dinsdag 11 september 2012

wolfgang

Mag ik jullie even voorstellen aan Wolfgang, hij is geboren Juli 1951 in Duitsland.
Wat een schatje he?
 


En zo lief in zo'n gebreid pakje....



 Het was zo'n lieverdje, hier was hij 6 jaar (links) en kwam net terug van de kapper..... De rechter foto was van toen hij 9 jaar was (een brilletje was nodig)





In februari 1958 was er een leuk carnavalsfeestje op de kleuterschool.....



En daarna natuurlijk de eerste schooldag, het was april 1958. Volgens Duitse traditie met een Schultüte (puntzak met snoepjes en cadeautjes)



Hij werd een slimme jongen en zat vaak met z'n neus in de boeken. Maar hield natuurlijk ook van spelen met z'n speelgoed en mocht ook zo af en toe weleens televisie kijken.




De jaren gingen voorbij. 
Op 3 maart 1965 gaf hij deze pasfoto aan zijn oma. 
'zum andenken dein enkelsohn'



Hier zie je Wolfgang als volwassen jongen....



de bakkebaarden groeiden en groeiden (23 maart 1972).....



en toen kwam die z'n meissie tegen en leefden ze nog lang en gelukkig.


(alle foto's uit een gevonden fotomapje bij de kringloop)

En hoe leuk is dat als je zo'n fotoserie vind van iemand!?
Nou ja wel heel leuk dus, maar ik zat van de week een beetje te bedenken of ik nog iets meer kon doen met de foto's. Anders belanden ze bij mij over een tijdje ook gewoon weer in een doos met zooitjes boven ergens.... En dat is nu juist niet de bedoeling!

Dus ik ben bezig geweest om de foto's wat op te leuken en plakte er wat dingetjes op..... een nieuw bruidsboeketje, wat nieuw speelgoed, wat huisinrichting en een bijzonder gezicht.



.... maakte er een mooie jurk met appel-design van
(let op de bijpassende corsage!)

en voorzag het klasgenootje ook van wat appeltjes in dr schortje.
En ik had helemaal lol en zit te bedenken dat ik een nieuwe hobby ontdekt heb!


25 opmerkingen:

  1. Nou dit is bijzonder zeg! Sowieso zijn oude foto's heel tof maar als je echt een hele serie van 1 persoon vind is dat echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Merula, dit is geweldig!!!! Ik vind ze niet vaak bij de kringloop, oude foto's, maar als ik ze tegenkom dan kan ik ze niet laten liggen. Hoe komt dat er in hemelsnaam terecht vraag ik me dan af en hoe is het deze mensen in hun leven vergaan. Ik schreef er ook al een paar keer over op mijn blog.

    Ik hoop dat je nog heel veel oude foto's mag vinden en dat je ze hier, inclusief levensverhaal, aan ons laat zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me het begin van een goed boek. Ik vond ooit (15 jaar geleden?) twee dozen vol 'dia's van Richard'. De eerste overbelicht als baby in de wasbak en de laatste onderbelicht in militaire kledij. Ik was van plan ze allemaal te schilderen maar het bleef bij één doek. Wel mooi overigens en verkocht. Na een jaar of twaalf dacht ik niet er nog iets mee te doen en heb ik die dia's weggegooid. En nog steeds spijt van. Ik ga maar weer eens struinen in andermans oude rommel en wie weet vind ik dan weer eens zo'n serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, leuke nieuwe hobby erbij! Zo zijn de foto's nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merula, you always know how to make me smile!!
    :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, over goede kringloopvondsten gesproken zeg! Juweeltje heb je gevonden!
    Ik vind zoiets nou nooit bij de kringloop, foto's zijn 1 euro p.s. ofzo, veel te duur naar mijn smaak :)
    Leuke hobby :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf maar triest tegelijk-waarom zijn die daar belandt? Maar je hebt je leuk uitgeleefd-die bakkebaarden vind ik cool-mooie week nog-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grappig jong, die Wolfgang. Ik ben benieuwd wat er van hem geworden is. Fijn dat je de foto's hebt weten te redden en een tweede leven hebt gegeven. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is zo gaaf, hier hou ik van. Ik heb ook zo'n geweldig boek van Erik Kessels, hij koopt foto-albums op op rommelmarkten en heeft over een serie foto's een (verzonnen) roman geschreven. Is een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat leuk gedaan. Jij verzint altijd zulke leuke dingen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OoOh ik hou van oude foto's....ik hou van kringlopen....wat fantastisch dat je een hele serie hebt gevonden....en wat waren de foto's vroeger toch mooi! Zoveel aandacht voor dat ene juiste moment....geniet! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw, die Wolfgang.... je zou hem moeten opsporen....! Heel cool gedaan, leuke hobby! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Merula, wat ben je lekker aan de gang met Wolfgang. Dit wordt een prachtige zwanenzang. Weinig zwart-wit, ben ik bang. Maar na zoveel jaren eindelijk kleur op zijn wang. Nu ga ik stoppen, het wordt al zo ... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. OMG wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met zo'n afwijking. Heb van de week nog een lijst in de handen gehad met allemaal kinderkoppies, kadootje voor een Juf maar op de één of andere manier in de kringloop beland. En ik spaar dus die naambordjes maar nu zie ik ze niet meer, terwijl ik ze voorheen nog wel eens tegenkwam. Oh wat een lol kun je dan hebben he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dankjewel voor de travelling sheets, die ik terugkreeg. Wat een mooie bijdrage had je gemaakt met die kleine aardbeitjes en dat hele oude poezieplaatje! Lief dat je daar energie in hebt gestoken, kan me voorstellen dat je hoofd nog niet naar dat soort dingen staat!! Waardeer het heel erg. Fijne dag x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi super je nieuwe hobby! Ik vind trouwens dat Wolfgang met de bakkebaarden een beetje op Matthijs van Nieuwkerk lijkt ;-) Haha. En wat heb je trouwens een leuke give-away gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk gedaan... inderdaad, een nieuwe hobby is geboren... ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grappig zeg! (ik vind dat soort foto's dus echt nooit, terwijl ik er altijd naar zoek!)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend leuk bedacht ,heerlijk zo je fantasie de vrije loop laten gaan Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)