vrijdag 16 november 2012

Deze week zag ik (number sixty) nummer 60

Deze week zag ik:
mezelf meters maken op de naaimachine.....




en Siem meters maken op de langlauf-baan in de Efteling.


Ik ben bezig geweest om een doek aan elkaar te naaien voor m'n kraampje natuurlijk. Maar jeetje wat is dat toch een klus als je een naaimachine niet zo heel vaak gebruikt. Ik moet dan altijd echt weer even heel goed nadenken hoe het ook al weer moet met zo'n spoeltje enzo, draadje erin. Natuurlijk brak er ook een naald en de laatste meter ging iedere keer het draadje uit de naald (geen idee waarom). Maar het is gelukt!

Zondag waren we naar de Efteling (hier om de hoek :). Het is nu winter efteling en dan is het hele park nog eens extra mooi met sneeuw, kampvuurtjes, warme choco kraampjes etc. Op de baan van de traptreintjes is tijdelijk een langlaufbahn gemaakt. Siem wilde zich er wel aan wagen, had het nog nooit gedaan. (na dat we eerst heel lang moesten wachten op 1 van de 2 maatjes 29 die er waren...). Maar het ging super goed dat gelanglauf en meneer vond het heel leuk.

Maar wel moest ik ook heel erg denken aan mama bij deze twee dingen, het is nu bijna 3 maanden geleden dat ze overleed. Normaal zou mama me altijd geholpen hebben bij dit soort naaimachine activiteiten. Ze zou me ook geadviseerd hebben om de stofjes met een net zwart draadje aan elkaar te maken en niet met een fluoriserend geel draadje..... Als ik hier aan denk moet ik ook wel gniffelen.

Maar ik vind het soms wel moeilijk om opa's en oma's te zien die allemaal leuke dingen doen met hun kleinkinderen en van elkaar genieten. Nou heb je in de Efteling natuurlijk heel veel kinderen met hun opa's en oma's. Ik vind het zo sneu voor Siem dat hij 4 jaar is en nu al 2 oma's heeft moeten verliezen. Hij heeft geen oma meer om trots aan te vertellen dat hij gelanglauft heeft en helemaal niet was gevallen.
Dus krijgt hij maar een hele dikke kus van mij...

Ik weet wel zeker dat mama mee gegaan zou zijn naar de markt zondag omdat ze dat super leuk zou vinden. En dat ze het zo leuk zou hebben gevonden dat ik dat zomaar doe. Maar dat is ook wat ik wel geleerd heb afgelopen tijd. 
Doe alsjeblieft wat je leuk vind het kan allemaal zomaar voorbij zijn!






Klik hier voor alle andere deelnemers of om je linkje te plaatsen.



23 opmerkingen:

