vrijdag 13 juli 2012

deze week zag ik (numero 48)

'deze week zag ik'
veel donkere wolken en een paar zonnestraaltjes.....

..... en dat was niet alleen buiten helaas. Pfff het was een hele heftige week. Veel slecht nieuws. Ik schreef er al wel eens eerder over dat mijn mama kanker heeft. Het was toen al vrij snel duidelijk dat het niet te genezen zou zijn. Alles wat ze konden doen was om de boel te rekken. En zo heeft ze inmiddels al ruim 2 jaar erbij gekregen!!! Super, een soort van cadeautje, want dat had niemand eigenlijk verwacht. Ze bleef de artsen keer op keer verbazen. Maar nu gaat het dus echt bergafwaarts allemaal. We zijn sinds deze week terecht gekomen in de laatste fase zoals dat dan heet. De afgelopen weken heeft ze in het ziekenhuis gelegen met de hoop d'r nog een beetje op te lappen. Dat is niet gelukt en nu mag ze het weekend naar huis met alle nodige zorg en hulp aan huis. Ze kan niets meer eten of drinken en krijgt de voeding via een infuus. Erg gecompliceerd en daar komt veel bij kijken aan zorg. Behoorlijk klote allemaal. Je weet natuurlijk dat dit moment er aan zat te komen, maar als het dan eenmaal zo ver is......
Maar we gaan er het beste van maken met z'n allen. Als er iemand levenslustig is dan is het mijn mama wel! Dat is echt zo bijzonder en fijn! Ik ben ervan overtuigd dat ze door haar eigen strijdlust ook toch nog zo lang heeft mogen genieten van alles. En ze wil nog steeds genieten...... maar de tijd zal te kort zijn.
Maar ook deze week kregen we te horen dat de oudste broer van papa longkanker heeft. Ja hoor kan er ook nog wel bij.......


En precies deze week, afgelopen maandag, maar dan 3 jaar geleden overleed mijn schoonmoeder. Jawel, aan een hersentumor. In 2,5 maand was het gebeurd. 5 dagen voor Siem zijn eerste verjaardag.
En nu is Siem dus weer jarig deze week, hij wordt vrijdag 4 en er hangt weer een donkere wolk over dit feestje......

Het fijne met zo'n klein jongetje in huis is natuurlijk ook wel dat je gewoon door moet gaan. Tuurlijk vieren we z'n verjaardag!
En we deden ook andere leuke dingen deze week, tussen de ziekenhuisbezoekjes en regel dingen door.
We gingen naar de pluktuin en plukte daar ons eigen fruit. 
Mjam heerlijke kruisbessen!


We vierden de verjaardag van 1 van mijn beste vriendinnetjes. 
Uit eten met mijn collega's om de vakantie in te luiden. Jawel! Ik heb vakantie. fijn.

Ik maakte een begin aan de elfentuin van een cementbak(gezien bij bosliefje) Nu alleen de elfjes nog uitnodigen kopen.....


en ik werd blij verrast door lovely tough cookie.
Ze stuurde mij een berichtje of ik zin had om te swappen. Altijd leuk, ik ben dol op post. Voor haar was het de eerste keer en een beetje spannend dus ;)
Deze leuke dingen stuurden ze me allemaal:


Thanx hiervoor! 
(je timing was dus ook heel goed ivm alle donkere wolken deze week)




De andere 'deze week zag ik' deelnemers vind je hier

Ik zit waarschijnlijk komende tijd even wat minder achter de computer ook ivm vakantie.

x

40 opmerkingen:

  1. Ik leef met je mee en wens je heel veel sterkte. Het is een nare ziekte. Die helaas te veel voorkomt. Een knuffel voor je moeder. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, heftig allemaal! Soms komt alles tegelijk. Heel veel sterkte de komende tijd. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje...wat een *piep* ziekte is het ook! Wat krijg jij veel over je dakje zeg! Alles in 1 x...heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach meissie, wat heftig allemaal! Maar zo dapper dat je wel de zonnestraaltjes weet te pakken.
    Sterkte de komende tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach sterkte liefke! En vier wat je vieren kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Merula,
    Toen ik niks hoorde was ik al een beetje bang dat het misschien minder goed ging daar. Wat naar nieuws van je moeder e.a.
    Soms lijkt het alsof alles tegelijk komt! Bijzonder zoals je moeder er mee om gaat en wil genieten. Dwars door alles heen besef je dan extra hoe speciaal het leven eigenlijk is. Met ook nog Siem's verjaardag erbij hoop ik dat het ondanks het verdriet het een mooie verjaardag zal zijn.
    Ik voel me een beetje l*llig dat mijn post over goud ging en een 'gouden dag' terwijl dit gaande was. Maar het was goed bedoeld moet je maar denken.
    Veel sterkte de komende tijd!

