vrijdag 31 augustus 2012

..... en gister was het afscheid.

Als aller aller eerste wil ik jullie natuurlijk bedanken voor de enorme berg lieve berichtjes! Ik schreef al eerder hoe fijn dat is. Want het helpt, het helpt echt! Ook alle lieve en mooie kaartjes die ik kreeg helpen allemaal een beetje om de pijn te verzachten (dames, jullie weten zelf wie jullie zijn! thanx).

Gisteren was de dag van de crematie. En het was een mooie dag waar ik met een goed gevoel op terug kijk. De uitvaart zelf had van mij nog veel langer mogen duren hoor! Want wat is het fijn om te luisteren naar al die lieve dingen die werden verteld over mijn mama. En hoe mooi is het om te gniffelen over grappige herinneringen die gedeeld werden. En mooie muziek. Lieve mensen. 
Een lach en een traan. En dan bedenk ik ook hoe trots ik ben op mijn mama en hoe blij ik ben dat ze mijn moeder was!

Vanmorgen maakte ik thuis de bovenkant van piano/computer-ding leeg en maakte een soort van altaartje voor haar. Want bloemen troosten en andere lieve dingetjes geven ook troost.


En vandaag ben ik lekker heel de dag alleen. Heerlijk na al die drukte van de afgelopen weken en vooral de drukte van de afgelopen dagen. Even niets en alleen maar in het gezelschap zijn van mezelf.
De chocoladereep bij m'n ontbijt smaakte prima. En straks ga ik denk ik ook nog de stad in om allemaal dingen te kopen. Ik weet nog niet wat hoor, maar gewoon iets kopen om te kopen, want dat helpt namelijk ook als je verdrietig bent. Nu maar hopen dat ik goed kan slagen!

32 opmerkingen:

  1. Zorg maar even extra goed voor jezelf inderdaad, dat verdien je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig plekje om je moeder te eren. Fijn dat de dienst zo mooi is geweest en dat jullie samen haar leven hebben gevierd. Heel veel sterkte de komende tijd met dit grote verlies.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's een heel mooi altaartje ter ere van jouw Mams-mooi om te lezen wat jouw troost bied-en dat de uitvaart goed is geweest. En fijn dat even helemaal alleen bent met jezelf en alles kan overdenken-en mooi dat je de tijd ervoor neemt. En ik wens ik veel geluk bij de leukste aankoop ever-sterkte-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er een heel mooi plekje van gemaakt voor je moeder! Ik wil je alle kracht toewensen voor de komende periode (en daarna..)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, er zijn meer mensen die overschakelen op een chocoladedieet als ze zich rot voelen...
    Mooi altaartje heb je gemaakt, en heel goed dat je lekker alleen kunt gaan kopen vanmiddag!
    Een kleine tip van een gelijkgestemde ziel: een grote doos veel te dure bonbons, een luxe theetje of versgebrand zakje koffie, een tijdschrift en eventueel nog een muziekje. Doet het ontzettend goed in huize Snoeshaan.
    Verder: nog heel veel sterkte, en heel veel mooie momenten van herinneringen ophalen gewenst.
    Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Merula
    Wat een mooi altaartje! Ik kan me voorstellen dat het je veel troost geeft. Wat knap dat je al alleen kunt zijn, lijkt me niet niks de dag na de crematie. Jouw positiviteit sleept je door deze moeilijke tijd heen, dat weet ik zeker. Hopelijk heb je nog iets moois kunnen kopen. Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd. Veel liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dikke kus!
    En mooi zo'n herinneringen-plekje in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven en mooi gedaan Merula!
    Zorg maar goed voor jezelf.
    Ik denk aan jullie.
    Liefs, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wees goed voor jezelf. Dat is altijd belangrijk, maar nu even extra.

    Heel veel sterkte.

