dinsdag 30 oktober 2012

hoera

Siem begint een soort van humor te ontwikkelen, grappig is dat. Leuk is het om die ontwikkeling te merken. Waren de "grappen" eerst nog een soort van verzin rijmwoorden en mama je bent een gekke sok (hilarisch inderdaad....) Of ik ben voor-de-nep een veulentje en dan heet ik Zaagsel..... Nu woorden de grappen toch wel anders. Een beetje ondeugend soms en b.v. voor de grap iets expres verkeerd doen. Ik vond het dus eens tijd om een echte mop te gaan vertellen. Ja wel. De eerste mop (en volgens mij ook de enigste die ik zo ken) die me te binnen schoot was de mop van de worteltjestaart. U kent hem vast! Konijntje dat iedere dag naar de bakker gaat om te vragen of hij worteltjestaart heeft. De bakker moet dus iedere keer zeggen dat hij dat niet heeft, maar besluit na een aantal dagen dan toch maar zo'n taart te bakken. Komt het konijntje de volgende dag weer met dezelfde vraag en zegt de bakker dus dat hij wel worteltjes taart heeft. Dan zegt het konijntje 'vies he!" Nou maar goed de mop was toch iets te hoog gegrepen voor de kleuter. Zoon lachte natuurlijk wel ontzettend hard mee op het einde en rolde nog net niet over de vloer...... Maar de dagen erna werd mij steeds gevraagd of iets wilde, b.v. mama wil je een parkietje? Als ik dan zij 'ja hoor'. Zij Siem 'sorry, ik heb geen parkietje!' (en moest daarna erg lachen). Ahum, hij dacht dus dat dat dan de mop was ofzo....
Dus ik kijk de situatie nog even aan.
Inmiddels hebben die kids van school het wel in 2 maanden voor elkaar om mijn zoon te doen geloven dat roze stom is en voor meisjes.  2 maanden geleden had hij daar nog totaal geen boodschap aan! Geel is overigens nog steeds favoriet....

Maar de geweldige mop was natuurlijk wel een goede reden voor een nieuwe bak-poging! Ik vond op internet dit recept van een worteltjestaart. En tadaa!!!!


Hoera! En belangrijker nog de taart is gewoon gelukt! En erg lekker al zeg ik het zelf. Het bovenkantje is met mon chou en ik vond het grappig om daar wat oranje food coloring aan toe te voegen. Oranje net als een wortel (maar dat hoef ik u toch niet uit te leggen he? u bezit toch zelf ook wel over een theelepel humor of een snufje inlevingsvermogen toch?)

Zo nu ga ik smikkelen!

27 opmerkingen:

  1. Hahahaa! Het is ook zo lastig om humor onder de knie te krijgen! Hier enorm veel variaties inderdaad op steeds dezelfde grap (lopen olifant en muis op de brug, zegt de muis: wat stampen we hard hé?) & maar blijven lachen!
    Ziet er goed uit je worteltaart! Eet smakelijk!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het oogt in elk geval aantrekkelijker dan het poepdeeg;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahaha... je vraagt je toch niet af bij jezelf waar hij die humor vandaag haalt hoop ik? :-) Stom van die invloeden van school hé, ons Jitske heeft een leuke eigen stijl, in school wordt dit bekeken als 'niet bij de populairen' want ze loopt niet mee in het rijtje. Hopelijk houdt ze stand. Laat het smaken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, zo is het extra grappig door Siem!
    Die van ons leest de Donald Duck en is daardoor een soort wandelende moppen encyclopedie....
    Die taart ziet er goed uit! Is tie echt of uit een van je vormpjes?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jummie dat ziet er lekker uit!!
    Mijn kleine meisje heeft ook van die geweldige verhaalmoppen.
    Bij voorbaat ligt ze al helemaal in een deuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-D jaaaah hij ziet er echt prachtig uit!!!! helemaal met de oranje bovenkant. Ga m beslist ook eens maken.
    En hier zijn de mini's ook erg in voor kleine woord grapjes ....:-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ghehehe wil je een parkietje?! Ik vind die zoon wel erg grappig!
    Worteljestaart zou ik niet zo snel maken, maar het ziet er erg goed gelukt uit! Vooral met meneer haas ernaast (ik heb overigens ook z'n broers..)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die van mij hebben het hazenpad gekozen (oooh ha ha HA!) en staan nu op zolder in een doos te wachten tot pasen.
      Weet je trouwens dat de Boudewijn ook nog een gimmick heeft? Die streepjes zijn een soort code waarmee je iets kan (muziek luisteren geloof ik...)
      En die paaseitjes zijn nu wel weg hoor, ga straks aan de kerstkransjes en die blijven tot pasen in de pot.

