zondag 14 oktober 2012

wat een leuk spul!!!

Ja joh wat een leuk spul bestelde ik hier. Ik had al wel eens eerder ergens van die siliconen malletjes besteld (zo ook die van de cookies, zie vorig berichtje). Maar nu kan ik (en jij en jij en jij :) ze ook gewoon zelf maken. Hoe simpel en leuk! Deel A en B samen (het groene en witte spul) kneden en wat leuks erin duwen. De bloemetjes kennen jullie vast wel. Ik experimenteerde met lego poppetjes en dat ging wel aardig denk ik. Maar heb het nog niet kunnen testen. De handjes zijn misschien een beetje lastig om goed uit het afdrukje te komen...




 Maar eerst een paar uur wachten zodat het wat harder word en daarna paar uur in oven. Daarna kun je het dus voor van alles gebruiken. Fimo klei, zeep, polymeer, chocolade, fondant etc.
Ik zie hier alweer een nieuwe hobby ontstaan.... zucht. 
(het bord spaghetti wat je op de ondergrond ziet is een omgekeerde placemat voor wie het zich afvraagt....)



Maar nog meer leuks te melden hoor!
Ik vond weer een briefje. En ik ben dol op briefjes!
Dit briefje vond ik zo'n 7 jaar geleden ofzo onder m'n ruitenwisser van m'n auto en vind het wel erg grappig. 


 Ik had schijnbaar niet goed geparkeerd....
Ja erg he? Het waren parkeerplekken bij een flatgebouw en de auto's stonden gewoon in vakken naast elkaar. Ik had niet eens het idee dat ik iets fout had gedaan eigenlijk. Ik weet nog zo goed dat ik het briefje eraf haalde en naar boven naar de flat keek om te kijken of ik iemand zag. Maar niet dus. En toen ben ik maar gewoon in gestapt en weg gereden wel lichtelijk ontdaan.
Het briefje heb ik altijd bewaard in mijn 'memorie-doos', u weet wel zo'n doos met kaarten en foto's en briefjes.
Ik kwam het briefje weer tegen toen ik op zoek was naar de briefjes die ik vroeger altijd schreef met een vriendinnetje van de middelbare school. Tijdens de lessen verveelden we elkaar altijd met briefjes met onzin. En echt behoorlijke onzin hoor (zo waren we allebei b.v. erg verliefd om Jim Morrison, en tja ik weet eigenlijk niet wat ik moet schrijven dus ik schrijf zomaar wat tom tie dom lalala, de juffrouw is stom enz.) Na de middelbare school hadden we elkaar nooit meer gezien (ze was ook verhuisd naar Amsterdam). Maar nu sinds een paar jaar en facebook hadden we elkaar weer gevonden en afgesproken afgelopen week. Ik heb haar de briefje overhandigd om nog even terug te denken aan die goeie ouwe tijd :)


En omdat het toch al een beetje een ratjetoe is van onderwerpen in dit berichtje ook dan nog maar even dit fotootje:


Ik was namelijk zwaar onder de indruk van deze mooie kleurstalen (in combi met typografie) van Flexa (op foto natuurlijk niet zo mooi van kleur te krijgen als in t echt). En dan ook nog eens de meest mooie namen. Wat dacht je van 'bakery brown', 'caramel fudge', turquoise holiday', 'morning snow', of 'spacious grey'?
Het gezeefdrukte appeltje kreeg ik van Rianne!

Ik ben een blij mens. U ook?

36 opmerkingen:

  1. HA merula,

    lekker bezig. leuk spul he dat silly! ben benieuwd wat jij gaat maken ermee. En ik ben keigelukkig. t is zondagochtend, mini is uit logeren, meneer staat pannenkoeken te bakken en ik kon uitslapen. Wat wil een mens nou nog meer. jij ook fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die mallen! Ben benieuwd wat je er allemaal mee maken gaat :) Dat briefje vind ik nogal ehm... lachwekkend. Dat mensen zich zo druk kunnen maken over de geparkeerde auto van een ander :) Aan het handschrift te zien gaat het denk ik om een persoon die reeds de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd is en ach... wat moet je dan anders doen he ;-) Grappig, ik heb de staaltjes van Flexa ook mee naar huis genomen omdat ik ze zo mooi vind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ik geloof dat je mij ook een nieuwe hobby hebt aangesmeerd;) wat leuk!!!

