dinsdag 14 augustus 2012

spannende sms'jes en kind naar school.....

Zo. 
heerlijk Siem is naar school. Heerlijk! Ahum mag ik dat zo even zeggen zonder dat jullie allemaal denken wat voor een erge slechte moeder ik ben? U moet me natuurlijk niet verkeerd begrijpen, maar wat is het lekker om even tijd voor jezelf te hebben! En het scheelt natuurlijk ook dat het hele voor het eerst naar school gaan allemaal vlekkeloos verloopt! Niets geen huilend kind aan been of 
pruil-lipjes. Gister was zijn aller eerste dag, man heeft gebracht en gehaald want ik moest werken en het ging helemaal prima. Man had het er zelfs moeilijker mee dan Siem... Hij zit ook naast zijn beste vriendinnetje, wat het natuurlijk gemakkelijker maakt. 
Aaargh ik weet nog goed die eerste maanden op de peuterspeelzaal....... dat was echt alsmaar huilen en stilletjes in een hoekje zitten kijken hoe andere kinderen aan het spelen waren. Niet fijn dus.
Maar nu heerlijk! Vanmorgen al meten kopje thee gedaan met een vriendinnetje na het wegbrengen van de kinders. Bij thuiskomst lekker hard muziekje aan gezet en even door het huis gesjeest met wat opruimbezigheden (alles gaat zoveel sneller zonder 'hulp' van kleuter). Buiten in de zon de lunch naar binnen scheppen en wat folders doorbladeren. Beetje computeren, niet verkeerd. Vanmiddag nog even naar de dierenwinkel op zoutarm kattenvoer te halen........ Want jawel we krijgen vandaag ook nog huisdieren. En ik zal dat dan even uitleggen (ook gezien de titel van dit berichtje). Zaterdagavond kreeg ik namelijk een smsje van man dat R. dinsdag een huisdier voor ons meeneemt. Nu is R. een valkenier en ehm iemand die allemaal roofvogels heeft voor z'n werk (ik weet niet precies hoe dat heet). We hebben als eens eerder overwogen om i.o.m. hem een uiltje thuis te houden. Uiteindelijk wijs besloten om dat toch niet te doen. Toen een hond overwogen en besloten omdat maar eens over een half jaar te bekijken (school, mama etc). Ik wilde eigenlijk wel graag een parkietje, maar dat vond man suf.... Dus naar mijn idee lag het hele huisdier gebeuren een beetje stil. Maar dus niet. Na wat ge-heen en weer ge-sms (of het alleen kwam logeren en vleugels had enzo) bleek dat we vandaag een fretje krijgen, twee zelfs. een paar weken oud. Nou kan ik u vertellen dat ik niet meteen enthousiast was eigenlijk. stinken die beestjes niet enzo? of bijten ze er geen kleutervingertjes af? Nou schijnbaar dus niet..... en zijn ze erg leuk. Ik moet het nog zien. Je kunt er trouwens ook mee fretteren. Dat gaat man dan ook samen doen met R. Dan laat je de fret b.v een konijnen hol ingaan zodat de fret het konijn naar buiten jaagt en dan kan een valk of andere roofvogel het konijn achterna gaan.
Dus..... ik weet allemaal eigenlijk nog niet zo goed wat ik hiervan vind. Maar dat mag de pret van mijn vrije dag vandaag natuurlijk niet drukken hah! Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. Ik heb trouwens geen foto van kind en eerste dag school en foto van leeg fretten hok is ook niet zo interessant. Dus daarom maar even dit plaatje:


33 opmerkingen:

  1. Ah gelukkig nog zo'n moeder die blij is met tijd voor zichzelf! Ik ben aan het aftellen... :)
    Succes met de fretjes, benieuwd wat je van ze gaat vinden.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik kan me nog niet echt voorstellen hoe het zal zijn wanneer Ozz naar school gaat. Hij is immers pas 1,5 jaar oud. Maar ik kan me wel voorstellen dat die vrijheid en even geen drukte om je heen wel heerlijk voelt. Dat maakt je geen slechte moeder, in mijn ogen. Maar goed, ik kan me dan weer wel voorstellen dat je denkt dat andere moeders dat denken.

