donderdag 25 oktober 2012

wat knutsels & frutsels

Soms he, dan heb je van die projectjes die dan niet helemaal zo lukken.....
Siem heeft 2 weken herfstvakantie dus tijd zat om weer eens 
een poging te doen tot knutselen met kleuter deel ehh.... 
Het leek me leuk om nep koekjes te gaan maken (die echte moet je dan ook maar iedere keer weer opeten). Ik had bedacht om brooddeeg (bloem, zout, water en olie) te maken en er daarna heel veel koekkruiden en kaneel door te mikken. (want ook nepkoekjes kunnen wel lekker ruiken hoor!!!). Wat van die voedsel kleurstoffen (geel)erdoor , zodat het nog echter leek was ook een goed plan. Alleen wilde dat stomme brooddeeg niet normaal worden! Het was en bleef een grote kleverige bedoeling. Okee ik had me wel een beetje vergist en had zelfrijzend bakmeel gebruikt ipv bloem, maar ik weet niet of dat nou de oorzaak was van de klieder boel. Ook geprobeerd om er maar weer wat meer bloem of zout door te gooien, maar het hielp niet....


Er was niets mee te beginnen en jaja het ziet er uit als poep... ik weet het (maar het rook wel lekker).  Omdat het project toch al mislukt was ook nog maar wat cacao door gegooid en de wat gezellige glitters.....


En ach een beetje kliederen is natuurlijk ook wel leuk.....
Maar ik ga wel binnenkort een nieuwe poging wagen hoor, ik had net zo'n trek in een lekker koekje!


Het eerdere project 'pinda slinger' was gelukkig wel gelukt. De vogeltjes hadden snel door wat de bedoeling was. Er kwam zelfs een Vlaamse gaai snoepen. Het is afgelopen jaren ook wel eens anders geweest dan hing dat ding daar weken voordat er iets gebeurde....




En dan nog tot slot wat echte dingetjes om op te eten. Ik vulde de malletjes die ik vorige keer maakte met smeltsnoep (van die cacao fantasie, allerlei kleurtjes verkopen ze nu bij de jumbo). 






Zelfs het lego poppetje is aardig gelukt! Wel wat luchtbelletjes zo her en der maar als eerste probeersel......
Ik zag toen straks ook bij Susan, dat zij zelf bonbons had gemaakt met allerlei vormpjes. 
Ook mjam!!!

28 opmerkingen:

  1. OH MY! Legosnoepjes. Hoe vet cool is dat?????? Fuck nepkoekjes. lang leve Lego-snoepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, ik zit hier, in mijn eentje, gewoon keihard te lachen.
    Alsof ik mijzelf in de weer zie, in mijn keuken, als ik iets bak...
    Wel lollig> poep, die lekker naar kaneel ruikt. Wie wil dat niet?
    De lego-pop-snoepjes zijn geweldig!!!!!!!!!!
    Jullie zijn in ieder geval lekker bezig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha och, dat kliederen met het mislukte deeg viel zo te zien ook wel in de smaak. ;-P Die roze snoepjes zijn echt super tof! Wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh, jouw snoepjes zijn echt heel erg leuk! Die legopoppetjes zijn toch.. uhm... om OP TE ETEN!!
    Op Pinterest heb ik een 'recept' gepost voor heerlijk geurende nepkoekjes, iets voor jou?
    http://pinterest.com/pin/212161832416875491/
    Fijne herfstvakantie, aan het weer zal het niet liggen (ik vind het heel erg herfst!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben blij dat er bij jou ook wel eens wat mis gaat ;)
    die legosnoepjes zijn echt heeel erg tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan je dat rose opeten? Zo lijkt het op zeepjes. Wel knap

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cool! die snoepjes! Volgensmij kun je zo een goed lopend handeltje beginnen!
    Of Siem gaat de blitz maken op school als hij dit trakteert!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow…die roze snoepjes zijn geweldig zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik ben ook fan van de roze snoepjes die op zeepjes lijken!
    En dat brooddeeg, gniffel! Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou spelen met poep lijkt me een top herfstvakantie activiteit. (en nu valt de zelfrijzend bakmeel door de mand, toch een nepgoedje duss;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig die snoepjes. En ja ik heb ook het idee dat vogels een beetje lui worden. Waarom pinda's kapot bikken als er overal netjes met pinda's zonder dop hangen? Of zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die snoepjes zijn super!! Te mooi om op te eten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha ja het ziet er inderdaad een beetje uit als poep ;-)) maar je snoepjes zijn extra mooi, gaaf zeg en vooral dat lego poppetje :-) en die pinda slingers die blijven gezellig hè. Genieten van dat gefreubel.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihihi, die bruine berg met een vormpje erin...
    De Lego snoepjes zijn gaaf en zouden hier ook zeker in de smaak vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gek maar ik vind die 'poep' er toch lekkerder uitzien dan die mooie roze snoepjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, ik kom niet bij om die eerste foto.... zooo herkenbaar ook!!!
    je roze snoepjes maken alles weer goed, toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn die snoepjes leuk!!!
    Enne die eerste foto's... leedvermaak.... heb ik ook wel eens gehad, zo'n geklieder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat roze lekkers...'spet' van mijn scherm, leuk en lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wie iets groots probeert te bereiken, is bewonderenswaardig, ook als hij mislukt.

    Seneca

    Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver 5 v.C. - 65 n.C.

    Zou hij ook koekjes hebben willen bakken? Nog veel knutselplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die snoepjes zijn heel leuk geworden.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Proest! Ik had het pas met pizzadeeg..... Het is nooit een pizza geworden en van ellende hebben we maar een pizza besteld.

    Die roze snoepjes zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zien die roze snoepjes er verleidelijk uit en tegelijkertijd ook weer zonde om op te eten. X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk, die snoepjes! Is het ook te eten? En het is dat je erbij schreef wat het was, op de eerste foto. het ziet er niet echt lekker uit... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het proces is belangrijker dan de uitkomst moet je jezelf maar voorhouden. Heel veel kinderen hebben nooit een ervaring die maar in de buurt komt van het kliederen met deze koekjes maken. Die heb je Siem maar weer gegeven! Die mallen en fondant....wow.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gaaf zeg, die snoepjes! Enne, lekker ruikende poep? Dat was vast nog niet uitgevonden hoor! Ik zeg patent aanvragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lekker toch spelen met poep :-)
    Maarre die roze snoepjes zien er echt fantastisch uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh ik zag opeens mijn naam voorbij komen :). Mmm jammie die bonbons à la MiM waren lekkerr. Máár die roze snoepjes zien er wel heel gaaf uit. Je hebt echt prachtige én leuke mallen gemaakt. Chapeau!!
    En lachen dat tafereel aan de keukentafel en ik ben het helemaal eens met een voorgangster, Siem heeft toch maar weer eens een keer lekker kunnen kliederen en mams natuurlijk uit. Het ultieme geluk zo samen. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ooooo waar heb je die geweldige vormpjes gevonden??? Ik ben drin-gend op zoek naar die!!! O wat hoop ik dat jij mij kan helpen?! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)