zondag 9 september 2012

nou daar loop je dan.....

tja daar loop je dan met Fred de fret......



De witte fret moest thuis blijven, want ik had maar 1 riempje.... (gratis gescoord via marktplaats van een man hier een paar straten verderop). En de bruine fret is wat dikker en blijft beter in het tuigje zitten. Ik had al wel wat geoefend met wandelen in de tuin, maar daar werden ze toch wel erg afgeleid door alle takjes/blaadjes/bloemetjes enzo waar ze steeds aan willen snuffelen en dat schoot dus niet zo op. Daarom maar op de stoep voor het huis gaan wandelen (hallooooo buren, nee dit is geen rat aan een riempje!) Maar dit wandelen behoefd ook nog wat oefening....

Ik wil graag even de afgelegde route met jullie delen:




Dus. Ook dit werkte niet heel erg. 
En weet je inmiddels zijn de fretten ook naar buiten verhuisd, want ze stinken gewoon wel! Ondanks wat er verteld werd op internet over dat ze niet stinken......
Siem vind ze wel leuk en sjouwt er mee rond. 
Dus wordt vervolgd dan maar weer... hopelijk volgende keer erg enthousiast nieuws van mijn kant over de huisdieren.


21 opmerkingen:

  1. Fantastische route (ik zie het voor me). Toch wel heel orgineel met zo'n beestje wandelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu breekt m'n klomp oftewel teenslipper-nog nooit een fret gezien op straat. Maar misschien baart oefening kunst en stinken doen alle huisdieren-good luck-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha die route! Veel gezien onderweg?
    Ik heb een keer met een kat aan een tuigje gelopen, ook best gek. Dus geneer je niet joh... en toen ik nog een rat had keken mensen ook altijd wel raar. Niet dat de rat in een tuigje zag, maar in een bakje als ik met de trein ging ofzo... Anyway, hopelijk komt het allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha, volgens mij ging Fredje met jou aan de wandel!

    Dus die fredjes van jou gaan al op zichzelf wonen? Ach, als zij een eigen mooi stekkie hebben is daar niks mis mee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, flinke wandeling! Ik vind het grappig hoor, zo'n fret aan een riempje. Vraag me wel af hoever get wandelen is naar z'n nieuwe buitenverblijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha die bruine blijft beter in het tuigje zitten...kun je nagaan hoe de wandeling met die witte zou zijn gegaan, ik zie het voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha ha... ik had je wel willen zien gaan! Ach... je hebt wel lekker bij de buren een praatje kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha sorry, ondanks dat het op het moment van de wandeling zelf niet zo grappig was moet ik toch echt wel lachen om je tekening :-) Maar oefening baart kunst toch? Geen idee of dat bij fretten ook zo werkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie ze altijd zitten in de dierenwinkel en vraag me dan af, wie heeft er nou eigenlijk een fret? JIJ dus! :) Leuk hoor! Je zult wel veel aanspraak hebben als je met hem aan de wandel bent! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ik zie je al scharrelen met Fred!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ja! Ik had een rat, Karel heette hij en hij was grijs en heel lief :)
    Wil je de oude fotorolletjes niet zelf houden? Zo niet, dan ja graag! (snap je me nog?)
    Groeten aan welke kat? Ik heb er twee namelijk en ik zou niet de verkeerde de groeten willen doen natuurlijk. (en de kat die in het af-tuigje heeft gelopen, die moest terug naar het asiel...dus daar kan ik de groeten niet aan doen)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, ik zie je echt al lopen door de straat! Spannende route ook :-) Zolang ze maar voor leuke afleiding zorgen, toch..?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was jij op wandel met Fred de fret, of fret de Fred met jou? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank voor je bericht! En oh wat vervelend dat mijn blog zo traag is.....!! Ik heb de klacht eerder gehad en toen heb ik de foto's op de achtergrond weg gehaald. Voor de meeste mensen was het probleem toen opgelost. Maar niet voor iedereen dus. Ik weet niet wat ik er aan moet doen! Gebruik je Chrome als browser? Voor de Chrome-mensen is het meestal geen probleem namelijk. Dank je voor het zeggen in ieder geval, ik begrijp het als je niet steeds reageert hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi, straks past dat tuigje natuurlijk niet meer door al dat beweeg maar dan is andere Fred misschien genoeg aangekomen om erin te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. :)
    Wie voelde zich nou voor aap lopen?
    Fret of jij? ;)
    Ik vind het super lief dat je Fred zijn beweging gunt! Zijn energieke beestjes denk ik. Kunnen ze net als konijnen de hele winter buiten staan?
    Grappige beessies.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha ja het zijn speelvogels he!!! Vrienden van mijn ouders hadden vroeger ook een fret en dat beest stonk ook enorm, maar was toch zo lief en leuk.. Maar des te beter dat ze nu naar buiten verhuisd zijn denk ik dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kun je die route misschien markeren met van die rood-witte LAW stickers?
    Lijkt me een interessante dagtocht! hihihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Whahahaha!!!!
    Ik heb er een beeld bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. We hadden vroeger ook een fret thuis! Die hielden we ook buiten, want ja die frettenlucht. Ik stak toen een keer mijn neus door het gaas en kreeg toen een knauw, resultaat een leuk litteken net boven m'n lip ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)