vrijdag 5 oktober 2012

deze week zag ik (number fifty-six) 56

Deze week zag ik:

Poging tot fotosessie met fred & fret en 2 kleuters......



Gaat goed he zo keurend poserend! hihi ik vond ze zelf wel grappig geworden deze foto's. Foto 1 lekker vaag met haren voor de ogen en Fred die zich verstopt. En foto 2  spreekt eigenlijk ook wel voor zich. Fred & Fret zijn het niet altijd met elkaar eens . Maar ik moet wel zeggen dat we vorderingen maken! We proberen iedere dag even met ze te gaan wandelen (behalve als het heel hard regent hoor.......). En dat wandelen gaat nu eigenlijk wel heel goed. We gaan echt even een blokje om en ze weten allebei precies de weg. Het eerste gedeelte zijn ze vooral nog wat aan het rond snuffelen, maar zodra ze de bocht om zijn gaan ze altijd rennen. Ik weet niet wat dat is maar daar gaan ze altijd rennen! Als ze dan weer de volgende bocht om zijn willen ze vaak ook nog wel een stukje rennen. Vervolgens onder hek door en poging tot kruipen in prikkelstruiken. En dan achterom door de poort weer naar binnen. Siem vind het erg leuk om met ze te rennen. Ik versnel mijn pas wat en dat gaat ook wel goed... (ga liever niet rennend over straat namelijk) Ik maak ook nu ineens helemaal contact in de buurt ( was eigenlijk niet helemaal de bedoeling hoor! woon nou niet in de meest geweldige buurt helaas) Er word gevraagd of er geaaid mag worden, waar ik dat riempje heb gekocht want deze mevrouw was ook op zoek naar een riempje voor d'r chiwawa (op z'n Tilburg klinkt dat ongeveer zo: OO wer hedde da riemke gekocht want ik heb zo eene ok nodig vur menne chiwawa).  Nou weet je wat ik vervolg m'n verhaal even zoals het in het echt klonk. O we leuk van die biskes. We is da nou toch? Er word gestopt en gekeken. Ja hoor helemaal mijn ding dus (ahum).

En gister (dierendag) kregen we er ook nog 2 logeetjes bij! De 2 honden van m'n tante komen logeren voor een dikke week. Ja hoor gezellig. Beetje vol misschien en uitlaat technisch even kijken hoe we dat moeten gaan doen..........







Zie wat alle andere 'deze week zag ik' deelnemers deze week zagen door links boven te klikken op de 'deze week zag ik' balk. Daar kun je ook aanmelden en meedoen!


35 opmerkingen:

