donderdag 5 juli 2012

deze week zag ik (sayı yedi kırk) nummer 47

deze week zag ik: goudklompjes in de zandbak!?





(tegen niemand zeggen he, dat het goud geschilderde steentjes waren die ik er gisteravond in gooiden)

Bij ons in de achtertuin is sinds een tijdje een soort van goudkoorts ontstaan namelijk. 
Dit komt door Man die geinspireerd was door het tv programma 'golddiggers'. En Man wil dit ook. Goud zoeken niet om heel rijk 
van te worden enzo (man is niet achterlijk...) maar gewoon voor 
de lol. En het schijnt dus ook nog steeds wel te kunnen, 
zelfs in Nederland. In de Rijn bijvoorbeeld zou het kunnen 
zijn dat je ieniemienie schilfertjes goud vind. Maar Man 
gaat binnenkort een keer een weekendje naar Zwitserland, 
daar heb je wat meer kans op een goeie vondst. 
Okee prima. Er werden 'goudpannen' besteld (van die zeefschalen) 
en er werd al een 'sluisdoos' in elkaar gezet en allerlei 
andere zeef en filter dingen. Er werd naar Duitsland gereden 
om een grote bak met Rijnzand te vullen om te oefenen. 
Tot op heden heeft Man heel veel ijzerkorreltjes gevonden. 
En dat schijnt goed te zijn, want ijzer is ge lichter dan goud 
(als ik goud heb opgelet....) . Als je ijzer kunt pannen 
(ja zo heet dat dan) kun je goud helemaal pannen. 
De techniek is dus goed!
Om het enthousiasme een beetje te delen, opperde ik dat het misschien leuk zou zijn als Man al z'n bevindingen en het hele avontuur wat gaat komen, bijhoud in z'n eigen blog. 
Nou heeft hij dat nog gedaan ook! (ik he met m'n goeie plannen ;)
Voor wie het leuk vind: mijnzoektochtnaargoud
Ik vind het eigenlijk wel schattig......
Maar goed Siem is natuurlijk ook betrokken in het hele 
gebeuren. Emmertje, zeefje enz. En laat hij nou toch vandaag 
een hele goeie pan-dag hebben gehad!




Benieuwd of er nog meer koortsachtige typjes zijn bij de andere 'deze week zag ik' deelnemers?
Klik  hier o nee ik bedoel hier of toch hier..... nee klik maar hier

20 opmerkingen:

  1. Meteen even gekeken: pretty impressive!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha! Wat een geweldige 'hobby' :-) I

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit van gehoord! Een hobby met een gouden randje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wat fijn zeg, ook leuk dat manlief zo ook wat in het blogleven rolt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha wat leuk. Fijn in contact met het kind in jezelf.
    Ken je Schateiland in Zeumeren? http://www.schateiland-zeumeren.nl/
    Dat is dan ook echt iets voor jullie. Daar kun je goudklompjes zeven.
    Ik ben er met mijn werk geweest. Heel leuk.
    Een gouden weekend gewenst! Enneuh..ik ga je mailen om post te swappen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha geweldige nieuwe hobby! En hopelijk worden jullie er nog rijk van ook! Ik heb het programma wel eens gezien en het kost soms inderdaad een hoop moeite, maar als je dat wat vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat Zo Leuk he, als mensen een bijzondere hobby hebben (of iets geks sparen, dan kun je me wegdragen. Mijn lief is gek op lijmklemmen en kan daar ook zo smeuiig over vertellen, geweldig!). Succes ermee en ik wend je grote rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat papa en Siem zo'n hobby met elkaar delen! Wie weet gaan ze over een jaar of wat wel samen naar Zwitserland!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, ik vind het echt grappig en die Siem gaat zeker een goeie dag hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey die man van jou is goed bezig! Straks vind 'ie echt nog hele goudklompen!! :-) Go on and dig...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super, zeg! Ken je ook die aflevering van Het kleine huis op de prairie? (mijn lievelingsserie vroeger, ja, ik weet het, heel mutsig...) Gingen ze goud zoeken, dachten Laura en vriendje rijk te zijn geworden, bleek het klatergoud te zijn! Moet daar steeds aan denken als ik panners zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, echt tof!!! Geniet beide van jullie bloggen en jullie avonturen met een gouden randje!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, zo'n Passie! En gelukkig hoef je het niet te eten (mijn Schone Man heeft wel heel veel andijvie in zijn hof gepland :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahah wat een super leuk idee... ik vond hem leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ons maar wat goudklompjes...die kunnen we nu hard gebruiken! :( Leuke post!! xxSas

      Verwijderen
  15. Deze week zag ik: een huis dat 'merula' heet....
    In Nijverdal, ik was al met mijn telefoon in de weer om een foto te maken, maar toen sprong het stoplicht op groen....
    Als ik er weer langskom zal ik even stoppen voor een foto :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb de avonturen van je man gelezen op het blog.
    IK heb nog nooit een blog gelezen van een man, leuk dat hij dat doet.
    Misschien moet je hem even vertellen dat hij z'n woordverificatie kan uitzetten.
    Mooi weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha!! Wat een leuke post!
    Jullie wonen dus op een heus goudmijntje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, en ik maar denken dat je het 'goud' voor je man er in had gegooid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is heel serieus lees ik, haha, schattig inderdaad ;-) Hij heeft in ieder geval mooi weer als hij naar Zwitserland komt, het is hier heerlijk nu!
    En die goudgekleurde steentjes...super, die gaan hier ook de zandbak in! Bedankt voor het id!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)