zondag 3 juni 2012

weten jullie nog toen de zon scheen.....

weten jullie nog toen de zon scheen? en dat je dan gewoon de hele dag buiten was? En alleen maar naar binnen ging om te plassen of iets uit de koelkast te pakken? Nou toen dus. Ja, toen pakte ik ook de gemaakte ijs-eieren uit de vriezer. Wat ijs-eieren? Jawel. Nou ja ijs-waterballonnetjes eigenlijk. Ik zag het idee hier (een erg fijn blog met heel veel knutsel frutsel projecten met jonge kindjes). 



Je vult van die kleine waterballonnetjes met eh... water maar ook met andere dingetjes zoals kleine boerderij diertjes, lintjes, knikkers, glitters, bloemetjes, macaroni (nou ja alles kan eigenlijk wel). Knoopje erin en een nachtje in de vriezer leggen. Soms kan het een beetje gefrut zijn om de dingetjes door het kleine opening van de ballon te krijgen, dan is het handig om de bovenkant van een petfles af te snijden en die om het flupje (?) van de ballon te doen zodat het open blijft staan.
Het is erg mooi om deze eieren te bekijken en ze langzaam te zien smelten. Ermee spelen en op de grond gooien is natuurlijk ook erg leuk (en mooi). En ze zijn ook lekker verkoelend om in je handen te houden!




Maar goed inmiddels is het koud.... Ik had vandaag gewoon weer m'n winterjas aan! Echt waar.
Dus gaan we maar weer verder met binnen frutselen....

We zijn bezig met de traktatie van Siem voor op de peuterspeelzaal. Hij wordt over anderhalve maand 4 jaar en gaat dan dus naar de basisschool. (aaaargh!) Het is een beetje een leeg gelopen peuterspeelzaal, als alle kindjes er zijn (incl. Siem zelf) zijn er maar 8 kindjes. Niet zo veel dus maar is het wel leuk om zelf wat te knutselen, zonder dat het zo enorm veel werk is. Ik vind het leuk als hij zelf ook meehelpt voor zijn traktatie. Dus werden de verzamelde wc rolletjes alvast geverfd.

Het eindresultaat is binnenkort te zien.

En nu we toch bezig zijn met home-made-frutsels, wil ik jullie deze ook nog even laten zien. Ik vond ze eigenlijk wel leuk geworden. Ik maakte ze een paar weken geleden. 






Vriendinnen met baby's zijn altijd handig want dan hebben ze vaak van die babypotjes. En wat van die rondslingerende, ergens gekregen ofzo, speelgoed frutzooi plak je dan met secondelijm in het dekseltje. Goed laten drogen, water erbij en glitters, veel glitters! Als je er een klein beetje behangselplak bij doet bewegen de glitters wat langzamer en blijf je ze langer zien als je het flink heen en weer schud. Maar zonder gaat ook prima hoor.
aaaaaaaaa mooi he?
Ik had voor de zekerheid nog wat extra lijm gedaan bij het schroef gedeelte van het dekseltje, geeft zo'n troep anders......







23 opmerkingen:

  1. Creatief bezig! Leuk die ijs-eieren, laat het maar weer snel mooi weer worden! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die ijsballen (dacht eerst dat het 3 x 3 was, maar dat doe je niet meer of wel??) doen me denken aan van die badbruisballen. Dochter en ik zijn er dol op, lekker in bad laten bruisen en ineens komt er een klein speelgoedje uit :-)
    Argh, Siem al naar de basisschool, wat een stap! Dan gaat het snel.. voordat je het weet gaat 'ie afspreken of naar feestjes... slik...Handig maar 8 kindjes, dan kun je inderdaad zelf traktaties maken. Ik heb een keer 25 dolfijntjes geknutseld, pff... was eens en nooit meer!
    Leuk ook je glitterpotjes, bezige bij! Doei!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen kleine kindjes meer,
    maar vind die glitterpotjes zelf ook zo leuk!
    En laat die zon maar gauw terug komen. Het was zo fijn :o

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je toch een crea bea, je maakt altijd van die leuke & gezellige dingen!
    Ik ben niet heel actief meer met mn blog maar ik zit niet stil met freubelen hoor;
    ben weer bezig met een nieuw projectje, een scrapboek voor NewYork !!
    Maar ik lees altijd nog je blog... (Dat je dat weet;) hihi
    x Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha leuke uitleg van die eieren, ze zijn erg leuk!!
    Schud potjes heb ik met kerst gemaakt (zie blog), leuk zijn ze he!!!!!(Vind die van jou super!!)

    En ....hoe was de rijst??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super die ijsballen....die gaan we hier ook een keer maken! Leuk bedacht! En dan zijn ze vier jaar en zijn ze ineens super groot na een paar maandjes kleuterklas wijs!! (althans dat denken ze vooral zelf :-) ) Leuk dat je Siem zelf zo mee laat helpen.
    xxsas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle frutjes en prutjes nog aan toe wat een creativiteit!
    Kijk Siem eens geconcentreerd aan het knutselen, schattig!
    Love het roze sneeuwwitje (ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk bezig!!
    Die schudpotjes ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het girl wat ben je weer lekker bezig! Leuk hoor die potjes, de ballonnen...iets om te onthouden als ik oma wordt ;) hihi. Knuff vanuit Praag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja, vroeger toen het mooi weer was...(of was dat nou vorige week?)
    Het ziet er allemaal super uit!
    Ik vind die verrassings eieren leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een origineel idee! En sneeuwbollen, zalig! Ben benieuwd naar de kadootjes die je maakte samen met Siem. Wat wordt hij snel groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, ik voel meteen weer een beetje zon door die leuke knutsels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je voor je lieve reactie.
    Eén van de leuke dingen aan bloggen vind ik dat je mensen vindt met dezelfde smaak!
    In mijn omgeving ben ik soms wat 'eenzaam' in mijn liefde voor kitsch en prullaria.
    Maar hier vind ik allemaal gelijkgestemden, haha.
    Nogmaals: echt leuk die crea knutsels die je hier laat zien. Dat werkt aanstekelijk
    om zelf ook aan de slag te gaan.
    Ik ga je volgen, ok?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zooo, jij bent echt mega-creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat het in de smaak viel (enja die kaas maakt het echt af!)
    Hmm ik kan het ook wel weer es maken!

    En ha ik was net het blogje aan het schrijven , dus het staat er al op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tis een bordje!! (niet papierig nee,wel erg leuk haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig idee, die eieren!!! Genoteerd in ons ideeënboek voor als het ooit weer warm weer word.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Briljant idee die eieren, heel gaaf!! Leuk hè die glitterpotjes, onze dames hebben er al heeeeeeeeel veel gemaakt, blijft geweldig. En jouw grote kleine jongen dus al bijna naar school, wauw.... (maar eerst nog even zomervakantie, toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo, jij bent lekker bezig!
    En ik moest gniffelen om "flupje", want dat IS het gewoon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als dat geen quality time is, dan weet ik het niet hoor! Zo leuk, weeral!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk idee zeg die ijseieren.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)