelen maar ook nadelen). Uiteindelijk besloten om het lot maar te laten beslissen en dus geen voorkeur aan te geven. Er zijn 6 peutergroepen en ze zitten nu toch toevallig bij elkaar! Dat wordt vast erg gezellig!
Nu eerst nog vakantie!

Zo zit was het....

19 opmerkingen:

  1. Juni was leuk, dat is duidelijk te zien aan de foto's!
    De Hema-tape lag bij de schoolspullen... misschien kan je daar nog eens kijken?!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die robotjes zijn lief zeg!!
    En tjong wat een heen en weer gevlieg he!! Ik ken dat van dat logeren moet hier ook regelmatig,niks aan soms !!
    En nu maar lekker genieten van de vakantie en van Siem, voordat ie naar de "grote"school vertrekt, (weer een tijdperk :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die wc-rol-mannetjes zijn schattig.
    Ik heb het opgeslagen in mijn ideeënlaatje.
    Verder ziet het er allemaal gezellig uit...
    Fijn weekend en een lekkere vakantietijd.
    (of blijf je gewoon doorbloggen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat een gezellig lang verhaal. En wat gaaf o'n fotoboek, ga je ons er een hoop van laten zien? Please?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nou ook mijn eerste vraag-mogen we aub een kleine sneaky van je blogboek. Ik ben nu al verkocht-WIL IK-MOET IK OOK. En wat een goed lang verhaal-wat een gave traktatie's voor Siem's afscheid en wat een leuk ventje!!! En jeh-alweer naar de basisschool-een nieuwe fase-met zijn liefste vriendin-is toch te gek-dan gaat het wennen en je happy voelen veel sneller. Goed weekend en een hele fijne vakantie-geniet-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne foto's allemaal!
    Jij hebt altijd van die leuke ideetjes op je blog; nu de robotjes en het idee van zo'n
    blog fotoboek vind ik ook zeker het onthouden waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een update! Haha, wat me vooral bijblijft is dat trotse gezicht van Siem terwijl hij de traktaties toont! Ik zie jou ook al helemaal voor me: even op de foto Siem, goed rechthouden ja, komt 'ie....haha. Mijn dochter zegt nu al vaak : "zeker weer voor je blog he mam?" en dan een hele diepe zucht...
    Wat een originele traktaties trouwens!
    Je boek ziet er leuk uit! Heb ik ook :-) net als die bergen onkruid waar je het over had!
    Lastig dat je man zoveel aan het werk is en jij vroeg op moet zodat Siem moet logeren, komt dat schuldgevoel weer om de hoek kijken, niet? Nog geen vakantie in het vooruitzicht?

    Groetjes Carolien
    (PS zag je jouw mooie bloem als versiering op het kinderfeestje??)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke hak-op-de-tak blog! Geweldige fotoos, en supergave robotjes heb je gemaakt! Maar jeetje, 6 peutergroepen, wat veeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mevrouw de anonieme lurker1 juli 2012 om 01:30

    Wow, wat een gezellige boom zo! Ik ga de komende tijd niks meer vers eten ;) , alleen maar uit potjes, want zo'n boom wil ik ooook!
    Pfff en hier in de tuin wordt alles opgevreten door slakken...dag paprika's, dag erwtjes....grrrr
    Paar van jouw vogels ruilen voor een handje van mijn slakken?
    Kunnen de vogels hier slakken happen (vogels doen niet aan veggiechallenge toch?) en dan kunnen mijn slakken jouw onkruid te lijf gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha wederom een goed idee van jouw kant! Moet je iets mee doen joh met die ideeen van je ;)

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijke update met een heel leuk ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die wc-rolletjes zijn zo lief! En wat fijn dat de Beekse Bergen zo dicht bij huis zijn, ik vond (okee, vind het nog steeds) helemaal geweldig om daarheen te gaan, maar om uit België te komen is het al een hele daguitstap.. En ooh kokosijsjes, kan niet slecht zijn! Ziet er alweer uit als een fijne tijd met je mannetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk die robotrolletjes. Drukke boel was het, hier ook, uitrusten en vakantiehouden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee wat een leuk lang verhaal! Ik heb ervan genoten. En wat is die Siem van jou een knapperd zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk he dat je de top attracties van Nederland zo om de hoek hebt zitten!
    Ik vond het ook super in de efteling toen de kids klein waren , nu gaan ze natuurlijk zelf.
    De Beekse bergen vinden we nog steeds elke keer weer prachtig!
    Wat een leuke traktaties hebben jullie gemaakt en wat een super leuke foto van trotse Siem met z'n robotjes!
    Fijne vakantie
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jee, da's nog eens een super gave traktatie...ik heb al veel voorbij zien vliegen..maar deze zijn zo gaaf!! Vrolijke blog; ik ga je volgen..

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)