vrijdag 17 augustus 2012

Deze week zag ik (number ftwo fifty) nummer 52

 Deze week zag ik:





 ....een engel met een mobieltje! (en een spijkerbroek.....)





Ja echt waar.  
We waren zaterdag naar theater festival de boulevard in Den Bosch. En daar midden op de parade heb je die enorme Sint Jan staan, waar je sowieso al je ogen uitkijkt. Rond de 600 beelden binnen en buiten (en ook echt de meest rare en bizarre!). Twee jaar geleden was de enorme restauratie van al die beelden en de kathedraal zelf klaar, na 10 jaar.... Maar goed er was dus een enorm beschadigd beeld van een engel tussen. En er was dus een beeldhouwer die daar iets mee moest doen en die maakte er een engel met een mobieltje van.

Ik citeer even een stukje tekst van zijn site:

'Deze moderne engel heeft recent een plaats gekregen op de gevel van de Sint-Janskathedraal in Den Bosch. Dit beeld van een engel met een mobieltje is aan de zuidkant op 15 meter hoogte op de kathedraal gezet.

Het idee voor een engel met een mobiele telefoon komt van beeldhouwer Ton Mooy. Die maakte voor de restauratie van de Sint Jan 25 nieuwe engelenbeelden. Met de laatste wilde hij een grapje uithalen. Het beeld moest eerst goedgekeurd worden door de kunstcommissie van de kerk. Die had nog wel wat op- en aanmerkingen op Mooys ontwerp. "De straalmotoren in plaats van vleugeltjes en de rok in plaats van een broek die ik voorstelde gingen volgens de commissie te ver", vertelt Mooy.

Het mobieltje heeft trouwens maar één knop. "Voor een directe verbinding met God", aldus Mooy.'

Vervolgens kwam er een bordje onder met een echt telefoonnummer. Als je dit belt krijg je schijnbaar de voicemail van god en kun je een bericht inspreken wat dan misschien wel later verhoord word.......



Alle andere 'deze week zag ik' deelnemers vind je hier


 

25 opmerkingen:

  1. Erg leuk gedaan! Als God bestaat, heeft ie vást ook een goed gevoel voor humor.
    Heb je 'm al eens gebeld? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige engel! Ben nou wel benieuwd wat er op de voicemail van God staat...
    Fijn weekend!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig! Ik ga er binnenkort ook eens heen om ze met mijn eigen ogen te bewonderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, die heb ik janmergenoeg gemist! Goede reden om terug te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja mevrouw prentje u kunt natuurlijk niet alles doen en zien (al zou je dat wel willen natuurlijk)

      Verwijderen
  5. Geweldig! Ben benieuwd hoe vaak dat telefoonnummer gebeld wordt....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk beeld! Ik kan dit ontzettend waarderen :) Heb je het nummer niet gebeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou hier van ... erg leuk zoiets ... als ik eens in de buurt ben vanuit Enkie ... wie weet ...

    Fijne dag ... groetsssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je ingeproken? Of hou je dat liever geheim?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze week zag ik; leuke post die op onze deurmat gevallen was ;)
    Dankjewel lieverd voor je verjaardagspost, het bezoek kwam tegen de avond, maar door jou had ik 's middags al wat uit te pakken :D.

    Leuk die engel by the way, heb hem wel al op tv gezien, maar leuke blogpost erover. Ik vond nou ja vind jouw engelenkaartje ook heel leuk, maar ga je nog uitgebreid mailen want vond natuurlijk nog meer leuk :).
    Warme groetjes en dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, erg grappig!!!
    Wat modern van de kerk om hier aan mee te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lachen!! Ik had hem al een x op tv gezien ja!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zou handig zijn zo'n directe lijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat de kerk dit toelaat. Een eigentijds engel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken deze engel. Leuk idee. Is de engel druk, vraag ik me dan af.
    Maar laat ik nou altijd heel ouderwets hebben gedacht dat je zelf kunt 'bellen' (bidden) zelfs als je niet bij de bewuste engel bent ;)
    Have a nice sunny weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee zeg, dat je aardappels inlevert en er frietjes voor terugkrijgt. Haha, hoe verzin je het?! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahaha, ik vind het geweldig dat die beeldhouwer dat er door gekregen heeft, ook de kerk moet mee met zijn tijd :-) Modern Angel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is ze gaaaaaaaf! Mag ik haar foto plaatsen op mijn engelen-blog? Ik zal aan bronvermelding en verwijzing doen! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)