woensdag 26 september 2012

briefje deel 2 'het telefoongesprek'

Nou het is gelukt.... nou ja soort van dan.. denk ik.......
Gister schreef ik dus over het gevonden briefje waar jullie zo enthousiast over reageerden. Ik ontving ook wat tips en toen was het uiteindelijk best makkelijk. Ik had in eerste instantie zowel straatnaam als achternaam verkeerd gelezen. Dat heb je ook he met dat handgeschreven schrift!
Maar er was dus in het telefoonboek nog 1 iemand te vinden met dezelfde achternaam, wel een ander adres, maar dat kan natuurlijk na zoveel jaar.  Dus toen heb ik maar meteen gisteravond gebeld....
En ik kreeg een heel oud mevrouwtje aan de telefoon, die er niets van snapte...... Ik vroeg haar of ze vroeger op dat adres had gewoond. Maar ze snapte niet wie ik was en ik moest ook niet zo snel praten! Twee keer geprobeerd uit te leggen dat ze me ook niet kent maar dat ik een briefje had gevonden. Vervolgens wist ze niets van een briefje en ook niets van een dood vogeltje. Neee o het telefoongesprek ging helemaal niet zoals ik wilde of gehoopt had! Ze vertelde ook een paar keer dat ze echt al heel oud was en haar man al heel lang geleden was overleden. En ze wist (dus nogmaals) niets van een vogeltje. Woonde ik dan misschien in het oude huis? Nee.... ook niet. Ik dacht dat u het misschien leuk zou vinden om dat briefje te hebben? Nee, ik weet niets van een briefje....

Tja... nou toen heb ik me maar verontschuldigd en het mevrouwtje volgens mij helemaal in verwarring achter gelaten....... 
(en dat was echt niet de bedoeling!!!)
Niet dus helemaal wat ik had gehoopt. 
Ik zou het denk ik wel heel leuk hebben gevonden als je een oud briefje van je man krijgt en nog een keer z'n handschrift ziet. En dan ook kan gniffelen om de inhoud van het briefje ' oja hij was ook altijd zo met z'n vogeltjes bezig'.......



tot dusver mijn Sherlock story.....

23 opmerkingen:

  1. iemand blij maken met een dooie mus.. zoiets? ;)

    aah wel jammer deze uitkomst..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je best gedaan! Super dat je het wel geprobeerd hebt. Ik hoop dat iemand mij later nog een briefje van mijn geliefde zal brengen, als ik oud, alleen en verschrompeld ben. Misschien zelfs een briefje over een dood vogeltje. :) Bedankt voor het delen van het verhaal, ik heb genoten! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neee je hebt gewoon gebeld? Stoer zeg!
    Wel jammer dat ze van niks wist en dat ze zo verward was... kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt...maar ach joh, ze is het vast zo vergeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In de film loopt zoiets dan altijd wel van een leien dakje. Ik kan me jou al helemaal voorstellen aan die telefoon :-) Wel de max dat je dat briefje gevonden hebt, ik denk dat ik ook zo in zoekmodus zou geraken :-) Misschien moet je maar eens langsgaan met dat briefje, of woont ze nogal ver van jou bed? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee ze woont hier in een dorpje verderop..... maar ik denk dat ik toch maar niet langs ga hoor! Straks belt ze de politie ofzo ;)

      Verwijderen
  5. Wat een verhaal en wat ben jij stoer...dat je zomaar durfde te bellen! Ik weet niet of ik dat gedurfd had hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik zie het zo voor me! Ik moet voor mijn werk regelmatig oudere mensen interviewen (laatst nog iemand van 102) en als ik een afspraak wil plannen, is het vaak een en al verwarring tijdens zo'n telefoongesprek. Wie bent u, ik ken u niet....En dan heeft de thuiszorg al aangekondigd dat ik ga bellen, maar dat blijft niet hangen. jammer hoor! Misschien kun je het briefje kopieren en in de bus gooien met een korte uitleg erbij hoe je eraan komt. Dan kan haar familie dat eens bekijken? Want een echte rechercheur geeft niet snel op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stoer dat je gebeld hebt zeg! Ik weet niet of ik dat zou hebben gedaan...
    en ach... het gaat niet altijd zoals je verwacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah wat jammer! Maar wel echt supertof dat je het zo uitgezocht hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goh, jeetje wat leuk dat je dat gedaan hebt zeg! Wel jammer dat ze jou niet begreep. Het doet mij opeens zo denken aan de film: the Notebook (uhum, niet echt te vergelijken misschien maar mijn fantasie is soms zo enorm;))

    Bedankt voor het delen van je avontuur! Ik hou daarvan!

    Trusten!
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is wel jammer! Maar ach het arme vrouwtje was vast gewoon wat de kluts kwijt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En zo spat het zeepbelletje stuk. Wat jammer. Mijn broer vond bij de intrek in zijn huis een hele zak vol met brieven. Er waren hele oude bij, een soort dagboekbrieven. Er stond bijvoorbeeld ook in geschreven over het slechte huwelijk van deze mevrouw. Maar ook dingen over de oorlog. En ook een aantal geheimen.
    Was ook heel spannend om te lezen. Uiteindelijk is het ons gelukt om de familie op te sporen in Duitsland. Afgelopen zomer hebben ze de brieven overhandigd aan
    de blije familie wat weer heel wat gesprekstof heeft opgeleverd. X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat stoer dat je hebt gebeld en jammer dat het niet afliep zoals je had gehoopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb er helemaal beeld bij.
    Jij met je beste bedoelingen, geduldig uitleggen.
    En dat oude mevrouwtje, die het dan niet meer meekrijgt.

    ;)
    Voordeel van d'r leeftijd is dat ze het vandaag vast alweer vergeten is.
    Of misschien was het wel haar man, maar hadden ze een pesthuwelijk
    en had ze een pesthekel aan die vogellijkenhobby van hem ;) ;)
    Lekker fantaseren zo.

    Heerlijk he, dat speuren. Ik houd er ook zo van.
    Speur dan ook weleens mensen van vroeger op via internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ongelofelijk stoer dat je durft te bellen! Ik zou dat echt nooit durven en het bij dagdromen houden.
    Jammer alleen dat die vrouw zo verward was. Maar goed, je hebt jouw best gedaan toch?

    Ik vind je stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend leuk dat je bent gaan bellen. Jammer dat de mevrouw er helemaal niets van begreep. Maar je hebt in ieder geval je best gedaan. Ik moest er erg om lachen toen ik het net las. Zie al helemaal voor me hoe zo'n gesprek dan gaat.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, goed geprobeerd toch.
    Dat vrouwtje zit zich nu nog suf te piekeren, wat je nu toch bedoelde...Geintje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat beschrijf je echt fantastisch, ik lag dubbel! Frustrerend is dat he, als mensen je niet goed snappen! Het is jammer dat ze je niet snapte, maar je hebt het geprobeerd en het is wel weer een mooi verhaal. Hopelijk is die mevrouw het nu gewoon alweer vergeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha geweldig dat je gebeld hebt! Jammer dat het niet zo liep dan gehoopt. Je schrijft altijd zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)