maandag 12 november 2012

Merula's maaksels....

Nou aanstaande zondag dus gaat het gebeuren, de feelgoodmarket. Ik citeer even van de site: 
De FeelGood Market is een bruisende markt vol Design, Art, Fashion, vintage, sieraden, lifestyle, kids stuff, (bio) food en mooie, originele, eigenzinnige (streek)producten van geïnspireerde ontwerpers, ambachtslieden en creatievelingen en MERULA *gniffel* Meestal aangeboden door de maker zelf. Met daarnaast live- muziek, workshops en theater.

Ik schreef het al in mijn vorige berichtje maareh... ik en mijn maaksels gaan daar naar toe..... 

Ik wil jullie even bedanken voor alle leuke en lieve reacties die ik al kreeg! Bemoedigende woorden en vele gewenste successen mocht ik al ontvangen. Fijn fijn
En het helpt ook wel een heel klein beetje hoor.
Maar ondanks dat blijft het natuurlijk nog steeds mega eng. 
Ja ja jullie zijn allemaal leuke en lieve dames en jullie vinden eigenlijk alles wel leuk. En de meeste worden al blij van een iet wat mislukt beeldje van een hertje ofzo.... Tja ;)
  Maar het schijnt ook dat er in de wereld niet zo leuke mensen zijn. Of nou ja ik bedoel eigenlijk niet zozeer niet leuke mensen. Maar meer mensen die niet alles zomaar leuk vinden (en dat mag natuurlijk ook!!!!). Maar stel nou dat die allemaal zondag langs komen bij mijn kraampje.
Dat zou niet zo best zijn....
En dat ze dan gaan smoezen ofzo en hun neus ophalen...
Of of of....

Nou goed. Laat ik maar ophouden he!

Jullie waren erg nieuwsgierig he?
Dus hier is tie dan: ik presenteer de herfstcollectie van MERULA :)



okee ik heb een aantal 'veel geluk' potjes gemaakt. Dit zijn glazen potjes gevuld met allerlei geluksvoorwerpen zoals een: gelukspoppetje, dobbelsteen, scherven, muntje, klavertje vier, lottoballetje, chinees gelukspapiertje, rijst, goudklompje, origami kraanvogeltje etc.
Een variatie hierop een 'veel liefs' potje (gevuld met gemaakte fimo roosjes) en de 'komt goed' potjes (met fimo koekjes).



Dan deze (ideeen die ik op pinterest tegen kwam hoor). Een klein glazen flesje (3 cm?)  met 'hoera' en gevuld met confetti. En een nog kleiner flesje (2 cm?) met een fimo hartje wat aan een draadje hangt. 
(het hartje had ik van de week ook naar lovely tough cookie gestuurd omdat ik het zo symbolisch vond voor haar situatie op dit moment met haar ernstig zieke broer. Zijn leven hangt op dit moment letterlijk aan een zijden draadje. Het glazen potje eromheen wat het hartje probeert te beschermen zijn zij en haar familie en vrienden).



Deze haakjes/kapstokjes 'beestenboel' hebben jullie pas nog gezien he?
Ik wil ze als setje verkopen (kop & kont)



Deze boekensteuntjes 'blokkentoren' heb ik gemaakt van oude houten blokjes. Ik heb ze van gekleurde blokjes en gewoon in houtkleur (enfin dat ziet u op de foto zelf ook wel...) Aan de onderkant zit een halve ovaal van plexiglas waar je de boeken opzet. De blokjes zelf zijn op elkaar gelijmd.



Deze siliconen malletjes wellicht ook al bekend van recente activiteiten hier. Ik wil de malletjes graag gaan verkopen. Ik doe er een papiertje bij met alle info over wat je ermee kan, welke materialen je ervoor kunt gebruiken enzo.
Maar ik moet het hele assortiment nog even goed op foto zetten.....


     
En tot slot van deze fotoserie de beschilderde stenen en de playmobil kapstokjes. 
Ik wil de stenen per setje van 7 poppetjes aanbieden in een oud retro spelletjes doosje. Je kunt ze gewoon voor de sier neerleggen of er juist mee spelen (grappig is het om te zien hoe de karaktertjes veranderen als je de hoofdjes verwisselt)
De kapstokjes moet ik ook nog even goed op de foto zetten (met sieraden of tasje eraan hangend ofzo). Siem heeft op z'n kamer al heel lang zo'n kapstokje hangen (z'n pyjama hangt eraan). Maar deze heb ik nu veel netter afgewerkt met verzonken hangoogjes aan de achterkant en de schroefgaatjes allemaal weer opgevuld zodat je die niet meer ziet.



