zondag 25 november 2012

zo dat was het weekend weer.

Zo zondag avond. 
Man is nog aan het werken en Siem ligt al in bed, lekker vroeg ivm ernstige tekenen van moeheid.... We waren vanmiddag naar een of andere Sinterklaas theater show geweest. Was wel grappig, maar toch ook wel spannend! Niet zozeer Sinterklaas of de pieten maar het verhaal er om heen was soms een beetje spannend (Sinterklaas werd heel ziek door een magische pratende steen met rode ogen, jawel). Maar gelukkig kwam het allemaal goed. En ligt kind nu lekker te slapen (wat overigens nooit een probleem is, erg fijn).
Maar goed dat was vandaag. Gister de hele dag weg geweest naar Amsterdam voor flavourites. Wow! Wat was dat leuk. 160 webshops te bekijken en allerlei crea workshops. Maar ook lezingen en info over je eigen webshopje beginnen (of boosten). En laat ik daar nou toch net mee bezig zijn (dat beginnen he! er word niets geboost hier hoor...). Net zoals  het staan op de feel good market ga ik gewoon ook maar proberen om een eigen webshopje te beginnen. Omdat ik er gewoon heel blij van word! En geen idee of internet nou zit te wachten op nog iemand die daar zijn zelfgemaakte spulletjes neer gooit, geen idee. Er zijn er natuurlijk al zooooo veel (en ook zulke leuke!). Maar er is er nog geen die 'merulala' heet! Nee want zo gaat die van mij heten. Aangezien je bij merula.nl op een of andere school uitkomt en bij merula.com op een Italiaans (?) muziek tijdschrift. Moest ik wat anders verzinnen. Tralala pomtiedom merulalala. Hm 'merulala' is misschien wel geinig. M'n eigen naam (jullie weten dat het de Latijnse naam voor Merel is toch?) maar dan met een lala erbij. Nou ja eigenlijk dus maar 1 la, anders werd het weer te lang. Merulala, een blij zingend vogeltje dus, precies zoals ik ben (ahum kuch kuch ik verslikte me even...).

Bij de naam moet dan ook een nieuwe header. Na een tijd frutten kwam de zie boven er dus uit. Ik wilde iets rustigs, niet te veel gedoe. En ook omdat mijn assortiment dus zal wisselen, iets wat je overal voor kunt gebruiken. En wat dus ook op een website enzo goed werkt (groot, klein enz.). Ik zit nog te bedenken om er misschien een klein grappig dingetje aan toe te voegen, b.v. in dezelfde stijl als het lettertype, een getekende regenworm die over de gele stip gaat ofzo. Nee nee ik wil geen zingend mereltje erbij! 
Wat vinden jullie er zo van?
Ondertussen zit ik uren achter de computer om zo'n website te bouwen, met programma's die beweren heel makkelijk te zijn...... Nou dat valt vies tegen hoor! Maar komt goed.

Vorige week al wel zomaar mijn eerste ding verkocht trouwens 
(heb eigenlijk helemaal geen website nodig dus ;)
Natuurlijk aan met hart &ziel van Sil 
Zij stuurde mij gewoon een mailtje omdat ze zo graag een siliconen malletje wilden kopen van het ozo schattige meisje. Wow cool! 
Thanx Sil.



Maareh... ik had het over flavourites he! Moeten jullie eens even kijken wat voor mooie armband met geborduurde vosjes ik gekocht heb  bij het winkeltje van larie.

 
Mooi he? Verder heb ik me aardig ingehouden en heb alleen nog wat frutseltjes gekocht (een kaartje, plastic beestje enz). 
Het was eigenlijk een soort van 'last minute' dingetje om naar Amsterdam te gaan. Vind het toch wel een eindje weg, waar moest ik Siem laten enzo. Maar al met al is het gelukt! In de auto ook al lekker gekletst en tips & tricks gekregen van mevrouwtje appel (thanx Maaike!). En verder een fijne dag gehad en vol inspiratie weer naar huis!
 
Nog een fijne zondagavond iedereen!



32 opmerkingen:

  1. Mooie header! Enne, excuseer me nu, ik moet even bij Larie kijken ;-) Heb ook een fijn I-Phonehoesje van ze. Dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een mooie armband! En héé ik zag het meteen: een nieuwe header! Een nieuwe naam! Klinkt superleuk, ligt echt goed in de mond! Als ik je ergens mee kan helpen website-bouw-gewijs, laat je het me maar weten. Ik ken mijn weg daar wel zo'n beetje in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je header heel geslaagd, echt hip! Spannend die webshop, ik kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je header heeel mooi! :)
    En zo leuk, een eigen winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend zeg, zo'n webshop. Uw header ziet er al veelbelovend uit. Succes met die makkelijke programma's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owh, Flavourites live lijkt me echt cool! Hopelijk kan ik er de volgende x ook eens naartoe en wie weet tref ik daar dan wel jouw webshop! ;-) Ik vind de naam heel leuk en je header is ook mooi. Succes met bouwen van de website!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig Merulala :-) Gaat vast heel leuk worden allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je een webshop begint, gewoon doen!! Oh en dat vosjesarmbandje is moooooooi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat spannend een eigen webshopje en de naam is leuk en de header ook! Prachtige armband kocht je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahh. Spannend!! En leuk, gewoonlekker doen wat je leuk vindt, heeeel belangrijk en goed voor jezelf. Maar snap ik het nou goed, heet je Merel? HeAder is mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik moet zo lachen om je verhaal, hoe de totstandkoming van je naam heeft plaatsgevonden. Ik vind Merulala heel vrolijk klinken! En ik hou van rustige headers. Deze is mooi en straalt ook iets van professionaliteit uit vind ik... uhum... ik vind het superstoer dat je je shopje gaat beginnen. Dat staat ook nog heel hoog op mijn wish-lijstje, alleen ben ik iets minder productief dan jij geloof ik...En natuurlijk zitten we allemaal te wachtne op een Merulala webshop, wat dacht jij dan?
    Het vosjes-armbandje is enig!! Dat had ik zeker ook gekocht.
    Nou sweet dreams voor straks... liefs Craolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zó leuk je in het echie te hebben gezien! Spannende plannen dame! Ben heel benieuwd! Super ook je nieuwe header!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  13. IK vind je header erg leuk, met dat kleine beetje kleur. En wat goed dat je 'gewoon' aan de slag gaat, veel succes met de 'gemakkleijke' programma's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh misschien heb ik ook wel een klantje voor Merulala! Fête des Gamins liet bij mij een reactie achter bij die bonbon mallen of ik wist waar je lego malletjes kon kopen en ik moest meteen aan jou denken. Mmm realiseer me nu opeens dat jij een playmobil malletje hebt, ahgr vergis me daar nog wel eens in hihihi. Och maar wat niet is kan wel gemaakt worden hè?!
    Maar wat ik zeggen wil, jij is goed bezig! You go girl! Knuff van mij natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie nieuwe header zeg! Dat blauwe doet het wel voor mi~j... ;-)

    Succes met je winkeltje... ik kom graag bij je shoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eigenlijk vond ik de vorige header wel heel mooi maar ik begrijp helemaal wat je bedoeld, heb zelf ook lang zitten knoeien met de header om hem geschikt te maken voor blog én website. Vind mijn eigen ook te saai maar ben al zó vaak veranderd. Wordt dit ook meteen je logo? En je weet het he, als je hulp nodig hebt met het programma?! Zij zijn daar trouwens ook heel behulpzaam hoor, krijg meestal dezelfde dag antwoord als ik een vraag stel!Nou succes he, natuurlijk kan er nog een winkel bij, vooral in jouw stijl! Die armband is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oe, leuk allemaal!
    Heel veel succes met het uitvogelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Naturlijk kan er nog wel een winkel bij. Gaaf toch je eigen spulletjes verkopen. Die header is mooi zo, maar iets erbij is misschien nog mooier. Maar dat komt vast goed.
    Ik was vorig jaar bij Flavourites. Leuk is dat he. Ik was samen met een vriendin en zij zei dat ze nog nooit zo'n leuke markt had gezien. Wij kregen daar veel punnik inspiratie en hadden leuke dingen gescoord.
    Veel succes met het opzetten van je winkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo zit jij daar even in een enorm goeie flow!! Ga ervoor. Leuk!
    Je nieuwe header ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, die shop van jou gaat scoren hoor!
    En het idee van die worm vind ik super!
    Succes, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi Merulala....goed dat je je hart volgt!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer zo'n heerlijk lang gezellig verhaal!
    Knap van je hoor om zelf een website te maken voor je websjopje!
    De header past perfect bij jou, veel succes dat gaat zeker lukken!!!!
    Fijn weekje nog
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Merulala :), super leuk je blog te lezen! Was een top-dag met top-mensen! Dat gaat hopelijk vaker gebeuren :D. Heel veel succes en mocht je hulp nodig hebben op webshop- of marketinggebied daar hoor ik het wel! Ps: ik moest wel lachen toen ik direct die nieuwe banner zag, cool ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja ps: mijn allereerste blog-reactie is nu dus een feit ;)

      Verwijderen
  24. Wat gaaf dat je het gewoon gaat doen, je eigenste webshop!! Zo leuk!!
    Je header is super zo. Geen poespas, jij bent Merulala...punt. Ik zou het gewoon zo laten.
    Succes met uitvogelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gave naam&logo: ken geen naam zoals JIJ! En wat dan te denken van DIE armband-heb ze gelijk gemaild natuurlijk. Mooie dag en succes met het ontweroen-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jaaaa, je gaat het doen! Gaaf en natuurlijk een hele leuke naam! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Meid geweldig dit allemaal te lezen, en de naam is geweldig....super meid, ik weet zeker dat het je gaat lukken......tot heel gauw dikke knuffel en kus bianca

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)