    En dat de elfjes maar gauw in de elfentuin mogen komen spelen. Het ziet er zo schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte in deze zware tijd! Geniet van alle nog zo kleine momenten. Gefeliciteerd met je zoontje, maak er ondanks alles een mooie dag van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een moeilijke en zware periode waar je doorheen gaat.Ik wens je voor de komende tijd heel veel sterkte en geborgenheid van de mensen om je heen. ( n.b. Ik heb me aangemeld om mee te doen aan dwzi, daardoor kwam ik op je blog terecht en lees ik nu dit verdrietige bericht)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat zwaar voor jullie en natuurlijk voor je moeder. Mijn schoonmoeder is ook overleden aan huidkanker. Bij de ene controle was ze genezen verklaard en bij de andere was het weer helemaal terug, wat een strijd en het leven gaat gewoon door. Gefeliciteerd met je zoontje, fijn dat je met je kids nog leuke dingen kunt doen, kinderen geven vaak verlichting in zo'n tijd. Die kruisbessen, wat leuk dat is echt jeugd sentiment voor mij, we plukten ze altijd bij mijn oma.
    Veel sterkte en geniet van kleine dingen met je gezin.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heftig om te lezen en wat rot dat het niet goed gaat. Probeer te genieten van de mooie momenten samen, hoe moeilijk het ook is. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verdrietige en moeilijke tijd voor jullie. Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :( Heel veel sterkte de komende tijd! En veel, heel veel genieten van alle momenten! (en ach, zo af en toe schelden en huilen mag vast ook ;)) Gefeliciteerd met Siem! (of is het volgende week vrijdag?)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel sterkte. You are in my thoughts. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Merula,
    Wat een verschrikkelijk bericht, ik word er helemaal naar van. We hadden het er laatst nog over en toen schreef je inderdaad dat het zo fijn was dat het ondanks de diagnose gewoon al een hele tijd goed ging. En dan nu dit nieuws! Wat erg voor je. Ik wens je enorm veel sterkte de komende tijd, ook voor je moeder natuurlijk! Ik weet zeker dat je met jouw optimisme ook steeds weer het zonnetje ziet schijnen door dat donkere wolkendek heen, al is het voor je lieve mama. Sterkte ook met je oom. pff... hoeveel kan een mens hebben he?
    Ik denk aan je! Dikke knuf xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Meis, wat verschrikkelijk allemaal..
    Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je nog veel genietmomentjes hebt met je mams.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lang geleden dat ik even op je blog langs wipte. En nu vandaag lees ik meteen dit heftige verhaal.
    Het komt me akelig bekend voor en neemt me een paar maanden terug.
    Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte en kracht. En wens jullie nog een paar mooie momenten met je mama samen.
    En nu duim ik extra hard dat de zon zich ook nog even gaat laten zien de komende dagen.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Héél veel sterkte, ik ben blij dat je, ondanks de donkere wolken, nog een beetje kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wens jullie veel sterkte voor de komende tijd Merula.
    Enne met zo'n mooie elfentuin komen de elfen vanzelf hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel veel sterkte de komende tijd Merula!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Merula,
    Ik ben blij dat je het boekje leuk vindt, want ik heb er ook eentje voor jou gemaakt om door te sturen. Een soort hart-onder-de-riem-boekje dat morgen op pad gaat voor je (tenminste als je dat goed vindt). Ik hoop dat je het snel gevuld en wel terugkrijgt! Dacht dat je wel even wat afleiding kon gebruiken nu...
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een SHIT-NIEUWS. Ik zal het netjes houden anders zou ik 100 x het K-woord zeggen. En het helpt nog nix. Ik kan me een voorstelling proberen te maken hoe het is en gaat in deze situatie-maar uit ervaring spreek ik gelukkig nog niet!!! Ik wens je ontzettend veel sterkte en geniet nog van bijzondere momenten-graag ontvang ik je adres-om je wat kleur te brengen-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik word heel erg verdrietig van je bericht. Wat een heftigheid heb je achter de rug, wat een heftige periode waar je nu in zit en wat een heftigheid gaat nog komen. En wat een dappere mama heb je. Een dappere mama die maar niet op wil geven. Zo oneerlijk; zo graag willen en het niet meer kunnen. Ik wens je al het liefs. Ik hoop dat je nog veel bij haar kan zijn, haar door haar haren kan strelen,samen naar mooie muziek kunt luisteren, nog hele fijne grappige herinneringen van vroeger kunt ophalen -daar genieten moeders van-, haar kan vertellen dat ze het goed gedaan heeft als moeder (als dat natuurlijk zo is...;). Blijf haar vertellen over jouw Siem, laat haar alles horen waar ze ook maar een beetje van kan glimlachen. Neem de tijd met elkaar. Ik wens je heel veel sterkte en heel veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat erg van je moeder, heel veel sterkte!!! Gelukkig ook nog wat lichtpuntjes in je week zo te zien. Mooie foto van de kruisbessenpluk. Heerlijk zijn die altijd he? Groetjes, Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hè wat naar zeg, ik krijg er kippevel van. Heel veel sterkte en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een verdriet..... heel veel sterkte. En natuurlijk gefeliciteerd met Siem, ik hoop dat jullie toch kunnen genieten van de mooie dingen, ondanks de narigheid.... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Merula, ik hoop dat jij en jouw mama nog heel intens mogen genieten, mooie momenten laten zich niet vangen in tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat heftig zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel veel sterkte en kracht, voor jullie allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Sjonge, wat heftig allemaal, zeg. Inderdaad voor jullie een verdrietige en beladen tijd, zeker in combinatie met Siems verjaardag. Heel veel sterkte gewenst, liefde en Vrede in jullie huis en hart, zeker ook voor je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeetje, heftig! Dit moet een hele moeilijke periode zijn en ik wens je enorm veel sterkte!!
    Wat goed dat je nog door gaat met de leuke dingen. Heel belangrijk natuurlijk, maar je moet het maar kunnen.
    STERKTE! Liefs, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oei, dat is heftig allemaal joh! Heel veel sterkte ermee. Je komt op mij over als een optimistiche en lieve meid en ik heb het gevoel dat je veel aankan, maar dit is nogal wat zeg! Pfft. Zoals gezegd, heel veel sterkte met alles. Ook voor de mensen om je heen en natuurlijk voor je mams. Fijne verjaardag (ondanks alles) voor kleine Siem :-) Knuffel voor jou! Dagdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Aan alle reacties te zien ben ik laat maar ik ben er!
    Wat een kl....tijd is dit voor je!
    Ik weet hoe het gaat , heb het mee gemaakt met mijn vader 10 jaar geleden.
    Inderdaad wel fijn dat je dan wat afleiding hebt door die kleine Siem, schitterende foto het kruisbessen plukken!
    Heel veel sterkte samen !
    Dikke knuffel van mij!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik krijg het er koud van als ik dit lees.Waarom is het leven toch zo verdomd keihard. Ik wil je heel veel sterkte toewensen voor jou en je familie.Liefs Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Tja Merula....wat kan ik zeggen....jij stuurt mij lieve steun berichtjes voor wat ik doormaak en nu lees ik je verhaal en slik......ben ik even zonder woorden....voor nu alvast een dikke knuf! xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hey die lieve Merula dankjewel voor je reactie op mijn blog, ik ben net wakker en had gewoon het gevoel dat ik eerst bij jou op bezoek moest. Tsja die engeltjes toch hè óf waren het de elfjes die me dit influisterden. Ook ik wil graag je adres, want ook aan jou moest ik denken bij het vinden van al die frutseltjes op onze schatkamer/zolder. Mailen kan naar de naam van mijn blog @ gmail.com
    Ook ik wil je graag wat licht brengen. Geniet nog van deze bijzondere tijd met je moeder, want ook al heb ik er geen ervaring mee. Deze overgangstijd is naast dat ie heel zwaar is ook heel mooi, want je moeder zal glimsen gaan zien van waar ze heen gaat, ziet oude bekenden terug, ziet het licht en zal gaan berusten in haar laatste reis in dit lichaam. Ik weet absoluut niet hoe het voelt om een dierbare te missen die nooit meee terugkomt en wens je heel veel sterkte en kracht. Maar ook dit zal je moeder nog allemaal met jou delen. Haar innerlijke kracht wordt de jouwe.