Nou eh ja dit dus allemaal een beetje...... 

Ik hoor graag jullie mening! Tips & suggesties ook erg welkom.

o wacht deze jeugdsentimentjes voor aan je sleutel of tas mogen ook nog mee:

49 opmerkingen:

  1. Superleuk! Dat zijn zomaar spulletjes die ik ook zou kopen! Vind de mini-weckpotjes het allerleukst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave spulletjes heb je gemaakt! Erg inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk Merula! Veel succes zondag.
    Verrassend die boeksteunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige collectie meis! Om trots op te zijn!
    Als mensen dit nou nog niet leuk vinden weet ik het ook niet meer.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ge wel dig!! Ik ga kijken of ik kan komen, ben dan in de buurt! Kunnen we elkaar ontmoeten, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja vertel eens, wat kan je met die malletjes? :) Alles hartstikke leuk! Ik vind dat hartje in dat mini-flesje heel erg leuk en zo lief dat je dat naar cookie heb gestuurd! Ik vind de dierenhaakjes het leukst! (of wou je dat niet weten?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, hoor eens, ik eet mijn schoen op als jij niets verkoopt! Dit is gewoon heel veel leuks en grappigs bij elkaar. En volgensmij zit het met de marketing ook goed, omdat je nagedacht hebt over wat je met de spulletjes kunt (zoals met die stenen en zoals een werkbeschrijving bij die mallen!)
    En gewoon heel hip kijken a.s zondag. Dat schijnt op zo'n markt ook te werken, heb ik van horen zeggen;)
    toi toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauwwww wat een gave produktie!!!! Zitten leuke dingen tussen!!!
    Bedankt voor je felicitaties!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat gaaf!! Wat knap gemaakt allemaal en wat veel? heb je de afgelopen tijd wel iets anders gedaan (gegeten? geslapen?) Ik ben echt impressed!! Ohhh en als er al mensen zijn die hun neus ophalen, nou laat ze lekker doorlopen dan, want die zijn jouw leuke spulletjes niet waard! Dat gaat helemaal goed komen dit weekeinde, ik ga aan je denken.
    Enne... na het weekend gaat je webshopje open...?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk allemaal! Dat moet echt wel goed gaan komen hoor zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaaf! Helemaal top collectie! Als dat niet verkoopt, dan weet ik het ook niet meer! En sjacharijnen heb je altijd, niets van aantrekken, blijven lachen :) Wanneer opent je webwinkel? Dan kom ik ook langs... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor die jeugdsentimentjes keerde ik waarschijnlijk NOG een keertje terug naar je kraam!! Maar ik ben dan ook een heel leuk mens :-) Néé meid, niet ongerust zijn, dat wordt een kanjer van een verkoop! Heel tof gedaan allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat geweldig leuk allemaal!! Ik wou dat ik er bij kon zijn, kocht ik meteen je kraam leeg ;-)
    Heeeeeel veeeeeel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, jij gaat helemaal los met zulke mooie spullen ! Veel plezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Merula,
    Ik word blij van wat jij maakt!!
    Echt wel meer blij dan van een 'ietwat mislukt herten beeldje' hoor. ;)
    Hahaha, hoe je dat weer schetste.

    Begrijpelijk dat je het eng vindt.
    Maar denk maar zo: jij hebt het lef en steekt je nek uit,
    je bent origineel en dat kunnen eventuele kritische mensen vaak niet zeggen.
    Wat leuheuk die potjes. Ik zou ze zo kopen.
    Ware het niet dat ik al de trotse eigenaar ben van 1 van Merula's maaksels!
    Het glazen potje wat je me stuurde vind ik mooi en heel symbolisch.
    Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzeeeetend leuke spulletjes, dat moet gewoon echt helemaal goed gaan komen, hoor! Kan niet anders!

