zondag 29 juli 2012

opbrengsten?

tja..... en nu zijn jullie allemaal natuurlijk enorm nieuwsgierig of ik mijn gouden ketting al heb.
Nou de 3 mannen hebben dus zo'n 2 dagen in het water gestaan op zoek naar goud. En zijn thuis gekomen met jawel! 1 (ieniemienie) schilfertje goud. Whoehoe!!! Verder hadden ze wel veel goudstof gevonden, maar dat is zoooo klein dat kun je niet eens pakken zeg maar. En stukjes pyriet, wat dan ook een beetje op goud lijkt. 



Straatwaarde van de vangst.... zo'n 2 cent. misschien. Maar ze hebben natuurlijk enorm veel lol gehad zo samen. Kampvuurtje en sterke verhalen erbij, helemaal goed. Volgend jaar nieuwe ronde en nieuwe kansen!

Ik had vandaag ook een enorme opbrengst uit de tuin:


jaja.... de tomaatjes beginnen het goed te doen. Maar die wortels zijn erg eh.... bijzonder allemaal. Deze van de foto zijn dan nog vrij normaal (Ze zijn iets van 4 centimeter, maar lijken groter op de foto, tomaatjes zijn ook van die cherry dingen hoor!), de opbrengt tot nu toe waren hele rare misvormden erg kleine rare worteltjes. Ze zitten ook al heel erg lang in de grond, maar normaal groeien ho maar.
Verder beginnen wel de gezaaide zonnebloemen te bloeien, gezellig. En kochten we dus wat gele bloemen voor binnen (de logica ontgaat mij hier ok een beetje hoor). Siem mocht uitzoeken en koos zoals gewoonlijk iets geels uit.....


Dat fleurt de boel wel op!

De brievenbus werd afgelopen ook erg blij van nog meer verwen-post voor mij...... Ik kreeg een gevulde envelop van Susan (365 dagen creatief). Ze had allemaal leuke en lieve spulletjes voor mij bij elkaar gezocht. Ik vind het indianen-kleurboek en de kaarten erg gaaf. De poppetjes en frutsels zijn altijd goed aan mij besteed. Als je op haar site kijkt kun je ook nu nog mee doen aan een give away!!! Dank je wel Susan!!! je bent een schat.


Verder gaat het mama eigenlijk ook wel goed gelukkig. Ze is thuis en gewoon goed bij kennis. Ze mag niet eten en drinken en krijgt vloeibaar voedsel via een infuus. Ze heeft permanent een neussonde om alle maagsappen enzo af te voeren. 's morgens en 's avonds komt er iemand aan huis om dit allemaal te regelen. En s' morgens komt er ook nog iemand helpen met wassen en aankleden. De hele ochtend is dan dus wel volgeboekt zo ongeveer. 's middags nog even een paar uurtjes rusten en dan komt er daarna zo iedere dag wel bezoek en veel telefoontjes enzo. Mama mag ook ivm dat voedsel niet alleen thuis zijn, wat dan soms even passen en meten is voor papa. Afgelopen week hebben m'n broer en ik haar zelfs meegenomen naar de efteling voor een paar uurtjes. Daar wilde ze graag nog naar toe met ons en Siem. In rolstoel gehesen met voedsel in rugzak, medicijnen, spuitjes, spoelwater, vrieselementen etc. Moeder in lange mouwen gekleed en met pet op (medicatie en zon mag niet samen) door de efteling rondgereden en voorrang gekregen bij de rolstoel ingang. hah! Het was een fijne dag!

Voor nu even een kort weekje blogpauze! In het weekend probeer ik weer alles bij te lezen van alle andere bloggers (is bijna geen beginnen aan, als je het niet een beetje bijhoud, maar toch....).
Nogmaals dank voor jullie lieve en gezellige berichtjes altijd!

gegroet.

en dan nu nog even een foto van mijn mooie mannetje.....

