dinsdag 17 juli 2012

dank dank!

Zo even als aller eerste al jullie lieve blog-lezers bedanken voor alle lieve reacties n.a.v. mijn vorige berichtje. Ik vind jullie allemaal zulke lieverds!!! Dank voor jullie lieve woorden en wensen. Het voelt een beetje als een warm dekentje. Nee nog beter zelfs, het voelt als zo'n mooi zelfgehaakt warm dekentje! Of misschien zelfs wel als zo'n mooi gehaakt dekentje met van die handige mouwen erin! Haha weet je welke ik bedoel? Dat je dan gewoon door kunt blijven zappen op tv, of je slokje thee kunt nemen zonder je hand onder het dekentje vandaan te halen. 
Klinkt goed he? dit allemaal door jullie.....
Ik kreeg van de week alweer leuke post van Gina. En vandaag kreeg ik post van Jona (joonstar). Zij verraste me met blije post, plaatjes, stickertjes, bloemzaadjes, briefpapier, kunstwerk van haar zoontje en allerlei andere frutsels. Jona heeft een tijd geleden ook haar moeder verloren en weet dus een beetje hoe ik me nu voel.


Maar afgelopen zaterdag dus ook Siem zijn vierde verjaardag gevierd! Het manneke word groot.... Over drie weken is hier de zomervakantie alweer voorbij en gaat meneer voor het eerst naar school! Spannend ik ben erg benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. En ik ben ook eigenlijk wel blij dat ik dan weer wat meer tijd voor mezelf heb (en dus nu ook voor mama er meer kan zijn).
Zaterdag heeft het zo ongeveer de hele dag geregend, helaas. We hadden het feestje ook maar klein gehouden hoor en dat kwam nu dus eigenlijk ook wel goed uit omdat het bezoek dus allemaal binnen gezet moest worden. Aaaargh mensen die in de winter jarig zijn hoe doen jullie dat toch altijd met bezoek binnen? Ik vind het maar niets....
Een vriendin maakte nog een mooie verjaardagskroon voor Siem. In favoriete kleur geel en met zwarte wenkbrauwen! Hoe grapig is dit!?


jaja dat wisten jullie natuurlijk nog niet, maar snorren zijn uit hoor! Wenkbrauwen zijn nu helemaal hot! Let maar op over een tijdje zie je ze overal ;) Even goed onthouden waar je ze dan als eerste zag he!

Verder wil ik jullie ook nog even onze nieuwe creatie hier in huis laten zien. Vol trots presenteer ik jullie: ons nieuwe computer-meubel!



Jawel.... het is de piano die is omgebouwd. Een jaar geleden kochten wel bij de kringloop voor 25 euro een oude piano (met de bedoeling hem op te knappen en dan heel goed te leren piano spelen enzo.....). Dat opknappen en leren spelen is niet helemaal gelukt. Maar hij dient al wel een jaar lang heel goed als kast-achtig iets. Gezellig spulletjes erop zetten enzo. Maar nu hadden wij ook al een jaar lang een onhandig hoekje in de kamer om te computeren. Dit weerhield mij er niet van om er niet achter te kruipen hoor! Maar echt slim is dat natuurlijk niet. Nu dus ideale werkhoogte gevonden zo achter de piano. Alle computerkabeltjes moeten nog even weggewerkt worden en dan laten we het zo denk ik, vind het wel grappig! In de klep aan de onderkant zit ook nog de versterker en scanner verstopt. De snaren van de piano zitten er nog wel in, waar je dan als afwisseling van het muizen even harp op kunt spelen. 


Nu hebben we nog wel dit ding hierboven over...... even bedenken of we hier nog iets mee kunnen doen!

26 opmerkingen:

  1. Geweldig, die computer-piano!!!!! :D
    Ik zou 'm zo bij mij thuis neer willen zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte proficiat met je mooi bekroonde zoon-geweldige foto-by the way. En je computermeubel is uniek-like it. En fijn dat je binnenkort meer tijd hebt voor je mama en voor Siem begint een hele nieuwe fase. Good luck with everything-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Merula,
    Dat naaiproject he van die jastas...wanneer ik dat ga doen? Eh....ooit. Ik ben meestal niet zo snel hoor ( en stiekem ook niet zo handig met de naaimasjien) dus jij bent vast eerder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je toch een mooi creatief mens! :) Een piano computer tafel, hihi ik vind het briljant. En wat een lieve post heb je gekregen. Zoonlief ziet er met die wenkbrauwen gevaarlijk uit ;)
    We blijven aan je denken..wordt de warme deken misschien nog warmer en wolliger van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh wat een mooie foto van Siem, grote ogen!! Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt straks wat meer tijd te hebben voor je moeder. Hoe voelt ze zich nu? Ik hoop dat het naar omstandigheden redelijk gaat! Mijn kaartje is onderweg.
    Gaaf die piano, moest wel lachen dat het er nooit van gekomen is om te leren spelen. Wie weet ooit nog? maar hij staat erg mooi als kast!
    Hang in there! x Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig!! Die wenkbrauwenkroon!! Nog van harte met Siem zijn verjaardag. Wauw, al 4!
    De computerpiano is werkelijk subliem!!! Echt zo gaaf!!!
    En ik blijf aan je denken hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeps 2x. Nou dan maak ik er maar 3x is scheepsrecht van. Klopt dat ik op de foto in het stukje keuken een half gezicht heb ontdekt?? Ik bedoel een smiley.. Of is dat mijn fantasie?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat gaaf die kroon, en zo'n mooie kop eronder, gefeliciteerd met je mannetje!! En fantastisch dat nieuwe meubel!!!!
    Sterkte jij, en liefs, je bent een ontzettend leuk mens (denk ik, voor zover ik dit digitaal kan beoordelen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat piano-computermeubel is subliem maar ik ga de mijne toch voorlopig houden om op te spelen :-) Als ik het niet meer zie zitten, weet ik wat gedaan ermee! Hele leuke kroon! En wat een mooie omschrijving, dat gehaakte dekentje met mouwtjes, ik heb een tijdje geleden ook een berg leuke, lieve reacties gekregen op een blogbericht en dit is inderdaad een hele sterke benadering van het gevoel dat je hiervan krijgt. Laat het nog lang deugd doen en je steunen in moeilijke momenten. Bloggen is niet alleen virtueel, het is sterker dan dat, ik heb het ook al ondervonden en het is zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig blijft er naast de zorgen ook ruimte over voor het creatief hergebruik van piano's, wenkbrauwkronen en verjaardagsfeestjes! Ik vind het trouwens wel een briljant idee, die piano!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmmm...als ik dit zo zie vermoed ik ook dat de snor straks zooo 2011 is. Goeie wenkbrauwen! Ik word blij van je blog, zelfs nu je in zo'n heftige periode zit. Houd moed en houd vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi, ik moet lachen om je reactie bij mij! Kennelijk zijn ik en computers inderdaad geen match. :P
    Maar gister reageerde ik vanaf mijn mobiel en daar ging dus wat mis.
    Ik dacht redelijk overweg te kunnen met computers, maar die lay-out problemen bij mij irriteren me rot. Het belemmert me zelfs blogjes te plaatsen. Ik denk nu dat er iets mis is met het sjabloon.