  1. Laat ik dan zeggen dat ik trots op jullie ben. En geniet inderdaad zoveel mogelijk van je leven en vooral ook van elkaar. En deel je verdriet en hou het niet alleen voor jezelf. Heel veel succes op de markt en heb vertrouwen in je mooie maaksels !!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Merula, wat bitterzoet inderdaad - jullie doen allemaal stoere dingen die je moeder met jullie had willen delen, en jullie met haar... Super confronterend, dat lijkt me logisch! Ik vind het ook heel mooi dat je dit hier zo opschrijft. Zet 'm op meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verteld Merula! Heel herkenbaar dat je steeds je moeder erbij haalt, mis de mijne (die volgende maand al weer een jaar niet meer hier is) elke dag. Van die gedachteflitsen; "misschien even mama vragen/bellen/vertellen...." heb ik nog steeds en die gedachten, hoe lastig ook soms, wil ik helemaal niet missen!
    Ik wens je een hele fijne dag zondag, geniet er van!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je in deze tijd veel aan je moeder moet denken. Efteling en dat soort plekken helpt dan niet mee. Mooi om te lezen hoe je kunt gniffelen om typische dingetjes.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En neem je mama maar overal mee naartoe, diep vanbinnen is ze met je mee! Hier bij ons in België is er een reclame van de post, een klein ventje dat dingen wil vertellen aan zijn opa die overleden is. En hij schrijft een kaartje aan zijn opa in de hemel en de man bij de post die dat kaartje in handen krijgt, vindt er niets beters op dan er een ballon aan te hangen en het kaartje op te zenden naar boven. Het is heel sereen gebracht, met een mooi liedje op de achtergrond. Het is maar reclame, maar ik heb elke keer weer de tranen in mijn ogen ... mja, hier moest ik nu plots op denken. Ohja en alleen voor die warme chocolademelk zou ik nu naar de Efteling komen :-) Doe dat heel goed zondag en geniet geniet geniet! Ik ben blij dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jah er zullen heel wat momentjes zijn waarop je je moeder zomaar eventjes extra erg mist.....
    je laatste zin is daarom ook zo waar, geniet van elkaar en het geen je nu hebt (en vaak zo gewoon vindt).
    Sterkte hoor, en je hebt super leuke creatieve dingen gemaakt , word vast een succes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sluit me bij Petra aan, ik ben erg trots dat je dit allemaal doet! Het zal zeker heel pijnlijk zijn omdat je dit soort dingen normaal met je moeder zou doen. Maar ze is morgen vast en zeker toch bij je en dan zal ze breed glimlachen!!
    Ik begrijp wat je bedoelt, het gemis van opa's en oma's. Serah heeft alleen nog maar 1 oma en soms hoor je vriendinnetjes praten en die hebben allebei hun opa's en oma's nog, wat een luxe denk ik dan!
    Succes morgen x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super goed van je dat je aan het missen van je mama toch een positieve draai weet te geven!
    Heeeeeel veel plezier met de verkoop van je leuke spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi opgeschreven (ok, getypt) Merula! Siem vindt het vast niet erg dat mama en papa heel trots zijn en een extra zoen krijgt ;) En ojee, met een fluor geel draadje?! Naja, is heel hip natuurlijk!
    Heel veel succes en plezier dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet gemakkelijk, maar des te beter dat jij niet bij de pakken neer zit en door gaat. Go for it girl! Ook met de laatste meters :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn de momenten dat je je moeder mist.
    En dat fluorgele draadje is helemaal van deze tijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Groot gelijk met het PLUK DE DAG advies ... mijn vader heeft een heel zwaar ongeluk gehad en had het bijna niet gered dat zet je ook wel weer even te denken ... veel sterkte met alles ... groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent een super flinke fijne mama en dat compenseert mss wel een beetje 'geen oma's meer'.
    En inderdaad zal je mama altijd bij je blijven, voor goede tips, lieve raad en mss zelfs wel eens om op je fluo draad te vloeken ;)
    Dat is mooi.
    Sterkte, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stoere man weer!!!
    En stoere vrouw met je meters lange stof hihi,knap dat je het nog hebt afgemaakt!!
    Heel veel plezier zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontroerend stukje.... Dit is moeilijk en wordt nooit makkelijk. Heel veel sterkte.
    Toch fijn dat je zo trots kunt zijn op je zoon én op je moeder. Dat is mooi.
    Fijne marktdag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Succes met de laatste loodjes, ik duim voor goed weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hoop dat het vandaag een succes is geweest!
    In ieder geval heb ik leuk nieuws..............je bent de winnaar van het sinterklaasspel!
    En voor de komende feesttijd sterkte.

    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Merula,

    Ik ben heel benieuwd hoe je marktdag vandaag was!? Ik hoop een gezellige dag :-)

    Wat begrijpelijk wat je schrijft over het gemis van je moeder en oma voor Siem. Dat ze trots kan zijn op haar dochter en kleinzoon staat vast, maar het gemis is voelbaar.
    Keep on going girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ... Kus voor jou Merula. Dat gemis is zo herkenbaar ... Hoe ging de verkoop?!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Owww naar de Winter Efteling! Staat ook nog op mijn verlanglijstje voor dit jaar. Kom er wel elk jaar een keertje maar de Winter Efteling hebben we nog nooit gedaan. Siem is vlgns mij zeeeeeeer geconcentreerd bezig geweest met het langlaufen :-)

    Ik vind dat je het gemis van je moeder heel mooi verwoord hebt. Het zit hem vaak in die hele kleine dingetjes die je ineens doen beseffen dat iemand toch wel erg verweven was met jouw eigen leven...

    Maar met alles wat je doet kan ik me niet voorstellen dat je moeder niet met een dikke glimlach naar je kijkt! En misschien gniffelt ze stiekem wel even met je mee als je fluo-geel garen met een zwarte stof combineert. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mazzelkont een give away gewonnen bij koopjes. gefeliciteerd enne hoe ging de verkoop? ben zo benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh ik sjees maar eerst voorbij alle reacties...hihi ik zat hier net echt te gniffelen over dat fluordraadje nou ja naadje ;). Ja zekers weten dat je moeder je dat geadviseerd zou hebben. Kan me voorstellen dat het vies tegenvalt om je moeder niet meer om je heen te hebben met allerlei kleine en grote gebeurtenissen.
    Ik heb afgelopen week ook extra van mijn man en van mijn dochter genoten en ben dat zeker van plan te blijven doen. En ook gewoon de boel de boel te laten en lekker mijn ding doen. Alleh lieverd een hele dikke knuffel van mij! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)