    En super ook dat je gewoon gaat, en durft (komt goed!). Ik ben ook eens gevraagd op een hobbybeurs te staan maar na lang wikken en wegen durfde ik toch niet (schijterd die ik ben!).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super! Zou er bijna voor uit Friesland komen scheuren, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. GRRRR! Ik vind het gewoon bijna jammer dat ik vrijdag jarig ben en dus zaterdag en zondag visite over de vloer heb! Dit ziet er gewoon echt allemaal super leuk uit! En nee, dat komt heus niet omdat ik alles altijd leuk vind ;-P haha En jeempie wat lief dat je zo'n hartje naar LTC gestuurd hebt... Echt ontroerend met het verhaal van haar broer in mijn achterhoofd...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. OH MY GOD! Geweldig echt Merula! Zo ontzettend leuk! ik kreeg bij alles een ontzettende glimlach op mijn gezicht. Jij zegt; ik ben niet echt ergens goed in....maaar hallloooooo? Wat een brok creativiteit! Die boekensteunen, zoooo te gek! Eigenlijk alles wel. Ik ben ook gek op die glazen potjes met veel geluk enz. Kortom; ik denk dat je straks los bent hoor...:) Succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wat een mooie dingen heb je gemaakt. Ik wil heel graag langs jouw kraampje lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veel dingetjes die ik wel zou willen! De boekensteun, de playmobilekapstok, zeker een nostalgische sleutelhanger en zo'n geluksflesje kan ik ook wel gebruiken!! Tof, er gaat niemand zijn neus ophalen, tja mss wel de laatkomers wanneer je helemaal uitverkocht bent

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Petje af, gooi al je onzekerheden alsjeblieft over boord en ga met opgeheven hoofd naar de markt. Ik weet zeker dat er ook genoeg leuke mensen komen die iets van jou gaan kopen en vol verwondering een blik werpen op je kraam. Heel veel succes en ik kan niet wachten op je verslag van de markt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeuii wat een leuke dingen. 2 Springen er voor mij uit: de boekensteunen (goed ideeeee) en de geschilderde mensenstenen (mooi geschilderd, gelakt).
    Merula, ik heb al wat ervaring op markten en over het algemeen zijn de reacties gewoon helemaal goed. Mensen die het niet zo leuk vinden, zullen er vaak niks van zeggen. Als ze dan toch wat zeggen dan is het vaak tegen elkaar zo van: ik kan ook beestjes doorzagen. Ja, denk ik dan, maar JIJ bent niet op dit lumineuze idee gekomen! JIJ hebt anderen nodig -om een ideetje te pikken-. Jij zegt nu heel stoer: dat kan ik ook maar DOE het maar eens dan zul je zien dat het nog niet zo makkelijk is allemaal.
    Kortom: dit soort uitspraken zeggen meer over de mensen dan over jou. Relax, lach en geniet dan komt het allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik had het al wel verwacht...super gave spulletjes! Dat word het begin van....? ik ben benieuwd!

    Mag ik je trouwens vragen hoe en waarmee je die diertjes(kapstokhaakjes) opvult? of is dit het geheim van de smid? hahaha

    Toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah, wat gaaf! Ik zie het al; jij hoeft je helemaal geen zorgen te maken over neus-optrekkend-volk. En inderdaad wat Nicole hierboven al zegt. Wanneer ze zeggen; dat kan ik ook. Nou; DOE het maar eens dan?!
    Ik ben vooral fan van je boekensteunen, je confettie-flesje en absoluut de beschilderde stenen! Leuk leuk leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit ziet er al fantastisch uit Merula, dat wordt smullen a.s. zondag! Witte anjer, ik heb het begrepen. Tot dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk !
    Ik vond de Holy Stitch afgelopen weekend ook doodeng...maar het was toch leuk !
    Lees maar eens op mijn blog
    Echt het valt reuze mee;-)
    enne die zeikerds..lekker laten...die heb je inderdaad overal!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, ik wil ook al alles kopen, zo super leuk!!!
    enne, naar zo een soort beurs komen er meestal ook de al wat leukere mensen, dus dat komt wel goed!!!
    succes!
    en zo lief voor Naomi!!!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wauw wauw wauw. Hele leuke spullen... !
    Echt, jij hoeft je nergens voor te schamen hoor :-) Had zelf in mijn 12voor12 (12 doelen voor 2012) het voornemen op een craftymarkt te staan... ik zie er vanaf. Geen durf. Geen tijd, en nog zo wat van die smoesjes. Affijn, geniet en veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat knap! Ik ben verliefd op al die spulletjes, echt waar! Goed gedaan zeg! Heel veel succes en zeker laten weten hoe het was hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Meula: ik wil heel graag het malletje van je popje kopen via je blog. Ik hoor graag hoe of wat-dus verkocht? xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oeoeoeoeoe, da's een heel mooie herfstcollectie zeg!
    Allemaal spulletjes waar ik 'hebberig' van word :)
    En jaaaa ik ben zo iemand die dat ook heeft bij een beetje mislukte hertjesbeeldjes hihihi, maar ik denk dat de meeste bezoekers van zo'n markt dat hebben hoor,er komen vast niet zoveel smoesende neusophalers...
    Don't worry met zulke mooie maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een geweldige spulletjes jammer dat ik niet een kijkje bij je kan komen nemen.

