dinsdag 1 januari 2013

hatsekideeeeee


en ja hoor ook in 2013 gaat de (on)zin gewoon weer verder!




Kennen jullie trouwens die mop van die vrouw met krentenbaard op d'r neus en die toen Spaanse pepertjes ging snijden voor de tapas van het oud & nieuw eten?
Nee niet?
Nou was grappig joh....
Dat was ik namelijk. 
Ik heb er met afgelopen feestdagen zo ontzettend knap uitgezien. Wat eerst begon als een jeudig puistje op neus wat je wel eens hebt op mijn leeftijd (ahum), eindigde in korsten en velletjes op zo ongeveer m'n hele gezicht (ook wat op arm en been). Enorme rode blaasjes op hele neus en jeuk, veel jeuk. Verschillende zalfjes, spontane allergische eczeem, huisartsen bezoekjes en uiteindelijk dus krentenbaard (als je wilt weten wat het is of vieze plaatjes ervan wilt zien, moet je maar even op het linkje klikken ;). 
Nou fijn heb ik dat. Gelukkig is het nu wel aan het genezen, maar ja zo'n neus he die kun je niet lekker verschuilen achter sjaals en mutsen. Nee die is er gewoon en ook nog eens goed in het (ge)zicht.
Dus ach ja waarom vertel ik dit jullie dan? Straks denken jullie allemaal rare dingen van mij, dat ik mijn neus in andermans zaken steek enzo.....
Nee tja ik weet het eigenlijk ook niet, vind het ook wel een beetje grappig ofzo. En oja dat met die Spaanse pepertjes was ook echt waar (maar met voldoende voorzorgsmaatregelen was het niet uitgelopen in ernstige taferelen gelukkig).
Gelukkig heb ik de kerst en oud&nieuw doorgebracht met lieve mensen die wel verder kijken dan hun neus lang is (grappig) en zich niet zo storen aan het uitzicht aan mij. 
Nee zonder grapjes. De feestdagen zijn gezellig geweest maar nu ook wel weer blij dat het allemaal voorbij is hoor. De ochtend van eerste kerstdag had ik er allemaal niet zo'n zin in moet ik toegeven. De eerste keer van m'n hele leven dat mama er op eerste kerstdag dus niet bij is. Ik miste haar op dat moment heel erg. Man was beneden bezig met het kerstdiner en ik heb boven even een potje zitten janken. Daarna was het ook eigenlijk wel weer goed. En toen papa en broer kwamen was het ook weer prima gelukkig.
Het gaat gewoon allemaal door...... 

Helaas ook dit jaar wederom niet begonnen als miljonair, maar dat mag de pret niet drukken hoor. 
We gaan er gewoon weer een gezellig jaar van maken toch!?


25 opmerkingen:

  1. Da's nie grappig nie.... hopelijk gaat die krent (en-baard) snel op de loop in 2013.....
    Alle goeds ! x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat je je moeder enorm hebt gemist met deze dagen!
    En ohh... krentenbaard, weet er alles van. Dochterlief zat er ooit mee onder... Hopelijk is het gauw over. En tot die tijd maar veel film-cuts maken, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pech! Volgende kerst toch maar gewoon weer krentenBROOD... ;)
    Maar alle gekheid op een stokje: niet zo gek dat je even een moeilijk moment had eerste kerstdag, lijkt me ook vreselijk om je moeder te missen (moet er niet aan denken) Maar fijn dat jullie er wat van hebben gemaakt!
    Cheers voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Merula, ai...krentenbaard. Laat die maar heel gauw weggaan.
    Begrijpelijk dat het moeilijk was zonder je moeder. Knuffel van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Merula, wat heb je van minder leuke dingen toch weer een leuk stukje tekst gemaakt, dat is echt knap hoor!
    Het allerbeste voor 2013, en ik kom hier weer regelmatig lezen, kijken en vooral lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh vrouw, wat een toestand nu allemaal! Hopelijk ben je snel weer van de lelijke plekjes af. Je schrijft altijd zo leuk... ik ga weer genieten van jouw blog dit komende jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zit je niet mee! krentenbaard is ook nog eens zo besmettelijk als de pest! Niet fijn en begrijpelijk dat je je moeder mist. Zeker op dit soort dagen is het gemis groot. Dikke Digitale knuffel voor jou! En dat miljoen sleep je wel binnen met je webshop dit jaar. Mijn voornemen voor 2013, zo een leuk kapstok-beest van Merulala aanschaffen (als ze nog niet uitverkocht zijn...) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel lekker hoor een beetje zelfspot en gelukkig ben ik niet de enige jankerd ;)
    En dan nu serieus: kak van de baard en het missen van je moeder! En van mij dan ook een virtuele knuffel!
    Hier helaas ook geen miljoenen, dus op eigen houtje afvallen in plaats van met een personal trainer en liposuctie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, wat kun je er dan uitzien he? Lekker met al die feestdagen... Je gaat toch, zonder dat jet het wilt, naar die plekjes kijken ;)
    Maar gelukkig ga je weer gewoon knap het nieuwe jaar in en ik wens je een jaar met veel plezier, leuke uitdagingen en gezellige momenten. X Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heb maar niet op het linkje geklikt :-)