    En Fretjes! Wat ontzettend gaaf! Ik zou er ook wel 1 of 2 willen maar ik heb zo het vermoeden dat ik dat er niet in krijg bij mijn vriend. Hij vind ze inderdaad stinken en we hebben al een kat, dat is voldoende voor hem. Als er al iets bijkomt is het een hond. En zelfs dat voorlopig niet.

    Liefs,
    Mama Krieltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nou ja een kat is ook leuk (als je van katten houd ;)
      Nog even wachten met naar school gaan dus. Misschien heb je af en toe nog het genot van kind dat een middagdutje doet?

      Verwijderen
  3. O wat fijn om te lezen dat er nog meer mama's zijn die niet overal foto's van hebben zoals eerste dag op school...

    Maar fredjes...hmmm...ik ben ook benieuwd hoe je ze zult vinden.

    Ik ben zo'n dierenvriend op veilige afstand;) het liefst zie ik ze schattig op een kaart of op tv voorbij komen.

    Geniet van je vrije tijd!

    Liefs,
    Thea

    Ps: houd je kleppertje in de gaten want misschien fiets postbode Siemens morgen wel langs;) Mocht dat het geval zijn wil je hem dan de groeten doen, ik vind hem zooooo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou ik ben benieuwd hoor! Dan moet onze huidige postbode een dagje vrij hebben ;0
      Ik heb inmiddels al vanmiddag bij de dierenwinkel allemaal fretten spullen gehaald....

      Verwijderen
    2. Nou, :( Dankzij (hoor je de achtertoon in mijn stem?) mijn man die zo lekker op tijd was waardoor ik de post op tijd naar het postkantoor kon brengen....dus niet!!! komt je pakketje met vertraging...jammer!!! we houden 't nog even spannend dus;) Ik heb HEM trouwens al even een rechtse gegeven en HIJ zegt nu: Sorry.... nou goed dan, dan laten we het daar maar bij voor DEZE keer dan hè.

      Leuk!!!! spulletjes kopen...(al is het voor de fretjes;))

      Toedeloe!

      Verwijderen
  4. ik wacht op de foto van de fretten, lijkt me leuk! geniet van je vrije momentjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk ben je geen slechte moeder, als je na 7 weken blij bent met een momentje voor jezelf!
    Wat een bijzondere hobby's heeft jouw man: goud zoeken, fretteren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja i know......
      Enne niet na 7 weken na 4 jaar!!!

      Verwijderen
  6. Tijd voor jezelf is heel erg belangrijk! Geniet ervan, voor je je de halve dag bezig moet houden met het uitlaten, verschonen en trainen van je frettekinderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aaargh nee dat is natuurlijk niet de bedoeling!

      Verwijderen
  7. Het helpt natuurlijk ook dat hij het leuk vind op school:)Maar ik snap je wat dat betreft helemaal!! Wat betreft de fretten niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tijd voor jezelf! En dan inderdaad muziek hard aan! Ik kijk er ook naar uit. Volgensmij worden we daar met z'n allen (nog) een stuk leukere moeders van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat Siem het zo naar zijn zin heeft! Dat was bij Serah wel anders, die huilde alleen maar die eerste weken. Ik had me ook enorm verheugd op vrije tijd voor mezelf (zei ze met schaamrood op haar kaken, haha), maar kon er helemaal niet van genieten omdat ik wist dat mijn meisje verdrietig was. Toen ze eenmaal gewend was, ging ik los, haha, wist vaak van gekkigheid niet wat ik allemaal wilde doen op zo'n vrije ochtend! :-)
    Succes met de fretjes, ben benieuwd!
    Hopelijk gaat het goed met je mama
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dan kun je natuurlijk niet echt van je vrije tijd genieten! Ik was ook een beetje bang dat dat bij Siem zou gebeuren hoor....
      Met mama gaat het wel okee, ze is wel sneller en vaker moe.

