zaterdag 18 augustus 2012

afgelopen dagen.....

nou de fretjes dus......
Ik moet zeggen ze worden eigenlijk steeds leuker! De eerste dagen zag ik het juist niet zo zitten hoor! Ik vond ze een beetje viezig en stiekem ook wel een beetje eng, ik was bang dat ze me heel hard zouden bijten enzo. Ik durfde ook niet zo heel goed m'n hand in de kooi te doen om ze eten of drinken te geven. Ik vond ze in de kooi leuker dan als ze eruit waren. En dan helemaal als ze aan het slapen waren! Dan krullen ze met z'n tweetjes echt heel gezellig in elkaar of op elkaar, da's echt wel schattig. Ook stoeien ze met z'n tweetjes, ze rollen en springen over elkaar heen. Grappig om te zien hoor!
Maar zoals ik al zei ze worden eigenlijk steeds leuker! De eerste dagen wilde ze nog wel eens een beetje bijten, vandaag al helemaal niet meer. Ze zijn erg nieuwsgierig met onderzoeken van de kamer, maar komen ook al naar je toe voor aandacht. Maar ik heb niet de behoefte om ze in m'n nek te hebben ofzo hoor! En ze zijn zindelijk, dat is wel zo prettig! Siem vind ze erg leuk en zit zo ongeveer de hele dag voor die kooi te koekeloeren. Hij pakt ze met gemak op en is niet bang.
Dus wie weet... En zo zie je ook maar hoe snel soms je mening kan veranderen.
Even een fotootje van Fred (de bruine fret), de andere fret heet ook Fred maar da's een witte. :)


Best lief he!?







En herinneringen jullie je nog dit boek, wat ik een paar maanden geleden kocht als kringloopje? Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest doen vanwege het enorme formaat (ruim A3). Maar wist wel dat ik het een heel gaaf boek vond. Maar nou kreeg ik vorige week een mailtje van een jongeman die schreef dat dat boek zijn lievelingsboek was vroeger! Hij kon er uren met z'n neus inzitten. Hij was al een tijdje op zoek naar dit boek, ook om het te laten zien aan zijn dochtertje van 2. Mocht ik het boek nou ooit weg doen.......
Ik heb even getwijfeld want vind het echt wel een heel gaaf boek. Maar ja het staat maar te staan..... Dus we hebben geruild. Hij kwam het boek ophalen en nam een super lekkere zelfgemaakte caloriebom chocoladetaartje mee. Mjam dus. Iedereen blij.

En ik kreeg nog meer leuks deze week! En dan bedoel ik ook echt heel leuk!!!
Tadaaaa:


createa stuurde me zomaar allemaal leuks. En laat zij nou precies weten wat ik gaaf vind! Van die afbeeldingen uit oude kinderboeken (een boek, envelopjes en labeltjes). Oude foto's. Oude frutsels zoals een lucifer pakje met slogan 'postcode, gebruik hem goed' (ken je die nog?) en 3 oude Venz pinnetjes (met zo'n paraplu met regen hagelslag, kennen we die ook nog!). Mooi lintje en gehaakt hartje en kaartjes. pretty cool he!
En nu natuurlijk hard bedenken wat ik haar terug kan sturen......

Vandaag was trouwens een lekker dagje he!?  Hooguit een beetje warm....
We zochten wat verkoeling bij de fonteintjes hier in de stad.


Wat blijft dat toch heerlijk, spelen met water!
(En wat ben ik trouwens trots op mijn kereltje die zijn eerste schoolweek heeft gehad. Ik vind het knap hoor zomaar de dag doorkomen met allemaal wild vreemde mensen en regeltjes die je niet kent)

Gister was niet zo'n leuke dag...... Het gaat ineens sinds een paar dagen helemaal niet goed met mama. Ze is zoooo moe. Ik had haar een paar dagen niet gezien en ze was zomaar veranderd van mijn mama naar een echt ziek iemand in bed.
De geplande gesprekken met huisarts etc. die over een paar weken stonden hebben we allemaal vervroegd. 
We zullen zien.....


Mensen rustig aan met de ijsjes en een fijn weekend nog!

34 opmerkingen:

  1. Fijn dat je langzaam aan begint te wennen aan Fred & Fred. En een mooie lieve ruil van jou! Maar meis wat ontzettend naar hoe het nu gaat met je mamma. Heel erg veel sterkte.
    Liefs,
    Saskia
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n blije post met zo'n droevig einde,
    sterkte merula!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat sneu van je moeder! Misschien komt het ook wat door de warmte?
    Fijn dat Siem z'n eerste week goed heeft doorstaan! En wat lief dat je het boek wilde ruilen!