      Verwijderen
  8. Lol, ik moest dus wel even lachen om dat je "voor-de-nep een veulentje bent en dan Zaagsel heet". Zal wel komen omdat ik zelf een jong paard heb en me levendig in kan beelden dat ik haar 'Zaagsel' zou noemen... Dus... De taart ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yum de taart ziet er heerlijk uit! En wat heerlijk, en zo schattig dat hij eigenlijk niet de 'echte' mop begrijpt. Ach, zolang Siem maar een vrolijk kind blijft en lekker lacht hé, gekke sok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, die kleuterhumor! De ene grap die ik kan onthouden is: Jantje en Nog een Keer zaten op de boot. Jantje viel eraf, wie bleef er over???
    En kerstkransjes tot pasen bewaren: bij ons halen ze de Kerst meestal niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zalige humor en taart!!!
    smakelijk!
    lusten veulentjes wel taart? ;)
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Carrot cake, jaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmiiieeeeeeeeee!
    Sorry, ik liet me even gaan, haha.

    Wat lief die humor van Siem!
    Daar smelt ik net zo bij wel als bij de aanblik van je taart.
    En ook zo fijn dat hij gelukt is...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, die Siem. Ik weet wel van wie hij dat gevoel voor humor heeft :-)
    Ja taart ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, wat ziet die taart er heeeeeerlijk uit!!! Die ga ik ook maken, heb 'm even bij mijn recepten op Pinterest gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo die ziet er lekker uit!!

    Ik heb voor die smooth cast SO-strong 9 pack color tint sample gebruikt. te verkrijgen via zelfde website. dit zijn kleine potjes met geloof ik 9 kleuren maar je hebt niet veel nodig.

    het schijnt, maar ik heb niet geëxperimenteerd dat alleen dit spul werkt. Ik denk dat da wel klopt vanwege de chemie.. enne wat ben jij dan wel niet aan t smooth casten? ik is nieuwsgierig ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Humor hebben is ook een vak he! Vlg mij gaat Siem dat wel beheersen!
    Zal ik je een mop kado doen, voor je moppen voorraad? ;)
    'Komt een vis bij de dokter. Zegt de dokter: Ah, ik zie het al, uit de kom

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vroeger keek ik altijd naar de mini-mopentrommel,zo leuk..............
    mmmmmm wortelcake,heerlijk. X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hahaha goed bezig! kijk je wel een beetje uit met je scheikundige proefjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jammie worteltjestaart was het zo lekker als het eruit ziet of toch vies he?
    Heerlijk je verhaal over de humor van Siem, het verhaal is bewaard op je blog.
    Ik hield destijds een schriftje bij met de leuke uitspraken, ze zijn inmiddels 16 en 18 mijn kids maar als ze het lezen lachen ze er steeds nog om.....heb ik dat gedaan of gezegd?
    Enne, ik ben ook niet zo hallowenerig hoor!
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Humorrr... :D

    De taart ziet er verrukkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bij ons was de variant "slager heeft u ook varkenspootjes/ lastig lopen hè" vooral favoriet. Leuk om in het echt tegen de slager te zeggen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die taart ziet er prachtig uit. Leuk hé als ze grapjes gaan maken. Hier doet zoonlief dat ook steeds meer. Zo ontzettend lachen dan liggen we echt samen in een deuk.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow worteltjestaart...ziet er heel zoet uit met dat zoete kleurtje...lijkt op een dikke laag marsepein of zoiets...maar goed dat je ons vertelt dat het redelijk gezond is ;).
    Is er nog een stukje over want ik wil best wel eens proeven :p. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hmmmmm, daar lust ik wel een kopje eikeltjesthee bij!
    Ik denk dat het met de humor van Siem helemaal goed komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit is een hele goede bestemming voor alle wortels die ik alvast moest kopen van de kinderen (voor het paard ;-)

    Ga eens kijken of ze in de plaatselijke supermarkt oranje kleurstof hebben want dat maakt het helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)