      Verwijderen
  10. Tssstsss wat een slechte moeder ben jij! :)
    En wat grappig dat jullie fretten krijgen. Is het alleen logeren of echt? Ik vind het wel een beetje zielig voor de konijntjes eigenlijk :( (dat is mijn gevoelige ziel HA!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaja slechte moeder ;0
      De fretjes komen niet alleen logeren hoor, ze komen hier wonen. Vanmiddag al voor 50 euro aan eten, houtkorreldingen, wc-iets, eet, drink bakjes, poepscoop, hangmatje, vitaminen en fretten shampoo gekocht..... Dusseh.. ik ben er klaar voor.
      Ik weet ook nog niet zo goed wat ik vind van dat gejaag.

      Verwijderen
  11. Oh en geniet van je vrije tijd natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet lekker van de vrijheid :) Tijd voor jezelf, heerlijk. Heeft iedereen op zijn tijd nodig. Erg fijn dat hij het naar zijn zin heeft op school!
    De fretten... ik weet niet wat ik ervan zou vinden. Vroeger had een vriendin er 2, toen vond ik ze maar niks :) We gingen er ook mee wandelen, dat vond ik dan weer wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vond het altijd heerlijk als de kinderen na de zomervakantie (3 maanden!) weer naar school gingen. Zoveel meer tijd om dingen voor jezelf te doen. In die 3 maanden beginnen ze zich ook behoorlijk te vervelen, vooral als tieners. Maar zover ben je nog lang niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik verheug me ook zeer op de dag dat de kinderen naar school gaan. Even weer het huis voor mij alleen. Nog een half weekje, dat is te overzien. Maar zodra ze dan weer naar school zijn ben ik dan ook altijd weer blij als het woensdag middag is en ze weer lekker thuis zijn. Voor mij mag de routine weer beginnen... Fretjes zijn leuke dieren! Een vriendin van mij had er vroeger eentje en die ging overal met haar mee naar toe. Op haar schouder of slapend in de uitgelubberde elleboog van haar mouw. Ze zullen zich best thuis voelen bij jullie! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lijkt me dat bijzonder als je kind voor het eerst naar school gaat. Over 3 weken sta ik weer voor 25 kids die ook voor het eerst naar school gaan. Fijn dat Siem het zo naar zijn zin heeft en dat jij zo geniet van je welverdiende vrije tijd!!
    En fretjes...spannend en vast heel leuk! Komt vast helemaal goed!
    Misschien moet je op de hei gaan staan en de konijnen vast vertellen dat ze lekker op vakantie moeten gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lolll... een nieuw werkwoord geleerd: fretteren :-) Je hebt dit weer heel leuk neergepend :-)En hé, ik kijk uit naar het einde van de vakantie hier... weer alles normaal... weer tijd om ook hier lekker luid mijn muziek te laten knallen... en tijdens mijn pauzekes meer dan 3 bladzijden te kunnen lezen zonder gestoord te zijn... Néé hoor, je bent geen slechte mama :-) Geniet van je vrije momenten, dan heb je weer extra energie als je kleine spruit er weer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, fijn hè, je kind op school :) Dat geeft weer wat ruimte voor andere dingen. (En de juf maar zwoegen in de klas...haha!)
    Ik zou je man lekker voor de fretjes laten zorgen. Hij wil het, dus zijn verantwoordelijkheid! Toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik begrijp het helemaal dat het ook weer lekker is om tijd te hebben voor jezelf. Ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren over een tijdje. Ik begin maandag en werk in het onderwijs. Vind het altijd geweldig om die eerste dag te werken en de nieuwe brugwuppies komen verlegen het klaslokaal binnen gelopen. Die verlegenheid is er na een weekje meestal wel af. Geniet ervan. En ben benieuwd naar de fretjes. Vind ze altijd een beetje eng.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat Siem het naar z'n zin heeft en jij ook-hij was dus echt toe aan de basisschool. En zo vindt een ieder zijn/haar weg. Ik vond het altijd dubbel-fijn dat ik meer tijd had maar ook fijn als ze er was. En succes met het wennen aan de fretjes-ben super benieuwd-denk dat Siem het top vindt?! Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey! :)
    Kom ik terug van vakantie, blijk je fretjes te hebben! :O
    En..hoe bevallen ze? Is er sprake van wederzijdse liefde?

    Succes voor Siem op school.
    En nu ga ik verder bijlezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat de de eerste schooldag zo goed is verlopen. Dat geeft gelijk een goed gevoel.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)