 

18 opmerkingen:

  1. Wat een wildwestverhaal van dat goud haha, maar lijkt mij ook wel een leuk avontuur eigenlijk. Wel een bizare tijd zo met je moeder en wat leuk dat jullie dat nog hebben kunnen doen, de efteling, neem aan dat dat in de buurt is voor jullie? Nou veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi mannetje!
    En wauw, wel 1 goudschilfer! Misschien kan je em ergens opplakken en dan aan een ketting hangen?
    Mooi dat je met je moeder naar de Efteling bent geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto van Siem en heel bijzonder dat hij nog met oma naar de efteling kon gaan. Fijn weekje blogbreak, ik hou het ook allemaal niet meer bij: er zijn zoveel leuk blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verhaal weer, er gebeurt altijd zoveel bij jullie! En ook heel mooi wat je over je moeder vertelt. Blij dat ze met jullie kan genieten en dat het naar omstandigheden goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha Merula, jouw opbrengst uit de tuin is dus meer waard dan het goud van manlief :-)
    Erg fijn om te horen dat mama mee is kunnen gaan naar de Efteling en genoten heeft van haar supermooie kleinzoon! Tja, je vader heeft ook veel zorgen nu he, fijn als jullie hem af en toe kunnen ontlasten. Ik wens je een mooie week toe met veel zon en even op andere gedachten komen! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een plaatje toch die lieve Siem!!
    En wat fijn dat jullie nog met zijn allen een dagje weg zijn geweest,
    En haha dat goud geweldig toch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto van Siem! Fijn dat het goed gaat (gezien de omstandigheden) met je mama, geniet er maar van met volle teugen. En veel virtuele knuffels! Heerlijk trouwens, dat verhaal over de goudzoekers! En je tuinopbrengst begint er goed uit te zien! Mooie bloempjes ook. Geniet van het weekje off-line :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi echt een oermannengevoel denk ik! Sterkte met je moeder! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WaW-da's een kippevel-foto van Siem-prachtig. Fijn dat je nog mooie dingen mag doen met je mama-bijzonder. Een mooie blogvrije week gewenst-Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, 2 cent! Ach ja, plezier hebben is waar het om gaat en dat is de heren zo te lezen gelukt.
    Heftig hoor, het verhaal van je moeder... maar wat fijn dat jullie toch nog een leuk dagje hebben gehad in de efteling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat super dat ze goud hebben gevonden, maakt niet uit dat het wat klein is. Wat ziet je schoonvader(?) er trouwens stoer uit met die hoed.
    Hier groeiden de wortels vorig jaar ook zo vreemd. Ik dacht dat het aan het spitten lag en heb dat extra diep gedaan dit jaar.
    Wat een heftige tijd met je moeder. Wat dapper dat ze toch nog naar de efteling is gegaan. Dat zal een mooie maar ook vermoeiende dag geweest zijn.
    Prachtige foto trouwens van Siem.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mevrouw de anonieme lurker31 juli 2012 om 11:58

    Pyriet wordt ook wel 'fool's gold' genoemd, dus wat mij betreft telt dat ook hoor! ;)
    Wordt het een nieuwe ketting of een vergulde wortel? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijne en positieve insteek bij je berichten. Ik wens je/jullie eensuperfijne vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fijne opbrengst!! Een heerlijk tijd voor de 'diggers'!!
    Onze wortel doen ook heul raar en onze tomaten worden al groot (huh, we hadden toch minitomaatjes gekocht) maar nog niet rood. Dus das nog ff afwachten.
    Wat een fijne dag heb je met je mams gehad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En wat trouwens een schitterende foto van Siem!!
    Wat een prachtkoppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oeps mijn reactie had eigenlijk hier gemogen hihihi.....nou lieve Merula, ik vind het geweldig om te lezen....en trouwens een prachtige foto van Siem! zo leuk....
    nog een knuffel van mij, Bianca XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey lieverd op een of andere manier was me dit bericht ontgaan, nou ja heb het wel zien voorbij komen. Maar op een of andere manier moest ik nu een bericht terug ;).
    Het is toch zo leuk om mensen te verrassen, ja dat indianenboek wilde persé naar jou, volgens mij is het zelfs uit Amerika, meegenomen door mijn toenmalige vriend voor Nicky, mijn dochter, denk ik me zo nog te herinneren. Maar het lag al jaren op zolder in de kadokist die nu omgetoverd is tot swapkist (alleen mijn dochter die ondertussen in Kreta op vakantie was en van te voren een weekje bij haar vriend vertellen, want die wil daar ook nog wel eens spulletjes uithalen ;)).

    Mooi dat jullie dit met mams hebben kunnen delen, samen naar de Efteling, zo'n dag die je altijd bij zal blijven. Top foto van Siem en die worteltjes en tomaatjes zien er wel heerlijk uit en dat mannen uitstapje was zo te lezen ook super ook al viel de opbrengst tegen.

    Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)