vrijdag 28 september 2012

deze week zag ik... (numarası elli beş) nummer 55

Deze week zag ik:
 

.... een nieuwe poging tot matching sjaal-muts-wanten. Heb ik echt al jaren niet gehad dat de "winter accessoires" bij elkaar passen. Die ene sjaal is het fijnst want die is lekker warm, die leuke wantjes zien er wel leuk uit maar zijn helemaal niet warm en handig dus pakken we maar die lelijke soort van ski-handschoenen waar je tenminste geen natte handen van krijgt als je sneeuwballen gooit! En die muts die verder ook nergens bij past zit gewoon het beste op mijn hoofd (ook niet onbelangrijk toch?)
Maar goed. Nu dus 3 matching artikelen en ik ga mijn best doen om de komende koude dagen er eens stijlvol bij te lopen. Ha!


Deze week zag ik ook dat we man eindelijk letterbak nummer twee hebben opgehangen. Altijd fijn zo'n uitbreidingssetje!



En tot slot een goede masking tape gebruikstip:


Masking tape is namelijk ideaal voor het dichtplakken van insecten-vang-dingen. Want jawel in de twee desbetreffende bakjes zitten spinnetjes (u ziet ze misschien niet maar ze zijn er wel hoor). En die willen we niet zomaar los hebben lopen hier in huis. Ik vind het zelf zeeeer decoratief.....



'deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Mee doen of gluren bij de andere deelnemers? klik op de 'deze week zag ik' balk links boven.


27 opmerkingen:

  1. Haha, ik heb dat ook: ik stik van de sjaals, mutsen en handschoenen, maar ze passen allemaal niet bij elkaar! (Ik had ooit alles in het blauw, maar dat was gebreid spul en da's ooit helemaal verkeerd gegaan in de wasmachine, dus tja...weet je, verschillende kleurtjes zijn ook wel vrolijk ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n letterbak had mijn moeder vroeger ook. Jaren 80? of moet ik verder terug?
    En die spinnetjes zie ik duidelijk zitten hoor. Niet bij elkaar stoppen anders eten ze elkaar op. (Herinner ik me van de spinnenproef in de brugklas, spinnen uit het bos bestuderen in een jampotje, heel gruwelijk en confronterend.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, matching winter accessoires zijn bij mij ook een droom... leuke foto en heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het helemaal, die mix van winterwarmte, ik heb heel veel sjaals, een paar mutsen (maar die draag ik bijna nooit...) en zo ongeveer elke variant handschoenen die je kunt bedenken, maar nooit een hele set gekocht en dus altijd een beetje een allegaartje... Ik geloof dat er zojuist een doel is geboren in huize Snoeshaan, dit jaar wil ik ook matchende accessoires!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Letterkastjes zien er zo mooi uit <3 En ja ik ken het probleem wel een beetje met sjaal-muts-handschoenen! Nu heb ik wel een bijpassende sjaal en handschoenen, maar enkel een okergele muts.. Tja ook niet zo'n mooie combinatie? Ach, nog tijd genoeg voor de echte koude in het land is hoop ik, tegen dan heb ik er misschien zelf nog wel eentje gefabriceerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha toffe match hoor zo! En altijd fijn een beetje extra letterbak-ruimte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohja! Dat matching probleem heb ik ook! Gelukkig ben ik dus niet de enige. Kunnen we een-kijk-wij matchen lekker niet-teken afspreken? Voor als we elkaar tegen komen in de kou?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, die bovenste foto kan zo in een tijdschrift! Enne, niet bijpassend vind ik ook leuk, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat mix-and-match probleempje, weer erg herkenbaar :)
    Maar je hebt het goed opgelost, zo te zien.

    En die tweede letterbak, hmmm..dat schept mogelijkheden!
    Laat de frutsels maar komen.

    En een beetje gek misschien, maar bij die eerste foto valt me
    op dat je mooie witte tanden hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, hier nog zo'n mis-matcher! Nu had ik toch zo'n sjaal van Donna Wilson gewonnen en die wil ik deze winter natuurlijk om, maar daar heb ik helemaal niks bijpassend bij. Arme ik! :D
    Ik vind je bij-elkaar-pas-setje helemaal mooi!
    En gut, ik zie die spinnen wel hoor! Blegh!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar! Ik koop meestal een 'setje' maar dan is toch de sjaal te kort, of de muts kriebelt, en dan doe ik toch maar weer een andere op/aan...
    Enne... masking tape is zo handig!! Zeker om spinnen en andere kriebelbeestjes buiten te sluiten...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je ziet er bijzonder stijlvol uit! En die masking tape tip komt juist een paar jaar te laat... Er zijn hier in huis veel beestjes ontsnapt, dus wij hebben een beestjes-vang-doosjes-verbod voor binnen huis ingesteld... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jep, hier ook, nooit matching...maar ja. Ik straal gewoon extra veel innerlijke schoonheid uit hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk setje zo en het ziet er lekker warm uit.

    Ik ben benieuw wat voor mooie spulletjes je allemaal in de letterbakken gaat stoppen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gaaf foto verstopt in muts en handschoen-maar schat-het is net een beetje herfst-alsjeblief nog lang géén winter-maak me gek. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat alle letterbakken vol zijn-cool. Mooi weekend toegewenst met hart&ziel door Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze week zag ik... niets... met die muts voor je ogen ! Haha. Een niet-precies-pas-setje is juist het leukst ! Mooie letterbakken, zullen vast snel vol raken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke winterset! En doe niet als ik:binnen no time handschoenen kwijt raken. Haha, ik heb van die touwtjes door je jas nodig:-P

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh heerlijk zo'n XXL Letterbak, daar kun je veel in kwijt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo hee, da's nog eens een letterbak!
    En ja, een complete set zien te houden is nog niet zo makkelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hihi grappige foto!!
    Laat ik eerst maar es op zoek gaan naar een fatsoenlijke winterjas!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze week zag je volgens mij ... niks met die muts over je ogen?! Hahaha, supertoffe foto! Die letterbak... jeugdsentiment, ik wil ook terug eentje!! Very nice zo XLL

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben nogal van de Pippi-langkous-styling...dus vind kleurtjes al snel bij elkaar matchen ;)
    Het is me tot nu toe nog wel gelukt steeds 2 dezelfde handschoenen te dragen hoor....dus zo erg is het nog niet...hihi. Maar heel herkenbaar, dat van die ski-handschoenen...Hier gaan bij sneeuw ook de motorhandschoenen aan, zoooo charmant!(ahum)
    En jammer dat je het zelf niet kunt zien zo met dat halve schaap voor je ogen ;) maar geloof me: mooie set heb je aan hoor! Very stylish!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ooooh zou Boor ook geweldig vinden, die insectendoos!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel herkenbaar dat verhaal van die matchende setjes. Dat heb ik dus ook nooit. En om dezelfde reden als jij. Is het leuk, dan is het niet warm. En is het warm, dan is het meestal oud en versleten :-)) Letterbak is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldige foto! Je staat er weer leuk op :).
    Ennuh dat is boffen dat je letterbak nu hangt, mijn kaartenrekken hangen nu ook eindelijk :D.
    Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha, een supertip. Een hele mooie foto, die bovenste. En wat een mooie verzameling letterbakken heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)