    Ondanks de heftige periode kun jij blijven lachen, of niet? Dat vind ik bijzonder. Emoties kunnen dan ook zo dicht bij elkaar liggen, he?!

    Wat betreft de (halve) smiley op je foto: Ik zie hem links naast je piano. Net boven het rode op je aanrecht zie ik zijn mond (waarschijnlijk je broodrooster). Vlak daarboven zijn neus (een knopje of sticker?). En daarnaast links zijn oog, ik denk dat dat een zwarte lichtknop is, met wit aan/uit-knopje.
    Zie je hem al? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is dat een klein schilderijtje waar jij het over hebt, een vierkante lijst met tekening of schildering van een gezichtje inderdaad een smiley ;)

      Verwijderen
  16. 4;) gefeliciteerd! Heeft Siem nu 2 snorren boven zijn ogen :@
    Leuke pian0-c0mputer-lapt0p-tafel-kast-0pbergmeubel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh gelukkig want ik kan veel makkelijker mijn wenkbrauwen laten staan dan mijn snor.. :P Maar zonder gekheid, ik volg je wel maar je staat volgens mij niet in mijn leeslijst dus heb van alles gemist. Via Lien kwam ik gelukkig weer hier en wat een ellende maak je mee om het zo maar te zeggen! En dan ook nog geen letterlijke zonnestraal te bekennen. Volgens mij houd je je kranig maar heel veel sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha, het ging de vorige keer mis met plaatsen van mijn reactie. Heel veel sterkte en wat fijn dat je ook de mooie dingen van het leven ziet. Ik denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke lange post Merula!
    Knapperd die jarige Siem met z'n prachtige kroon!
    Ja inderdaad nog maar drie weken, we zitten alweer op de helft van de vakantie hier in het zuiden, wat gaat dat snel ondanks het slechte weer...maar het gaat beter worden!
    Wat een kei gaaf idee die piano als computermeubel zoiets kun jij toch alleen maar bedenken!
    Sterkte, dikke knuffel
    Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mevrouw de anonieme lurker19 juli 2012 om 03:12

    Ik weet wat voor een dekentje jij bedoelt, volgens mij is er zelfs een naam voor: een snuggie!
    En nog een late hieperdepiep voor de man met die imposante wenkbrauwen :)
    *gooit pincet weg, want wil ook zo hip worden*

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig om te zien en te lezen Merula, hihihi.....prachtig! En die kroon van Siem is heeeeeel erg mooi! :) dikke knuffel en kus Bianca XXX ♥♥♥♥♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Merula,
    Doet me zo goed te horen dat het redelijk met je moeder gaat!! Mijn vader was ook altijd heel open en sprak er met iedereen over, dat maakt het voor de omgeving inderdaad gemakkelijker. Je moeder is er natuurlijk ook al een hele tijd mee bezig met die rotziekte en ook al ging het tijden best goed, het zit toch steeds in je hoofd. Ik hoop echt dat jullie nog een hele lange tijd van elkaar mogen genieten! Gaan jullie zelf ook nog een paar daagjes weg om bij te tanken of niet? Zal wel lastig zijn nu lijkt me...maar hopelijk vind je thuis ook wat afleiding, met zo'n klein lief mannetjes naast je lukt dat vast af en toe!
    Sterkte met alles, denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wat heb je dat mooi omschreven, geniet maar van dat dekentje, volgens mij kun je het ook met stekker in het stopcontact steken en wordt je meteen opgeladen ;).
    Oh heb op dit moment niet zoveel woorden, leuk computermeubel...echt Merula stijl! Fijn dat je ondanks het weer en intiem groepje toch van Siem's verjaardag een feestje hebt gemaakt, prachtige kroon en dito foto!
    Warme groetjes en dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha, wenkbrauwen, geweldig! Je blijft een vrolijke spirit houden ondanks de donkere wolken, daar kom je er wel mee in het leven :)
    Nog gefeliciteerd met Siems verjaardag !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat Siem toch nog een leuke verjaardag heeft gehad, Knap van je X

    En het computermeubel vind ik echt subliem!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)