  1. Haha, ik moet altijd zo lachen om je berichtjes, zie het tafereel levendig voor me, zeker nu je het accent erbij beschreven hebt :-)
    Ik ben ook erg benieuwd hoe je dat nu uitlaattechnisch gaat doen. Kijk uit naar je volgende blogje (met foto's uiteraard)
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha zijn die logeerhonden ook chiwawa's? Knoop je gewoon alle riempjes aan elkaar. En rennen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ik zie het al helemaal voor me zo'n fotosessie ;)
    Leuk dat Brabandse dialect, zo moet je meer verhaaltjes schrijven! :D
    Wij hadden een keer een logeer hond en inderdaad, je leert binnen no time de buurt kennen. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, veel leuker dan geposeerde foto"s!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ge het ut er maar druk met!
    Hahaha, wat een geweldig verhaal weer, ik zie je al gaan met Fred enFred!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou ook een babbeltje doen, als ik je tegenkwam met zo'n beestjes. Bijten ze echt niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik zie je zo lopen! Leuk met de hele meute die vrouw van de chiwawa zoeken! :)
    Fijn weekend!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahahahaha wat grappig weer! Kan me zo goed voorstellen dat je niet wilt rennen met zo'n fretje hahaha :) Leuke foto's zijn het wel trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, druk zeg met al de dieren! Fijne weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke foto's, maar vertel ook eens even hoe de combinatie hond-fret uitpakt....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk je verhaal en de foto's vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh die tweede foto, heerlijk! Dat is exact het beeld dat ik bij fretten heb, en zeker als ik je verhaaltje daarbij lees :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, mens, wat word je opeens sociaal door die fretten! Hihi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat grappig ik zie het helemaal voor die wandelingetjes.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wie laar hier wie nu uit? ;-)
    Heb je mijn 100ste blogbericht al gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha, ik moet altijd zo lachen om jouw blogjes :) Mijn hele familie komt uit Eindhoven en ik hoor het ze zeggen....Suc6 met uitlaten deze week. Ik hoor graag hoe het gegaan is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fantastische foto's! Ik houd ervan! En die Tilburgse dame, ik hoor dr helemaal tot hier! net iets te hard praten ook, zeker? Lachen! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha succes d'r maar mee! (en ik vind ze, ondanks je positieve verhalen nog steeds een beetje eng...)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kei leuk deze foto's met het verhaal Merula!
    Haha ik zie helemaal voor me hoe jij een beetje opgelaten door de buurt loopt.
    Tilburgse volkstaal , precies zoals je het beschrijft komt mijn man dat elk weekend tegen als hij onze dochter naar Tilburg brengt voor een cursus en daar dan fff langs de jumbo gaat....zulke taalgebruik krijg ik thuis dan ook te horen.
    Veel plezier met Fred en de Fretjes en een fijn weekend.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige foto's en verhaal :D xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat heb ik weer zitten lachen :-) Ik hoor dat Tilburgs al helemaal in mijn oren klinken :-) Ik ontdekte ook net jou 3x3 fotoreportages, supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gegierd om de dame met haar sjiwawa!! En mooie foto's zeg! Geniet van je weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel grappig dat je ook ineens veel contact hebt in je buurt door jullie huisdieren.
    Dit geldt ook voor het uitlaten van de hond. Manlief heeft nog nooit zoveel sjans gehad
    met vrouwelijk schoon-zegt hij-sinds de hond. Tja, waar de hond al niet goed voor is.
    Star rent ook heel graag-ik iets minder-en als die rent gaat ze heel storen grommen.
    Je schrikt je rot. Leuk dat Siem er in ieder geval veel plezier mee heeft. Mooi weekend en
    veel lol met de loge's-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahaha, vooral die tweede foto vind ik zoooo schattig!
    (Hé...en zie ik op die eerste foto nou zowaar mijn ovenwant daar achter Siems benen?) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat vind ik nou zo lief he!!
    Dat je die beessies speciaal uit gaat laten.
    Ondanks dat dat rennen door de buurt voor jou niet hoeft.
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Merula,
    na jouw blog tot een aardige tijd terug gelezen te hebben (je zet er geen datum bij), kan ik maar één ding doen en dat is jou verder volgen. Wat schrijf je leuk, geestig, puur en oprecht. Leuk om op deze manier een kijkje in jouw leven te mogen nemen.
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haha, doe mij ook maar een Merula in de straat met wandelende fretten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha ja, ik had je graag gebeld om de hulp van Fred & Fret in te schakelen, maar ik had je nummer niet! Wil je trouwens geloven dat er een man zei; "wat is dat dan? een fret ofzo?"
    Ooooh nee man!! Het is een wezel!

    Anyway, lijkt me leuk om de rolletjes te ontvangen! Ik had in de olympus trip camera ook een dia-rolletje zitten die niet meer ontwikkeld kon worden, maar dat was wel een heel oude! Lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Pfff ja gelukkig is deze dag weer voorbij!!! Bedankt voor je lieve reactie! Ik word helemaal vrollijk van deze grappige foto's ....super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Whahaha leuk verhaal en leuke reacties hier boven mij ;).
    Tsja dan moet je opeens sociaal gaan wezen hè met Fred & Fret.
    Nee rennen dat doen we niet meer, alleen nog wel eens bij openbaar vervoer hihi.
    Ben benieuwd hoe het samen met de honden van je tante is gegaan, want volgens mij zijn dat grote knapen. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi, Merula. I from İstanbul, my name is Eda. I want your mail adres.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. My mail, delikitap@windowslive.com. You write me ;)

      Verwijderen
  32. Superleuke foto's! Ik vind ze arty ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een grappige foto's ... moet er wel een beetje om lachen dat jullie je fretjes uitlaten. Ben benieuwd hoe onze hond erop zou reageren. ghighi

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)