    Siem is volgens mij al jarig geweest als ik het zo kan inschatten met al die reacties op de 13de... Nog van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat het zonnetje toch een paar keer heeft mogen doorbreken.

    Warme groetjes en dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Merula, heel heel héééél veel sterkte in deze moeilijke tijden. Ik hoop dat Siem desalniettemin toch nog een fijne verjaardag heeft. Ik weet verder niet zo goed wat ik kan zeggen, maar wil je toch een dikke virtuele knuffel geven en weet dat de blogwereld aan je denkt. Zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Lieve Merula,

    Ik vond het echt even tijd om je een bericht te schrijven, ik lees heel vaak mee, maar weet dan niet precies hoe ik kan reageren, hihi heel soms heb ik anoniem gereageerd....
    Lieverd, je weet dat ik ontzettend met jullie meeleef...en je weet ook hoe belangrijk jij en jouw moeder voor mij zijn....en hoe mooi ik het vind dat jullie zo intens genieten...ondanks het slechte nieuws.....Jouw mama is de liefste mama die er bestaat en haar levensmotto is in mijn ogen een inspiratie voor heel veel mensen, haal al het mooie eruit wat er inzit.....wat een kracht en liefde heeft en geeft jouw moeder.....
    Ik leef ook mee met al jouw dierbaren, jouw lieve vader, jouw lieve broer en alle familie en naasten.....poeh meid! Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik al heel wat traantjes mee heb gelaten en tergelijkertijd weet ik ook dat dit een heel belangrijk moment is.....precies wat Tanja zegt: Mooie momenten laten zich niet vangen in tijd.....wow Tanja, wat mooi gezegd!
    Ik dacht ook aan jouw schoonmoeder inderdaad, jeetje dat is alweer drie jaar geleden, vlak voor Siem zijn verjaardag...
    Lieve Merula, alsnog gefeliciteerd met jullie mooie lieve Siem......en ik heb heel veel bewondering voor je meid....je bent een schat, een lieverd.....eventjes geen woorden....

    dikke knuffel Bianca XXX ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)