zaterdag 4 augustus 2012

weer thuis.

Zo ik ben er weer. Computer en ik zijn weer opgeladen!
Afgelopen week zijn we er even tussenuit geweest. Een weekje 
op de boerderij van m'n tante in Belgie op 
huis & honden gepast. 
(nee nee geen koeien gemolken enzo hoor!)


Heerlijk om zo dichtbij de natuur te wonen en om zo veel rust en ruimte om je heen te hebben. Het is ook zo'n mooie omgeving daar (Belgie vlakbij zuid Limburg), al die heuvels en van die kneuterige dorpjes. Als je niet oplet ben je het dorpje al weer uitgereden! De dichtstbijzijnde supermarkt eh.... een paar dorpen verderop. 
Wel van die lekkere boulangerietjes natuurlijk.


En ook zoveel beestjes gezien. Ik woon in de stad en ben misschien niet zo heel veel gewend.... Overstekende hertjes, roofvogels en kikkertjes. Op een avond kwam er zelfs een kerkuiltje bij het raam zitten! Misschien maar voor 5 seconden hoor maar wauw! Hoe gaaf is dat! 
Mega slakken met riante villa's op hun rug en nieuwsgierige koeien.








en natuurlijk 2 lieve honden-beesten. Siem was er dol op! Zo schattig om te zien hoe hij daar mee om ging en allemaal wilde helpen met verzorgen en uitlaten enzo en pogingen waagden tot wat overwicht bij die twee! :)


Verder nog wat mooie uitzichtjes:


en nog wat mooie foto's van de Amerikaanse militairen begraafplaats (Henri-Chapelle). 
Indrukwekkend is dat hoor.




Zo dit was even een kort foto overzichtje.... Ik hoor nu toch echt een wasmachine boven roepen! 
Ik ga snel al jullie blogs proberen bij te lezen hoor!!!

24 opmerkingen:

  1. Wat een klovers van honden! Fijn dat Siem er niet bang van is. Ik wist eigenlijk niet dat er nog zo'n mooie plekjes waren in België. Ik wil ook wel eens op de honden gaan passen hoor:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de honden zijn nou ook weer niet zoooo groot hoor, tis natuurlijk een klein kind wat ernaast zit!

      Verwijderen
  2. Prachtige foto's, kan me voorstellen dat jullie het heerlijk gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De honden hebben zo te zien een goed leven daar! Wat een prachtige boerderij en omgeving. Naar zoiets zou ik ook wel eens willen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat zalig dat jullie er even tussenuit zijn geweest en zo heerlijk hebben genoten, dat heeft je zo te lezen goed gedaan!
    Volgend jaar zullen jullie vast en zeker weer met heel veel liefde op die twee kanjers gaan passen. Zalig vind ik dat van die grote lubussen, zalig om te knuffelen en mee te spelen en te knuffelen :).
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er echt vakantie achtig uit hoor .... mooie omgeving ...
    wat een schattige foto met je zoontje en de honden zo lief ...

    Fijne zondag ... groetssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooooh, doe mij zo'n tante!
    Wat een heerlijke plek!
    (en wat een joekels van honden ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk wij gaan nog op vakantie naar....belgische ardennen, heb er ondertussen superveelzin in:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, dat is handig om zo'n tante te hebben! Ze mag zeker wel vaker op vakantie van jullie ;)
    Ziet er wel helemaal geweldig uit... leuke & mooie foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt fijn zo'n tante met honden! Heerlijke foto's. Van de begraafplaats heel indrukwekkend. Stonden er namen op,of was het anoniem? Fijn dat je weer wat energie hebt gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha,ik lees mijn reactie terug. Sorry voor al dat ge-fijn. Ik gebruik, dacht ik, nooit het woordje fijn. Dus wel. Laatst zei Boris in de auto: "Het was een fijn feestje,mama". Amai.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *gniffel* ik vind 'fijn' ook wel een prettig woord hoor!
      Op ieder kruis van de begraafplaats stond een naam een datum van overlijden (geen geboortedatum). Er waren ook tussen alle kruizen een aantal sterren, die waren van Joodse slachtoffers. Het was wel erg bijzonder. Alles was echt helemaal super keurig Amerikaans bijgehouden, ieder grassprietje gemillimeterd! Aantallen worden vaak pas duidelijk als je het visueel hebt vind ik.

      Verwijderen
  11. Wat een mooie plek van je tante. Dat is niet verkeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je zo genoten hebt Merula, kun je nu ook wel even gebruiken! Ik woon niet in het Heuvelland, toch net ietsje hoger en stadser zeg maar ... (is dat een woord?) Maar we gaan wel regelmatig die kanten op om te wandelen en hapje te eten. Het is er inderdaad zo mooi, net een stukje buitenland he? je tante woont ook niet verkeerd, heerlijk zo''n vakantieadresje!!
    Mooie foto's van Siem, is volgens mij echt een op en top buitenkind of niet?
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat klopt wel! Buiten is het zo veel makkelijker om je te vermaken!

      Verwijderen
  13. Oooh wat heerlijk Merula! Wat een heerlijke foto's!
    En hoewel ik wel wat ben ge/ver-wend ben qua natuur, ik blijft het altijd mooi vinden om roofvogels en hertjes enzo te zien. Mooie foto van Siem, die drie op een rij en dan de rechter!

    Enneuh, ik heb mijn tuin natuurlijk op z'n allervoordeligst gefotografeerd... Ik doe nog wel even een soort van 'hoe-mijn-tuin-er-echt-uitziet-blogje' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend! Geef mij een tante met zo'n huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er geweldig uit! O, ik hoor nu ook een wasmachine roepen. Fijn hè, die after-vakantiestress ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke plek! Het is vast geen straf om daar op te moeten passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er uit als een geslaagde vakantie! Gezellig dat je weer terug bent in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk even zo,n weekje weg!!
    Fijn :) dat je weer terug bent in het land der bloggers haha
    Prachtige foto,s ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig: Siem tussen de dieren-de beste combi ever-Fijn dat er is genoten! xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)