    Alles gaat gewoon door..
    Vreemd eigenlijk hey en ook weer niet.
    De lieverds die we missen dragen we altijd bij ons in ons hart

    xxx Ellen

    ps: had € 5.-- gewonnen :-) yes yes yes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha ha ik lach je niet uit maar lach om het verhaal en het bijbehorende plaatje in mijn hoofd.
    hopelijk gaat het nu beter met de krenten. Veel goeds voor het nieuwe jaar. X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook blij dat we de feestdagen weer hebben doorleefd. Nog een paar dagen om ervan bij te komen en dat is het gelukkig weer 'normaal'. Maar natuurlijk wel de allerbeste wensen ;-) en hopelijk vertrekt de krentenbaard weer snel helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HEt leven gaat door - maar op de speciale dagen mis je de speciale mensen extra. Huilen mag, en zeker als het zo oplucht. GElukkig is een antibiotica-zalfje een snelle oplossing voor de krentenbaard. Mijn Jongste Meidje had ook krentenbaard, maar het zalfje hielp niet --> het bleek een allergie voor haar prachtige instrument te zijn. Hopelijk helpt het bij jou wel?!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allereerste de beste wensen voor 2013-maak er wat moois van Merula. Knap hoe je de feestdagen bent doorgekomen-je moet natuurlijk ook! Maar dan nog!!! Met of zonder krentenbaard-je blijft toch een leuk w..f. Ik zie op mijn werk meerdere soorten en plekken met krentenbaard. En soms is het dirty en shocking. Ik hoop dat je er snel vanaf bent-en met of zonder veel geld-we maken er zeker wat leuks van-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een neuze neuzeke ga ik nu maar even laten, dan maar een knuffel van hieruit met de beste wensen voor t nieuwe jaar! Eerste jaar zonder mama is niet niets, even stilstaan een een potje janken mag dan wel hoor, maar je hebt t doorstaan! X C.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oeh, die mop klinkt als auw!
    Lijkt me ontzettend heftig je moeder te moeten missen, en het is ook heel jammer dat je geen miljoentje of wat bijgeschreven krijgt, maar 2013 beginnen met humor, wat zelfspot én het voornemen het gezellig te maken is wel mooi! Ik duim voor een geweldig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waarom draagt een olifant gele klompjes?
    Dan valt ie niet op als hij ondersteboven in de vanillevla ligt :P
    Waarom draagt een Merula poedersuiker op haar neus?
    Dan valt ze niet op als ze met oud en nieuw tussen de oliebollen ligt :P
    Oké genoeg flauwigheid ;) Die mop van die pepertjes was al erg genoeg...auwie...
    Gelukkig nieuwjaar oliebolletje! Ik hoop maar dat het snel weer wegtrekt!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. OMG! Ik klikte op het linkje... Vlak voor de lunch... Nou ja, dan blijf ik er wel lekker slank bij ;o) Hoop dat het vlug weer over is! Evengoed een heel fijn 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. jeej, jij was gewoon de kers op de taart met zo'n neus! Wist je dat er bij casting bureau's een bestand is van krentenbaard mensen. Die mensen zijn ook nodig in films of voor medicijn reclames ;)
    Serieus, hoop dat je er weer van af bent en heel veel moois voor in 2013, met je moeder dichtbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Krentenbaard!?! Ik heb dus op de linkje geklikt... en tja, niet zo fijn zeg. Gewoon pech! Ik ben met je eens en namelijk ook blij dat de feestdagen voorbij is... back to normal :-) en een heel fijn 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke foto!!! En grappig neusverhaal :-) Ja, dat potje janken, kan zo deugd doen! Ik ben blij dat het dan toch allemaal gezellig is geweest. En ik beken, ik ben ook blij dat het weer allemaal voorbij is. Op naar een creatief, (on)zinnig veel leuke dingen! Happy 2013 lieve meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een grappig, fijn en lief verhaal!! Balen zeg, van die krentenbaard!
    Ook ik ben blij dat 'life back to normal' is.
    Wens jou een fijn en (on)zinnig jaar met je mams dicht bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja dat zijn de extra moeilijke momenten denk ik!!
    En sorry hoor maar ik lach me slap om jou, grappige schrijfster die je daar bent!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)