    Ik wens je alvast heel veel plezier!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een leuke spulletjes....................als jij niets verkoopt weet ik het niet meer hoor.
    Ik heb pas nog op een hobbymarkt gestaan en ook al kon de verkoop beter al die leuke reacties/gesprekken geven veel energie! Op de hobbymarkt komen natuurlijk veel mensen die zelf ook van alles maken, dan is de reactie al gauw hee dat is een leuk idee dat kan ik ook maken. Vind ik niet zo gek ik doe zelf ook inspiratie op tijdens zo'n markt.
    Maar als ik jouw beschrijving lees is het niet echt een hobbymarkt=ander publiek=een gigantische verkoop en leuke reacties!!!
    Enne wat kan er nou gebeuren? Je bent hooguit een dag kwijt maar een ervaring rijker. Enne aan de reacties te zien kan je zo een webwinkeltje beginnen. Vooral bij de malletjes zie ik er een paar die ik wel graag zou willen hebben!
    Dus als de verkoop toch niet zo goed gaat als wij allemaal denken...............................

    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow, jij zat in een creatieve flow! SUPERleuk! Enne, dat vinden de 'enge' mensen uit de 'buitenwereld' ook vast! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw 3 maal hoera voor Merula!!!!
    Wat een geweldig leuke dingen heb je gemaakt!!!!!
    Jij kan super trots op jezelf zijn(hoeveel vervelende mensen er ook langs gaan komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Veel succes en plezier! Er komen vast veel kopers af op je waar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een leuke dingen Merula. Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. En ach zoveel mensen zoveel wensen. Heel veel plezier, maak er een leuke dag van.
    ( en als je nog zo'n malletjes van een lego popje over hebt. Ik vind die heel leuk, zou ik wel willen kopen van je.)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat gaaf!! I love it! Veel succes zondag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oh mennn als ik dat zie word ik op slag jaloers op die blogdames die wel konden komen. Wat een geweldige spulletjes! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ja duh, logisch dat je goed hebt verkocht! Superleuke en originele spulletjes, krijg bijna de neiging om ideeen te jatten maar zal nog even over mijn eigen invulling nadenken, hihi, de dierenknopjes had ik ook al eens gepint, zo leuk! Nou ja het is allemaal zo leuk maar ook veel werk geweest met dat schilderen enzo, dus je hebt het verdiend hoor! Kom maar op met die shop! Ik ga vast weer nagelbijten voor mijn tweede markt :p

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Haha ja die mensen zijn er (ja sorry visueel ingesteld, kijk altijd eerst plaatjes) maar dat viel vast mee gezien je positieve nabeschouwing?! Leuk toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ik zie nu de foto's op je blog en kom er dus nu achter dat ik bij je kraam heb gestaan. Jeetje wat jammer ... niet door dat jij het was anders had ik wel even hallo gezegd. Sta je er de volgende keer weer? Want dan kom ik je mooie spullen bewonderen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hey Merula! Leuke spulletjes!!!! Heb jij die siliconen malletjes zelf gemaakt; ik ben nl. op zoek naar iets dergelijks en ik moest ineens weer aan je denken. Spreken we weer eens af in 2013?

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)