    Valt me wel een beetje tegen dat de fretjes niet Fred en Ed heten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fred & Fred :) lollig!
    Wat mooi dat je het boek toch ruilde...
    Wat een leuke minipoppetjes staan er in je miniletterbak.....
    Rot om te lezen van je moeder> sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schattig dat die Fredjes zo samen slapen...
    Sterkte met je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey lieverd leuk dat je zo blij met jullie fretjes bent en fijn dat Siem er zo vertrouwd mee is. Ik denk iedere keer dat hij veel ouder is, maar dat is niet zo dus heel knap dat hij dat gewoon maar durft!
    Wow wat ben je zalig verwend door Createa, echt helemaal in jouw straatje, maarreh dat had net zo goed mijn straatje geweest kunnen zijn hihi.
    Lief dat je dat boek geruild hebt, ziet eruit als een gaaf boek, maar mooi dat vaders het nu met z'n dochter kan delen.
    En wat vervelend (mmm dit is maar heel zachtjes uitgedrukt) dat het opeens zo snel bergafwaarts met je moeder gaat, ik hoop maar dat de hitte snel over is en dat ze weer wat opknapt en anders wens ik je moeder een prachtige overgang toe naar die bijzondere andere wereld, dat jullie haar mogen begeleiden. Dikke knuffel en nog heel erg bedankt voor je lieve verjaardagspost, ik ben er erg blij mee maar heb nog niet de tijd gemaakt om het te delen en je te mailen (hey dat rijmt ;)), ik heb effe luie dagen ingelast :). Knuff en heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke lieve foto van Fred. Gelukkig dat ze dus leuker zijn dan je dacht. Jeetje maar heel erg veel sterkte met je moeder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Witte Fred en bruine Fred :)
    Veel sterkte met je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik werd helemaal vrolijk van jouw blogje.
    Was al aan het fantaseren over een fretje voor onze Ozz strakjes. Als die beestjes zich toch laten optillen door een uk van 3, dan moet dat hier ook kunnen over een jaartje of wat. En dan kunnen ze mooi de bak delen met onze rode kater...

    Kort gezegd, ik zat hier met een enorme grijns. En toen kwam dat stukje over jouw moeder.
    Nou weet ik niet wat er is, ik ken je niet en lees pas sinds kort jouw blogs.
    Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen met jouw mama.

    Veel liefs,

    Mama Krieltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Merula,

    Ik ben blij dat je de post leuk vindt, 'k vond het zelf ook heel erg leuk om dit post-pakketje voor je klaar te maken.
    Je fred(je) kijkt wel heeeeel erg lief! Geef hem maar een virtueel kusje van mij;)

    Wat naar om te lezen van je mama...onze mama's zijn ons alles waard hè...kunnen ook niet gemist worden!
    Veel sterkte toegewenst!

    Zo, nu stap ik even mijn fiets want ik ga met mijn mannen hier de omgeving wat verkennen. Lekker 2 weekjes op de camping in Zeeland.

    Liefs van mij,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoop dat het beter gaat met je moeder. Fred ziet er toch wel schattig uit. Ik moet bekennen dat ik ook dacht: "fretjes, wat moet je daar nou mee?"

    BeantwoordenVerwijderen
  12. aah wat een schatje, fred...ik zou het ook wel wat engig vinden denk ik.
    Sterkte met je moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, Fred & Fret! Prachtig :)
    Wat een vrolijke blogpost...op het nare nieuws na. Lijkt me zo moeilijk om haar ineens zo achter te zien gaan. Verschrikkelijk! HEEL erg veel sterkte en wat knap dat je ook nog van de leuke dingen kunt genieten!
    Liefs, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Merula,
    Vanochtend nog aan je gedacht toen ik over een rommelmarkt liep (ja pfff met die hitte!) en een boekje over fretjes zag. Maar het was echt zo'n oud exemplaar, anders had ik het voor je meegenomen. Wat een schatje het beestje, ik kan me voorstellen dat jullie daar blij van worden!
    En enorm leuke post hoor. Is dat een boek van Tiny en haar vriendjes? Daar heb ik er ook nog twee van.
    Maar wat verdrietig om te horen dat het niet goed gaat met je mama, bah! Ik had zo gehoopt dat het anders was. Hopelijk heeft ze ook niet teveel last van de hitte. Sterkte ermee, wat een vervelende periode! Dikke knuf & liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fretten (of Fredten) zijn inderdaad heel schattig!
    Wat een akelig nieuws, van je moeder. Ik wens je heel heel sterkte!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat naar nou van je moeder!!
    Heel veel sterkte X

    De rest van de post was weer heerlijk om te lezen en ach die stoere Siem!!!
    Maar die frettjes ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bah van je moeder. Hopelijk is het de hitte en knapt ze toch nog wat op. Lekker knuffelen met Fred en Fred (weet eigenlijk niet of ze te knuffelen zijn???)xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En opeens denk ik aan het liedje van Marco Borsato: 'want zo is het leven, geluk en verdriet ...' allebei in jou blogberichtje. Sterkte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha fretten zijn echt grappig. Wat leuk trouwens van dat boek! De jongeman helemaal blij en jullie een chocoladetaartje. Prima ruil denk ik? En heel vervelend van en voor je moeder... Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat erg, van je moeder......