    ♥ Mama Krieltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi altaar voor je mooie mama!!!
    (l)
    En dat van dat shoppen is herkenbaar.
    Even afleiding zoeken. Ik hoop dat het je wat gebracht heeft.
    Take care!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat het een mooie crematie was, een heerlijk rustig altaartje ook. Zorg goed voor jezelf en je familie lieve Merula!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je het afscheid positief hebt ervaren, ondanks alles.
    Winkelen is een prima afleider, verwen jezelf maar eens lekker!
    Sterkte nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. :'-| Sterkte de komende tijd. Ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Merula, xxx en veel sterkte.
    Je hebt een prachtig plekje gemaakt om je moeder te gedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Neem vooral rust en tijd om lief voor jezelf te zijn :) Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Merula,
    Wat prachtig, wat mooi, het plekje voor jouw lieve mama....en meid, het was een prachtig afscheid, een lach een traan....(oeps heel veel tranen) maar dat komt omdat jouw mama zo mooi, lief, krachtig en zoveel te geven had.....(ja ik kan het, verleden tijd praten.....poeh he).....Jouw lieve broer, jouw lieve papa, jouw lieve Frits en lieve Siem (die zo goed is opgevangen), alle dierbaren die zo samen waren.....het was prachtig! Ik heb zoveel bewondering voor jou en jouw lieve familie!
    Wat ik zo ontzettend ontroerend en mooi vond ook is dat heel veel van jouw collega's er ook waren......wauw meid, dat zegt ook zoveel over jou! Mooierd! Prachtmens.....weet dat je nooit alleen bent meid!
    Het was een dag om nooit meer te vergeten....en ik kan me voorstellen dat het voor jou nog veel langer mocht duren! Ik schrijf je binnenkort nog meer hoor misschien gebruik ik dan een andere naam...maar jij weet wel dat ik het ben! XXX
    dikke kus en knuffel bianca
    Wat knap dat je vandaag tijd voor jezelf hebt genomen......dat kan echt helpen he lieve Merula!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi en lief altaartje heb je voor je mams gemaakt! En wat schrijf je er mooi over.
    Het is vast een prachtig afscheid geweest.
    Heb je nog iets mooi gekocht?
    Sterkte meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. <3 En morgen gewoon weer aan de chocola of wat dacht je van gebak met zelfgemaakte slagroom??? :) Sterkte!!!!!!XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach meissie wat een mooi plekje heb je daar gemaakt!!
    Neem jij maar lekker de tijd en koop maar lekker veel!!
    Bien x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij het afscheid. Dat plekje ter ere van je moeder is prachtig. Rust ekker uit en sterkte de komende tijd. Verwen jezelf maar eens goed! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey die lieve Merula wat ben ik blij om te horen dat het zo'n prachtig afscheid was, ja zo'n dienst is soms veel te kort hè. Maar wat fijn dat jullie haar zo mooi geëerd hebben met mooie en lieve en leuke herinneringen. Ze zal vast vanaf haar plekje meegenoten hebben, meegelachen hebben en meegetroost hebben.

    En wat heb je er een prachtig altaartje voor haar gemaakt, prachtige afbeelding (jij of je moeder óf gewoon een andere mooie vrouw?) en wow die mooie bloemen schitteren hier van mijn iPhone schermpje af, die zullen je zekers goed doen :).
    En verwen jezelf maar, pamper jezelf maar en lekker inderdaad even helemaal alleen.
    Dikke knuffel van Susan ennuh graag gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat fijn zeg, dat je met een goed gevoel terugkijkt op die dag! Supermooi plekje heb je gemaakt daar boven de piano!
    Hopelijk heb je vandaag weer wat lekker bij het ontbijt genomen (tip; de aardbei-gebakjes van de AH zijn errug lekker!). En ik hoop dat je helemaal te buiten bent gegaan met het shoppen (natuurlijk binnen het budget ;))
    Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. met kippevel en een brok in mijn keel ... lees ik je laatste 2 berichtjes. Wat fijn dat het een mooi afscheid was maar ook ontzettend pijnlijk. Wat een mooi plekje als aandenken aan je moeder heb je gemaakt. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi en troostvol, je altaartje. Ik dacht af en toe aan je afgelopen week. Fijn dat het afscheid zo mooi was.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach, Merula, ik heb je vorige berichtje gemist.
    Wat jammer dat je je moeder moet missen...
    Gelukkig blijven de fijne herinneringen.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Merula, ik heb je vorige berichtje gemist, wat een verdriet en wat een gemis. Heerlijk dat je zoveel mooie herinneringen hebt om te koesteren. Veel sterkte voor nu en later en ja, jezelf lekker verwennen ;-)

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooi bericht weeral, een lach en een traan, fijn dat je ook aan deze dag mooie herinneren kan hebben. Veel troostende groetjes, Trui

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een plek in je hart, een plekje op de piano...
    En alweer zoooo mooi geschreven... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fijn dat het afscheid zo naar wens was, al blijft het vreselijk verdrietig. Heel veel sterkte!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lees het nu pas, maar sjonge wat heftig, je tekst raakt me enorm. Volgens mij lijk jij op je moeder, met doorzettingsvermogen, vrolijkheid en positiviteit. Maar ondanks die goede eigenschappen zal het enorm zwaar zijn, nu het afscheid achter de rug is. Heel veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jeetje Merula, lees net je berichtje over je mam. Kreeg er kippevel van. :-(
    Fijn dat het een mooie uitvaart was en je altaar is prachtig! Zeker te weten dat daar nog vanalles bijkomt te staan ;-)
    Hou je taai Merula! Kom maar snel eens richting Amsterdam :) x Pascalle

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)