    Dat briefje... wat raar! maar nu wel grappig natuurlijk. Diegene was waarschijnlijk wel zwaar onder de indruk hahaha dat hij/zij de tijd nam om zo'n lang briefje te schrijven:)Was waarschijnlijk niet zijn/haar topdag. Ik ga ook eens letten op briefjes hier en daar want ik geniet van de jouwe!

    Ook ik ben gelukkig en gelukkig is het zondag dat ik gelukkig niks moet:)

    Fijne zondag nog!
    Liefs,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg dat spul om malletjes te maken!! Dus daar ben je nu waarschijnlijk druk mee :-)
    Haha, dat briefje... dat je dat hebt bewaard, zo grappig!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, dat briefje, ik zou ook helemaal ontdaan zijn. En mooooi die kleurstalen! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ... en oh ja: bedankt voor de link! superspul is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ojee een nieuwe hobby! Houd je nog wel tijd over voor het normale leven? Wat een grappig spul!
    En ik zou dat briefje wel eens hebben kunnen schrijven, ik kan me d'r ook wel eens aan ergeren hoe mensen slordig kunnen parkeren, vooral omdat ik -mevrouw de perfectionist- graag heel goed op een plekje wil staan hahaha. Maar serieus, ik schrijf geen briefjes hoor! Wel grappig dat jij dat briefje hebt bewaard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om jou ook met dat spul bezig te zien. Ik heb het vorig jaar op de creadoe gekocht en gebruik de malletjes regelmatig met fondant voor het versieren van taartjes. Het is zo een leuk spul :D Veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die malletjes, wat leuk! Ik zie ook tal van mogelijkheden, ga ik onthouden! Haha en dat briefje, ben ik blij dat ik niet de enige ben met zulke dingen. Vorige zomer had ik ook zoiets onder mijn raam en ook geen benul dat ik iets verkeerd had gedaan. Helemaal ontdaan en gefrustreerd, zet er dan een telefoonnummer bij, kan ik nog wat terugzeggen, was namelijk hoogzwanger (dat is toch een excuus :P). En ik ben eens in de supermarkt helemaal uitgescholden door een mevrouw waar ik tot op de dag van vandaag geen flauw benul heb wat ik had misdaan (misschien in gedachten geparkeerd waar zij wilde), vreselijk hoe zoiets aan je kan knagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh en deze is ook leuk: http://sillinesstoday.posterous.com/hi-my-name-is-jack-i-accidently-hit-your-car-1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Zonde om je negatieve energie in dat briefje te stoppen, laat dat maar bij de plaatser! Die heeft zich waarschijnlijk geërgerd. Jammer dan, zijn/haar keus, niets beters te doen misschien? Gewoon om lachen zou ik zeggen, lachen is gezond ;-) (en hij/zij ziet je toch niet).

      Verwijderen
    2. oja, en wel een beetje zielig om die lego-poppetjes zo met hun gezicht in de smurrie te duwen ;-) (maar ben wel benieuwd wat je er mee gaat maken!)