    En de rest van de post, heerlijke foto's! Leve de fontein!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die crea-thea heeft een goede smaak-te gek. En ik had graag meegedaan met Siem-heerlijk. En dan je Mams-zo triest-ik wens jullie al het geluk&sterkte van de wereld-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lief snoetje! En dat pakket van thea is echt te gek! Sterkte met je moeder. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Best leuk zo op de foto zo'n fret maar ik hou het toch liever bij ons schuwe lieve caviaatje die wel iedere dag meer durft overigens.
    Sterkte met je mama, hopelijk wordt ze snel weer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ghehehe ik moet altijd zo lachen om jouw reacties! (nah, meestal dan, ik zou niet willen dat je naast je schoenen gaat lopen natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O, dat kan ik me helemaal voorstellen. Je houdt van het boek, maar het krijgt ook een goede bestemming... Well done, girl.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Merula, we zijn een paar dagen verder. Ik hoop zo dat het met je moeder weer wat beter gaat...
    De fretjes zien er lief uit. Wat eten ze eigenlijk? En laten ze zich aaien?
    Die post is jaloersmakend mooi.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mevrouw de anonieme lurker was 3 weken op vakantie, dus er viel hier heel veel bij te lezen zeg!
    We hadden allebei vakantie tussen de koeien! Alleen waren het bij mij (in Oostenrijk) natuurlijk wel Milka-koeien ;)
    Fred & Fred vind ik geniaal :D Luisteren ze al naar hun eigen naam? hihi
    En het allerbelangrijkste: heel veel sterkte met je mama...alle goeds & liefs van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey anoniempje ;)
      Hebben jullie een fijne vakantie gehad? Klinkt goed tussen milka koeien.
      Fred & Fred doen van alles, maar luisteren..... Tja wat zal ik zeggen... Ik heb gister ook een poging gedaan om met ze te gaan wandelen (met zo'n tuigje, wat man erg belachelijk vond). Maar dat was ook niet zo'n succes, want ze wisten gewoon zichzelf uit het tuigje te wurmen (en moest ik er dus achteraan rennen....). Verder zijn ze wel grappig hoor!
      B. uit T. ;) had wat verteld over je schoonmoeder en de hele situatie. Het is idd wel een hele bijzondere periode nu. Het gaat nu alleen zo slecht met haar dat ik hoop dat het niet al te lang meer zal duren... (klinkt natuurlijk raar om te zeggen maar je begrijpt vast wat ik bedoel).
      Ik hoop dat je weer een beetje opgeladen bent door je vakantie! Alle liefs voor jou terug!

      Verwijderen
  28. Hé lieve Merula! Ja, ik begrijp wat je bedoelt...
    B. uit T. ;) heeft mij ook een beetje over jou en je mama verteld, en ik herkende veel in hoe jullie je opstellen, omgaan met de situatie. Voor mij was het een periode van heel intens en puur samen leven, met naast het enorme verdriet toch heel veel moois.
    En jaaaa, de vakantie was super! Bergen, beken, koeien, meters worst en bier in vazen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oei een Fred in huis... dat zou bij mij ook kriebelen hoor! De hond die zit standaard binnen, een kip af en toe ook als ik de deur open laat, maar van zo'n fredje heb ik toch wel schrik van denk ik... Wel grappig dat je daar mee gaat wandelen! Blijven proberen zou ik zeggen maar doe dan dat tuigje wat strakker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Noooouuu, nee... het is niet meer wederzijds. Niet dat ik mag klagen, want voor iemand die hoog zwanger is gaat het nog erg goed. Maarja, op een gegeven moment heb je er wel genoeg van.
    Het is tijd om ons beepje te ontmoeten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fred ziet er wel heel schattig uit. Ik heb dezelfde gevoelens over fretten als jij die had. Maar ze klinken lief.

    Lekkere ruil heb je gedaan!

    Sterkte met je moeder. Echt verdrietig voor jullie allemaal.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een goeie ruil!
    fijn he, dat de eerste schooldagen er op zitten. lukt het hem om te wennen?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk, die foto van de fontein! Wij hebben er sinds kort ook zo een in de stad. Zo leuk om kinderen daarmee te zien spelen...

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)