      Verwijderen
  12. Ik heb weer genoten van je schrijfkunst en kijk verlangend uit naar wat je allemaal gaat doen met de vormpjes. en fijn dat je ( weer) blij bent ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat een fantastisch idee! Lekker creatieve Merula is weer goed bezig! Jammer dat je niet kan parkeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij bent echt fantastisch! Weet je dat? Ik was op zoek naar dat winkeltje, maar had geen idee hoe ik het moest spellen! EINDELIJK HEB IK HET GEVONDEN!!!! En ik was ook op zoek naar dat spul, want ik had het op een andere blog gezien en wist niet hoe het heette. Je bent een schat! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk spul, heb ik nog nooit gezien. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sillis is HEEL leuk en wat een ave malletjes=wil IK ook doen. En die staalkaartjes ken ik-mooi vormgegeven. Alvast een fijne week-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hahahahahah dat brefje geweldig dat je t nog bewaarde ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha, dat briefje! Ik zou het ook zeker bewaard hebben! En dat siliconenspul is echt gaaf zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ga mooi van hieruit naar jou uitbreiding van een nieuwe hobby kijken, want als ik me er ga in verdiepen ben ik ook vertrokken en ik weet nu al niet wat ik eerst zal doen :-) Ik heb nog een hele stapel briefjes liggen van mijn moeder van in de tijd dat ik ging babysitten. In de tijd van geen gsm. Ik ging met de fiets babysitten en wanneer ik thuiskwam brandde er nog 1 leeslampje en daar lag dan een briefje onder van mijn moeder, om me slaapwel ofzo te wensen. Ik schreef er dan iets bij, dat ik weer thuis was. Al die briefjes heb ik bewaard en ik kan er ook geen afstand van doen :-) Wel zeer funny jou briefje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whahaha zo.n soort briefje heb ik ook een x gehad!
    En wat een leuke hobby (zal ik op die site gaan kijken of niet??) Ojee kan er eigenlijk biet nog iets bij hebben hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goed briefje! Goeie tekst...ahum....!
    En ik zie dat jij van die leuke vogeltjes verspreid per post! Die vind ik echt zooooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kan me voorstellen dat dat spul verslavend werkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha dat briefje...! Ik verwacht ook nog altijd eens zo'n briefje...
    Leuk spul om mallen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Herkenbaar, dat briefje! Alleen kreeg ik een hele gemene, dus die is in de prullenbak beland! owh leuk hè, schoolbriefjes terug lezen! Veel plezier met je vriendin van vroeger :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig, dat briefje. Zo zei ik eens tegen onze buurvrouw in Amsterdam (een soort crazy cat lady) dat ik het zo vies vond dat haar katten steeds in onze tuin zaten te kakken. Niet veel later kreeg ik een briefje in de bus. "Jouw ramen zijn pas vies".

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dus zo heb je die leuke cookies toen gemaakt!!
    Ahaaaa.

    Dat briefje, ik zou daar dus boos om zijn geworden.
    Ik denk dat ik het ter plekke zou hebben versnipperd.
    Had diegene maar naar mij toe moeten komen.

    En zo reageren we weer allemaal anders, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, wat een leuke nieuwe hobby!!!
    Maar idd soms lastig, wéér iets leuks, waar moet je de tijd halen!?
    Heel herkenbaar...
    Liefs Els

    Nu ook volger ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat goed, dank voor de tip!! Hier ga ik mezelf een keer op trakteren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh haha, dat briefje.... Dat iemand de moeite neemt om dat onder je ruitenwisser te doen zeg. Ik zou trouwens geen briefje nodig hebben, ik weet zo ook wel dat ik k*t parkeer.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Aha deze post had ik gemist. Je hebt dus dat spul waar ik je een foto van had gestuurd hihi. Leuk spul by the way en toch mooi dat je dingen zo mooi gedetailleerd kan namaken.
    De siliconenrubber die ik gebruik is weer van een heel ander kaliber, zo dun als verf. Maar zo mooi om zelf beeldjes enzo te kunnen namaken. Maar dit is zeer zeker ook heel gaaf spul, maareh dat moet dus in de oven? Om hard te worden?? En hoezit het dan met die spulletjes die je in die siliconenrubber hebt gedaan of hoeft ie natuurlijk niet zo heet ;).
    Alleh had je al een mailtje gestuurd nav jouw reactie op mijn blog, dus hoor het wel via de mail :). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hé, dat appeltje komt me wel heel bekend voor. Zie het nu pas na een computerpauze.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haha wat een zalige post!!! Nog eens dikke merci voor de kei goeie mal!!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)